Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 14:55

Jaime_ schreef:
Peelie schreef:
Ik ga echt niks van zijn manen afhalen. Als ik iets lelijk vind dan zijn het wel half lange geknipte/gesnede enz. manen. Het is in ene weer enorm aan het groeien. Dan wordt het aan de onderkant weer wat dunner ja. oliebol happens. Trekt vanzelf weer bij.

Maar je ziet toch zelf ook dat ze heel ongelijk zijn en dat er maar een deel van de manen lang is (slechts een paar dunne slierten :+ ) Vind het jammer dat je perse lang wil, ongeacht of het mooi/verzorgd is of niet lijkt "lang" het enige dat telt. Aan de voorpluk van je paard is te zien dat hij weinig natuurlijke aanleg heeft voor veel manen dus het zijn echt kunstmatige lange manen en dat vind ik persoonlijk echt niet mooi en bij die van jou oogt het zelfs slonzig. Ik vind wat je bij je andere haf hebt gedaan veel mooier en tevens verzorgd ogen. Lange manen hebben sowieso niet mijn voorkeur maar een verzorgde bos dikke lange manen met een lange volle voorpluk kunnen best heel mooi zijn :j Ook lange manen zijn op een natuurlijk ogende wijze mooi op gelijke lengte te houden, als je maar de juist technieken toe past.

Ik kan het hier niet meer dan mee eens zijn :j . Ik ben blij dat ze bij Jimmy gewoon zonder te vlechten etc mooi blijven.
Ondanks dat hij wel natuurlijke aanleg voor lange manen heeft, zou het door de dikte van de manen die hij heeft niet gezond zijn om ze langer te laten groeien. Zodra dat wel gebeurd, dan gaat zijn manenkam wat hangen en dan kort ik ze wat in.

Afbeelding

Capriootje

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 15:03

Onderkant zo dun bij lange manen vind ik ook niet mooi :n

Hier komt gelukkig weer wat plukjes terug na hals deken hele winter. Manen en staart geknipt, opgeschoren beentjes en gewassen lijf en staart <3 was nooit zo’n tutter maar begin het steeds leuker te vinden!

Afbeelding
Afbeelding

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 15:07

mirriejj schreef:
Jaime_ schreef:
Maar je ziet toch zelf ook dat ze heel ongelijk zijn en dat er maar een deel van de manen lang is (slechts een paar dunne slierten :+ ) Vind het jammer dat je perse lang wil, ongeacht of het mooi/verzorgd is of niet lijkt "lang" het enige dat telt. Aan de voorpluk van je paard is te zien dat hij weinig natuurlijke aanleg heeft voor veel manen dus het zijn echt kunstmatige lange manen en dat vind ik persoonlijk echt niet mooi en bij die van jou oogt het zelfs slonzig. Ik vind wat je bij je andere haf hebt gedaan veel mooier en tevens verzorgd ogen. Lange manen hebben sowieso niet mijn voorkeur maar een verzorgde bos dikke lange manen met een lange volle voorpluk kunnen best heel mooi zijn :j Ook lange manen zijn op een natuurlijk ogende wijze mooi op gelijke lengte te houden, als je maar de juist technieken toe past.

Ik kan het hier niet meer dan mee eens zijn :j . Ik ben blij dat ze bij Jimmy gewoon zonder te vlechten etc mooi blijven.
Ondanks dat hij wel natuurlijke aanleg voor lange manen heeft, zou het door de dikte van de manen die hij heeft niet gezond zijn om ze langer te laten groeien. Zodra dat wel gebeurd, dan gaat zijn manenkam wat hangen en dan kort ik ze wat in.

[ [url=m/Lds6xX.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ja, eens hoor :j Ik vond korte manen echt altijd mooier, tenzij het paard zelf lelijk is want dan bedekt het wat :') Maar die manen zoals jouw pony vind ik ook echt wel wat hebben en dat ziet er ook gewoon mooi verzorgd uit.

Dikke verzorgde manen die door de wind wapperen kunnen wel prachtig zijn op foto's, maar ik leef niet 24 uur per dag in een foto dus dan heb je daar ook weinig aan.

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 15:09

mirriejj schreef:
[ [url=m/Lds6xX.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ja dit is wel een mooie lange, verzorgde manenbos :D inclusief bijpassende volle/lange voorpluk.

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 15:10

Capriootje schreef:
Onderkant zo dun bij lange manen vind ik ook niet mooi :n

Hier komt gelukkig weer wat plukjes terug na hals deken hele winter. Manen en staart geknipt, opgeschoren beentjes en gewassen lijf en staart <3 was nooit zo’n tutter maar begin het steeds leuker te vinden!

[ [url=m/G2FIFE.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/ab5oV2.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ja is toch heerlijk als je paard en mooi en netjes bijstaat, je wordt er ook vanzelf steeds handiger in :j

kim_1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 15:13

Ik heb vandaag mijn tinker ook maar eens een douche gegeven...hij was het er niet zo mee eens hahaha...
Heb geen duidelijke foto, maar in het zonnetje was hij echt oogverblindend wit hahaha Afbeelding
Afbeelding
Zijn manen uit de vlechten gehaald...geen zorgen, zijn manen waren nog niet uitgeplozen/gekamt hier...als die uitgeplozen zijn, dan zijn de manen onderin een stuk voller :Y)
Afbeelding
(Dit is normaal gesproken zijn manenbos en dus ook gevult onderin, inmiddels wel sokloos dus haha)

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 15:18

Wat een knapperd zeg Kim!

Duurt het bij jullie paarden ook zo lang voor dat de zomervacht doorkomt?

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 15:21

Ja zeg dat wel! Mijn ongeschoren pony is nog steeds druk aan het verharen, soms stopt het een aantal dagen en nu sinds een dag of 3 komt er weer extreem veel uit. Mijn andere pony heb ik in December voor het laatst geschoren, maar die ziet er nog uit alsof hij vorige week geschoren is, terwijl ik niet kan wachten tot hij weer een zomervacht krijgt.. Was al aan het googlen wanneer die verrekte zomervacht eindelijk klaar is haha

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 15:22

Jaime_ schreef:
Ja zeg dat wel! Mijn ongeschoren pony is nog steeds druk aan het verharen, soms stopt het een aantal dagen en nu sinds een dag of 3 komt er weer extreem veel uit. Mijn andere pony heb ik in December voor het laatst geschoren, maar die ziet er nog uit alsof hij vorige week geschoren is, terwijl ik niet kan wachten tot hij weer een zomervacht krijgt.. Was al aan het googlen wanneer die verrekte zomervacht eindelijk klaar is haha

Jimmy kwam vorig jaar pas in Juni in zijn zomervacht .... JUNI -O- -O-

kim_1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 15:25

Nee, bij mij dus niet...riley wordt gewoon geschoren...geen gezeik en gezeur met jeuk en warmte met ineens deze weersovergangen...

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 15:35

Ik vind lange manen niet persee lelijk. Oke bij een kwpn heeft het niet mijn voorkeur maar bij shets/haf, ja hoor. Maar dan wel zoals de shet die net gepost is, een mooie volle bos waar je niet doorheen kijkt

Wat ik op en top genieten vind is dat ondanks dat ze in het zand hebben gelegen en er dus nog totaaaaal niks aan gedaan heb: ze shinen je tegemoet. Ik heb warm water dus was in de winter ook wel eens; maar dit is toch heerlijk <3

Afbeelding

Healthy horses!

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 15:40

Ja, ze zien er goed uit <3 Die van mij hebben nog wat te lang haar, maar dat zal hopelijk niet al te lang meer duren.

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 15:41

Jeetje die zien er goed uit ja! Heerlijk zeg.

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 15:41

Heerlijk Lisa! Zand valt er zo vanaf zo glad zijn ze hihi.

Die van mij is ook nog geschoren met op sommige plekken wat zomervacht. Hoop dat die snel helemaal in zomervacht zit

M_ontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 15:55

Die van mij zit nog best dicht in zijn vacht, maar die is ook al 22. Hij stond vandaag te zweten zonder iets te doen. Iemand tips daarvoor?

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 16:02

Scheren

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 16:36

Afbeelding

Heb ook gewassen vandaag! De zon kwam er alsnog door, dus toch maar aan de slag gegaan. Is niet makkelijk zonder stromend water, heb de dagelijkse sport wel gehad met emmers water tillen en sleuren.
Beentjes zijn ook bijgewerkt net als de hoeranden. Ik doe alles met de schaar. Manen zijn mits trekken wat uitgedund nog en beetje bijgeknipt. Dat kreeg ik niet op foto met de zon vol als tegenlicht.

Hij kan er weer even tegenaan :D

M_ontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 16:55

Jester_ schreef:
Scheren

Het liefst scheren we niet, omdat we niemand hier in de buurt weten die kan scheren en ik zelf kan niet scheren. Hij zit meestal echt pas in mei/juni in zijn zomervacht en in oktober al weer in een dikkere vacht :(

DreamGuide

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 16:58

Ik heb mijn knollebol ook weer helemaal gewassen en opgetut vandaag! Echt genieten zo in het zonnetje :o . Ik heb helaas geen before foto, maar geloof me maar dat ze er uit zag als een zwerver.

Voetje nu gewassen, vervolgens geschoren en ge-olied. (Ik heb al een afspraak dat de smid deze week komt, geen zorgen ;( )
Afbeelding

Staart schoon en gepluist
Afbeelding

En een mooie glimmende standfoto waarop iedereen kan zien hoe waardeloos mijn paard gebouwd is :+
Afbeelding
Afbeelding

Roné vond het in ieder geval wel lekker
Afbeelding

M_ontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 17:06

Afbeelding
Hoe ik die van mij vandaag aantrof :roll: Modder, modder en modder :')

Annenas

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 17:18

Jaime_ schreef:
@Annenas, dit zijn die inzetknotten https://www.extensionsforhorses.com/Web ... otjes.html kosten €8,95 per stuk. Op hun FB pagina kun je zien hoe het werkt..

Dankjewel! Alleen zit er helaaas ook nog niks om ze in te zetten, hij heeft z’n manen geharst zegmaar :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 17:22

En als je nou net naast die kale plek een knot maakt, en de breedte van de plek als afstand houdt overal? Dan valt het misschien minder op.

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 17:46

Lijnzaadolie kan echt helpen bij het verharen :j Mijn pony kwam ook vaak wat moeizaam door zijn (geschoren) vacht, ik geef hem sinds een paar weken/maanden 2x 25ml over zijn voer en hij zit nu al zo goed als in zijn zomervacht.

Mijn pony staat tijdelijk op een revalidatiekliniek dus op wat poetswerk na even geen getut.. er is wel warm water en een solarium, eens kijken of we daar eerdaags eens gebruik van kunnen maken. Zijn manen moeten ook worden getrokken + bij worden geknipt, maar het trekken vind ik zelf een rot klusje dus dat zien we later wel een keer.

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Ayla op 08-04-18 17:47, in het totaal 1 keer bewerkt

mxren

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 17:47

Ook ik heb vandaag mijn verzorgfjordje eens in de was gezet.. Het ziet er al een heel stuk beter dan vooraf! Vooral de staart is nu mooi schoon, heeft me wel heel veel tijd gekost! Afbeelding

xLeoniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 17:50

Hier weer een witte staart :D

Afbeelding

Edit: kak kan geen na foto vinden :')