Jaime_ schreef:Peelie schreef:Ik ga echt niks van zijn manen afhalen. Als ik iets lelijk vind dan zijn het wel half lange geknipte/gesnede enz. manen. Het is in ene weer enorm aan het groeien. Dan wordt het aan de onderkant weer wat dunner ja. oliebol happens. Trekt vanzelf weer bij.
Maar je ziet toch zelf ook dat ze heel ongelijk zijn en dat er maar een deel van de manen lang is (slechts een paar dunne slierten) Vind het jammer dat je perse lang wil, ongeacht of het mooi/verzorgd is of niet lijkt "lang" het enige dat telt. Aan de voorpluk van je paard is te zien dat hij weinig natuurlijke aanleg heeft voor veel manen dus het zijn echt kunstmatige lange manen en dat vind ik persoonlijk echt niet mooi en bij die van jou oogt het zelfs slonzig. Ik vind wat je bij je andere haf hebt gedaan veel mooier en tevens verzorgd ogen. Lange manen hebben sowieso niet mijn voorkeur maar een verzorgde bos dikke lange manen met een lange volle voorpluk kunnen best heel mooi zijn
Ook lange manen zijn op een natuurlijk ogende wijze mooi op gelijke lengte te houden, als je maar de juist technieken toe past.
Ik kan het hier niet meer dan mee eens zijn

Ondanks dat hij wel natuurlijke aanleg voor lange manen heeft, zou het door de dikte van de manen die hij heeft niet gezond zijn om ze langer te laten groeien. Zodra dat wel gebeurd, dan gaat zijn manenkam wat hangen en dan kort ik ze wat in.