Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Caily

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-16 10:58

Bacardi de bolletjesslikker :')

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-16 11:07

Sterkte Spatter! Altijd moeilijk om een dier te laten gaan.

Geweldige foto Fabster! Ik hou wel van jouw kudde.

Ik heb mijn ienemienie ritje erop zitten. Sinds een week hebben we een trailer. En zondag moet mijn Fjord naar t Zuiden, anderhalf uur op de trailer. Dat vind ik echt doodeng. Vooral het moment tussen de klep dichtdoen en zelf in de auto stappen vind ik heel moeilijk en kan ik bijna niet ademhalen.

Ik ben afgezet op t Parkeerterrein hier vlakbij. We reden een extra ommetje via de snelweg, hihi. Zelf 3 km naar huis gereden. Mijn fjord rij ik zelden alleen buiten, is een dingetje, met name omdat ik langs de weg rijd. T ging op topsnelheid, maar wel vrijwel alles onder controle. Dubbele winst dus.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-16 11:11

Afbeelding

En ik moet nog even deze spammen. Mijn trekpaard aan het net met sjef en (witte) knecht. Trekpaard is 2 jaar woest geweest op (witte) bpony, omdat hij wel bij Leo mocht staan en hij zelf niet. Maar het gaat heel goed nu. Ik ben daar heel blij mee.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-16 11:19

Ik zie dat mijn bericht wel 3 x is geplaatst. Ging even niet goed, blijkbaar. Mijn fjord is klein (1.37) en mijn Belg groot (boven 1.75, nooit goed gemeten)

Haha, de billetjes-shet!

Ik heb vaker trailer-laad-les gehad. En ik heb 'gewoon' les van diezelfde juf. Die staat er vaker bij als Caj weer een niet wil laden. Die roept wel eens: tja, als ik nou wist dat je niet oefende... Maar die heeft gewoon ook geen tips meer. Caj is een type apart. En ineens besluit ze gewoon naar binnen te lopen. Ze is er gewoon niet zo weg van, denk ik. Met gezelschap van Leo dus wel, maar alleen (eigenlijk net als het buiten rijden) vindt ze gewoon een slecht idee.

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-16 11:20

Nu weten we het wel hoor Fabster, terecht blij :P

Wat goed zeg antheman. Waarom zo ver zondag?

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-16 11:22

Caily schreef:
Nu weten we het wel hoor Fabster, terecht blij :P

Wat goed zeg antheman. Waarom zo ver zondag?

Instructieweek ;)

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-16 11:25

Mijn dames zijn beide pas een keer op de trailer geweest. Samen. Liepen er zo op.
Ene als veulen met mamma een paar keer, ander kende enkel de vrachtwagen. Ik ben dus benieuwd hoe dat de volgende keer gaat. Maar de ene is altijd in voor vreemde dingen, de ander is erg makkelijk te overtuigen dus verwacht er weinig geks van. Ze weten beide verdomd goed wat luisteren is als het moet :Y)

Ah, leuk! Veel plezier alvast :)

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-16 11:37

Fijn dat de trailertraining zijn vruchten afwerpt.

Balen van het hooi. Hier wel al 60 grote pakken vd 1e snede van 2016 besteld. Nu kijken of ik het red met de 5 die ik nog heb. De nieuwe oogst moet 6 weken liggen is mij verteld, alvorens te kunnen voeren.
Indien nood koop ik wel een restpartij op. Of zet ze zolang op wei.

Leuk die afwisseling in longeren/dubbele lijnen. Je bent lekker fanatiek.

Stoute shet. Bij mij mogen ze dat niet. Wel fijn dat jij er de lol van inziet.

Leuk instructieweek.

Eigenlijk zaterdag pas. Echter gaan we waarschijnlijk vrijdagnacht al rijden. En dan hopelijk 1600 km in een rit.
Zodat we zondag nog maar 800 hoeven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-16 11:54

Normaal gaat hij einde mei, begin juni hooien, dus moet eind juli wel lukken. (Hoop ik)

Bon, heb hier ondertussen 2 slechtgeluimde paarden staan. Beide heren willen kurkdroog hooi, maar ja, soms zijn zo'n balen nog wat nat. De laatste die ik er vorige week in zette, is er zo ene. Er wordt hier al heel de week met lange tanden gegeten en ze weten heel goed dat er nu nieuw hooi is. Mijn ma zei vroeger altijd dat ik mijn bord moest leeg eten, niet moest zeuren en de kindjes in Afrika lijden honger. Ik probeer dat nu ook tegen mijn paarden te zeggen, maar het helpt niets. Ze staan hier beiden met zo'n blik van stop met zeuren, geef ons ander hooi. -:(-

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-16 11:56

Spatter, ahnee :( heel veel sterkte!
Caily, super lief!! :D
Fabster, daar zul je wel heel erg blij van worden! Zo fijn als een groep helemaal op z'n plek valt :)
Monmaster, heerlijk rijfoto! Fijn dat de cursus geholpen heeft. Twee cursussen later heb ik er 1 staan die nog steeds doodsbang is. Wil nu maar op de grond een trailer stapje voor stapje nabouwen.
Fijn Antheman! Heerlijk al die brave paarden :D
Sandra, vind dat niet kunnen hoor! Die arme paarden verdienen toch zeker wel een nieuw pak :D ze zijn vet zielugh :+

Vandaag met een stoel de wei ingegaan en aan beide kanten mijn been op de kont van Will gelegd. Ik ben zo'n gek die random rare dingen doet zodat ze nergens meer van opkijken. Meneer vond het totaal niet interessant dus het wordt tijd dat ik de zadels ga bestellen :D leuk was dat Dobby onze jaarling zonder angst op mij afkwam terwijl ik op de stoel stond te springen. Fantastisch als ze zo braaf geboren worden :D

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-16 12:34

We zijn nu in Malaga. Hier achijnt de zon tussen de wolken door. Best lekker met 22 graden.

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-16 12:51

Nog even genieten Anke. En succes met de terugreis!

Haha Sandra. Eten ze het mondjesmaat of helemaal niet? In eerste geval laat ik het gewoon liggen. Als ze honger hebben, eten ze wel, verder lekker goedkoop :P Bij dat laatste zou ik me wel zorgen maken of het wel goed is.

Heerlijk Selka! Ik ben ook zo, en mijn twenter is dus hondsbrutaal en voor de duivel niet bang :x
Zij neemt ook altijd het voortouw en de 7-jarige loopt er maar wat achteraan, niet snappen wat er aan de hand is maar wel snel weg duidelijk als de jongedame met vreemde objecten gaat gooien/stampen.

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-16 13:56

Terug van een weekje vakantie en dan zitten jullie al in een ander topic en zijn hier ook al 60 pagina's verder. Ik weet niet of ik dat kan bij lezen :D maar ik ben dan nu ook present.

Ik had beloofd nog een foto van mijn kostuum te plaatsen. De foto's van de fotografen heb ik nog niet. Deze komt van mijn telefoon. Afbeelding

Gisteren was Devita reuze blij dat ze na onze afwezigheid weer apart op het gazon mocht staan. Euh liggen hihi
Afbeelding

En vandaag nog snel wat foto's gemaakt voor dat alle bloesem eruit is gewaaid. Heb er even 2 uitgekozen.

Afbeelding
Afbeelding

Monmaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-16 14:10

Selka: die van mij is niet bang, maar dominant..
Ik heb altijd kwpners gehad met een minimummaatje 1.65.... Ik heb haar door haar maatje een beetje te zacht behandeld... Niet zo zeer met rijden, maar in de hand...vond te veel goed....

Een leuk vb was: ik sta met die vrouw te praten en al pratende schoven we vijf meter op, omdat mijn pony mij dat liet doen... Ik stoorde me daar totaal niet aan, stond het dus ook ongemerkt toe.
Door heel consequent te zijn... Hier staan we, en als ze ook maar met haar ogen knippert... Dit te corrigeren.... Gaat ze nu zo braaf de trailer op. Ik moest eigen heropgevoed worden.

Zo land is gespoten... Ff gegeten... Volgende klusje... Tuin!
Ha Anke, heerlijk vooruitzicht hè... Bijna thuis. Dat vind ik altijd het leukste van vakantie.... Naar huis!
Veilige reis...

Door al die hooiverhalen, ben ik ook maar hooi gaan bestellen voor komend jaar.....

Antheman: nou ga ik al jaren met de trailer op pad... En gemiddeld 1 x per week.... Er blijft altijd enige spanning bij mij.... Ik ben altijd blij dat we weer heelhuids thuis zijn. Het is wel afgenomen... Maar je hebt een gekken langs de weg... Hoe vaker ik een bepaald rit gedaan heb, hoe relaxter ik ben... Maar een nieuwe route... ( ik rijd niet eens, mijn man.... En super goed hoor!), altijd weer spannend.
voor we weggaan, loop ik wel drie keer rond de trailer... Alles goed dicht, aangesloten....Veel plezier bij je instructieweek.

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-16 14:47

Dubbeldun, ik ben van Retie :)

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-16 15:06

Ahh, ik wist dat ik het ergens gezien had. Gister met vriendin daar in de buurt een paard gekocht. Als ie wordt goedgekeurd gaan we hem binnenkort halen :)

@kvulden: mooie jurk... heb je nu een klok op je buik ??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-16 15:18

Voilá, de aanhouder wint. Mijn mannen hebben beslist om toch maar eerst hun hooi dat ze al hebben op te eten.

Leuk kostuum kvulden. :wow:

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-16 15:25

Ja inderdaad dubbeldun. Ik heb een beetje gewerkt met het thema. Time and space. De klok wat mijn tijdmachine en mijn jurk was een mengel moes van veel tijden. En ik heb gekozen voor zwart zilver om het space een beetje te benadrukken. Het was goed gelukt volgens mij er zijn veel foto's gemaakt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-16 15:40

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-16 17:25

Even mijn 30-jarige spammen nadat ik haar jas vandaag heb uitgedaan.
Mijn scheren is niet showwaardig, maar het paard haast wel :D
Afbeelding

Alleen ik moet mijn naam aanpassen, want ik heb haar aalstreep afgeschoren :+
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-16 17:51

*D _O-

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-16 18:14

Haha,

Eigenlijk zou ik dat ook met mijn shet moeten doen. Heb geen apparaat.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-16 18:17

Dit is het 3e jaar dat ik hem gebruik. Ding was zgan toen ik hem kocht, vorige eigenaar kon er niet mee overweg "hij deed het niet goed", ding was gewoon niet scherp én niet goed afgesteld :D

@kvulden: niets in de buurt waar je er eentje kunt huren of kennis die het wil komen doen ??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-16 18:27

Ik heb ook een goeie en weer goed scherp ook, de messen. Maar wat heb ik daar toch de bloedschurft aan, aan dat scheren: zelfs in mijn sauna/sweat pants/regenpak wordt ik nog gepierced door die haren.

Maar in het kader van de bezuinigingen (vorig jaar door een pro laten doen) moet ik er toch zelf weer aan geloven. :7

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-16 18:29

Spatter: heel veel sterkte!