Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 2!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

dynamiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 16:33

DoubleVv schreef:
Hoe zwaar zijn de baaltjes de jullie hebben. Wij hebben 2.50 betaald voor 10a15 kilo baaltjes hooi. Wel zelf van het land gehaald. En 1.80 voor baaltjes van eigen weide te laten maaien keren ed. Wij hadden er in juni 450 binnen gesjouwd alles volgestopt waar plaats was. Hebben ondertussen wegens verbouwingen wel al meerdere keren hooi moeten omtasten. Maarja zo hoeven we ook niet naar de fitness denk ik dan maar

dat is goedkoop bij jullie! Ik weet niet wat mijn handbaaltjes wegen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 16:38

Toen ik ze nog op een weilandje had staan, had ik ook een mestcontainer. Strategisch aan de weg geplaatst, zodat ze hem altijd konden oppakken en wisselen. Kost idd wel wat, was een ruime 100 euro kwijt per legen, in die tijd. Maar deed er wel 3 maanden mee, ruim. En geld had ik ook nooit genoeg, maar wat scheelde het een partij werk zeg!

Martje80

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 16:45

Weet je nog hoeveel kuubs die was ohjajoh?

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 16:47

Nou, de bom is ontploft zullen we maar zeggen.
De arabiervertrekt morgenvroeg naar een ander onderkomen.

Ik heb zelf baaltjes van 20 kg aan € 3,00 per 10 a 15 stuks aan stal geleverd :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 16:49

Oei, dat klinkt niet gezellig yontheke? Jammer dat het zo moet gaan.

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 16:52

Brrr is de regen weg hebben we een heule koude wind. Tis ook nooit goed he! Haha
Mijn ouders zijn hier een weekendje. Vanmorgen met mijn moeder alles gedaan voor de paardjes en vanmiddag nog 2 paardjes samen gepoetst. Ze vond het helemaal geweldig. 1 van mijn hafjes kan voetjes en kusjes geven. Dat vond mijn vader helemaal geweldig.... Dus hij heeft veel koekjes gehad... Kwam hij later aanlopen stond haflief al enthousiast voetjes te geven haha... Van mij krijgt hij eigenlijk niet vaak snoepjes.... Maar je voor mijn ouders zijn het een soorst van kleinkinderen dus worden ze verwend hihi

Ik zie hier in de omgeving idd ook allemaal wagens vol hooi rijden. Wij hebben van de zomer 400 baaltjes laten komen. Hoop dat ik er een jaar mee kan doen. Maar met deze zachte winter heb ik goede hoop want zoveel eten ze niet. Vorig jaar voerde ik begin november al hooi bij. Nu begin ik daar denk ik volgende week mee. Voor 25kg baaltjes betaalde ik 3,50 en voor 100 euro werden zw thuisgebracht. Eerder reden we zelf met de trailer en haalden we 50 baaltjes per keer op. Dus die 100 euro kon mooi uit en scheelt ook veel tijd!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 17:02

Nee geen idee meer karev. Maar had niet de kleinste dat weet ik wel en een gozer verderop in de straat ( was een onwijs lekker ding , die goof, dat weet ik nog wel :9 ), die had een eigen bedrijfje en hij bracht het voor mij weg. Scheelde denk ik ook al de helft , als dat je het bij een officieel bedrijf laat doen.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 17:09

Ow wat heb ik liever die koude wind dan al die vieze regen. Het droogt mooi op zo.

Ine23

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 17:11

fokfanaat schreef:
Ow wat heb ik liever die koude wind dan al die vieze regen. Het droogt mooi op zo.

Dat is wel waar! :j
Je ziet zo de plassen verdwijnen *\o/*

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 17:16

Hopelijk blijven ze ook even weg, dan kan ik de slang voor de dompelpomp nog even makkelijk ingraven :D

Ine23

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 17:24

Ik duim alvast! Voor jou en je dompelpomp, maar ook voor iedereen met paarden. Dat we niet teveel modderbaden moeten nemen dit jaar :+

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 17:26

[***] schreef:
Oei, dat klinkt niet gezellig yontheke? Jammer dat het zo moet gaan.

Tjah. Als je niet met iemand zijn regels kunt omgaan en je dan denkt dat je paard ergens anders beter af is, moet je maar gaan.

Hij heeft toch die wonde onderaan zijn been waardoor hij niet in de modder mag staan. Nu ja, toch niet de modder waar ze redelijk diep inzakken in mijn paddock. Hij kwam nu dus op de piste te staan met hooi. Ik had hooi in een bepaalde hoek gegooid waar ik altijd hooi voer.
Nu vind ik hooi op een zandondergrond met name in de winter echt verschrikkelijk. Dat geeft echt zoon boeltje maar oké 1 hoek van de piste die er niet uit ziet kan ik nog wel mee leven..

Nu had ze gisteren het hooi dat ze gemorst hadden uit de hooinetten (dus de echte kleine stukjes die overal aanplakken) in een andere hoek van de piste gegooid omdat die droger was. Jah, kan ik wel begrijpen maar als je iedere keer een stuk gaat opschuiven ziet binnenkort heel de piste er niet meer uit.
Dus had ik haar gevraagd om dat niet meer te doen.

Plus dat mijn paarden er natuurlijk ook niet opkunnen dus zij dan niet op de droge ondergrond kunnen. Ze mochten er wel bij maar de Shetlander gaat altijd met zijn voorbenen in watertonnen staan dus dat is geen optie plus dat ik dus niet voor 3 paarden hooi op de grond ga gooien want dat wordt een grote bende terwijl ze binnen de gloednieuwe hooinetten hebben.

Nu belde ze vanmorgen net toen ik Andor wilde laden dat ze dus wel hooi in die ene hoek wilde geven want de andere hoek was te nat blablabla. Ze stelde voor om dan maar met tonnen te gaan werken maar daar morsen ze nog altijd uit. Plus dat het natte hoekje wel nattig is maar hij zakt daar zeker niet weg dus de nattigheid komt bijlange na niet bij zijn wonde in de buurt. Ik zei haar dat ik haar na het rijden terug zou bellen en het zou bespreken.

Kom ik na anderhalf uurtje terug aan stal. Heeft ze de tonnen al in de piste staan. Weer in die hoek waarvan ik uitdrukkelijk heb gezegd dat ik dat niet wilde. Er lag weeral een heel deel hooi naast dat ik dus lekker in de modder mag opruimen.

Heb haar gezegd dat ik hier niet van gediend was want dat ik nog nergens mee ingestemd had en we het nog zouden bespreken. Komt ze met het argument dat ze stalgeld betaald.. Jah, dat is waar. Je betaald geld zodat ik je paard eten geef, uitmest, hem in de gaten houd maar ik ben nog wel steeds baas op mijn eigen erf.

Dikke ruzie want dit was niet goed voor haar paard blablabla. Overigens het eerste dat ik in 5 maanden vraag om niet te doen..

Achteraf een hele leuke mail van haar vriend die advocaat is die mij echt verwijten naar mijn hoofd slingert die compleet onterecht zijn want ja hooi op een paardenwei moet toch kunnen?

Moet zeker kunnen. Maar wel op de plaats die ik daarvoor voorzie en terecht acht.

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 17:33

Dahaag :wave: afscheid van nemen!

Ine23

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 17:36

Ja idd... Pfff dat is echt niet ok, zo'n mensen :n . Als het niet nodig is laat ik hier ook nooit iemand op het erf staan in pension met z'n paard, teveel miserie gehoord van andere mensen.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 17:54

Hier nog ongeveer voor 15 weken hooi op zolder, maar voer nog geen hooi bij dus elke week dat ze later krijgen is weer meegenomen.
Met het weer dat we nu hebben groeit het gras toch nog een beetje dus ze hebben op de wei zelf nog te eten.

Maar als het bijna op is is het idd weer zoeken naar nieuwe. Vorig jaar goed hooi kunnen krijgen voor een mooie prijs, en voor de deur afgeleverd. Dit jaar dus kijken of ik bij hem nog wat hooi kan krijgen, maar vorig jaar zei hij dat hij met pensioen ging dus dat is een beetje afwachten. En anders verder zoeken.
Helaas door de droogte geen goed hooi jaar dus ben een beetje bang voor de prijs.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 18:05

Oh bah yontheke :(:) , dat klinkt niet leuk.

Ik hoop ook nooit pensionklanten nodig te hebben :o .

Nou ja, wees maar blij dat je van haar af bent!!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 18:08

@yontheke: op die manier afscheid nemen is nooit leuk, maar good riddance....

Mijn pomp zit mooi in zijn blauwe vat en de slang is ingegraven, nu hopen dat ze de ton laten staan en niet omver lopen of er mee willen gaan voetballen. Maar het zijn merries, dus dat moet wel lukken :D
Hij staat iig niet in de galoproute als ze de PP in volle galop doen.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 18:10

Kijk maar uit, vrouwenvoetbal is ook al bedacht door iemand (vast een man geweest :+ )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 18:36

dynamiek schreef:
safina schreef:
Ik ben meer meelezer dan dat ik schrijf, maar ik wil nu even mijn plannetje aan jullie voorleggen. Misschien hebben jullie nog tips of suggesties. Mag dat?. :D

Ik ben geen grondwerker dus kan je eigenlijk geen goed advies geven. Wil je uberhoudt veel geld uitgeven voor een paddok? Mijn gedachte is leem = klei? Dan zal je ondergrond nooit water doorlaten.

Ik heb van de week gewoon weer veel wit zand over mijn oude laag gelegd en nu heb ik weer een droge paddok maar wij zitten aan de kootwijkse duinen dus hebben zandgrond dus droog.

Ondergrond laat heel goed water door. Onze wei is ook nooit nat. Zelfs nu niet. Nergens ligt water. Behalve een stukje waar teveel gelopen wordt op het paddock. Daar komt een oppervlakkige modderlaag. Daaronder is het dan droog. Het wordt trouwens wel vervelend als dat leem naar boven wordt gehaald en vermengt met de toplaag. Dan heb je er wel last van. Daarom was ik bang dat hij teveel aan de oppervlakte zou zitten.

Net gat gegraven. In de eerste twee meter zit in ieder geval geen leemlaag. Wel hele, hele mooie zandgrond. *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 18:53

Gad Gad Gadverdamme!! Ik hoorde net een beest overduidelijk krabbelen, of beter gezegd, proberen mijn huisje in te komen.
Zo ik word nu echt effe serieus niet goed gewoon!
Ik slaap dus rustig een week niet meer...

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 18:54

Vast een kat :+

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 18:56

Een verdwaalde zwarte piet :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 18:57

Die zijn hier niet...

dynamiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 18:59

Een muis in huis? Hahaha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 19:06

Klonk meer als een rat onder mijn huis, was herrie hoor!
Bah Bah Bah Bah Bah Bah Bah en nog eens Bah!