Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Hier alles op stro, alleen in de inloopstal niet, want daar versmeren ze echt alles...
Nu 'even' de winter door komen 
En wij hebben dezelfde bakjes, haha! Zo handig!
Heb er altijd paar op reserve staan ook (want ze sneuvelen al wel eens helaas
) Maar vind het ook erg netjes zo! Verder hebben we ook van die bakken van Brico voor dekjes, dekens, enkele zakken voer,... in op te bergen.. 

) de grasweides halen we de paarden af wnr het te nat wordt (dit jaar was dat pas half november
) en die gaan weer open nadat ze de eerste keer bemest zijn met meststoffen en voldoende gegroeid zijn..
Des te meer en langer plezier hebben ze ervan dan 
Ervoor is het echt diepe modder geworden met al die regen en de stal zelf is ook niet echt droog te houden.. Zondag 2 pakken strooisel in gegaan en het is nu alweer één natte boel
Dat wordt dus al zeker in de lente/zomer stuk ervoor klinkeren of iets dergelijks en de stal zelf zullen we eens moeten bekijken wat of hoe we het gaan doen qua eventuele ondergrond.. het moest nu snel gaan dus dit was voorlopig de snelste en beste oplossing maar we weten dus weer over wat na te denken en wat te doen komende zomer! (alsof we niet al genoeg te doen hadden
paarden (aan huis), het doet je nooit vervelen!
)
)
?
No way dat wij dat verkocht hebben. Houten omheining plaatsen komt ook nog eens heel precies.. Die 30 meter die we verzet hebben voor de moestuin was wel weer genoeg voor 1 jaar.
pol013 schreef:Ik heb het opstrooien van de stallen gewoon helemaal opgegeven na een jaar. Ze gebruiken de sta, alleen om in de zeiken en gaan buiten in het zand liggen.![]()
Hij heeft naar aanleiding van dit topic nu dus ook een opklapbed. Alleen stro voor als het heel koud of nat is. En dan is het nog steeds meer voor mijn gemoedsrust....
Dat je het nog een jaar hebt volgehouden...
Ben echt niet zuinig of zo maar vind dat wel wat overdreven. Doe nu 1,5 baal en dat wil prima alleen dus geen onderlaag/plak. Leuke experiment voor komende week.
Ik heb mijn paard niet aan huis staan, maar huur alleen een kale box op de manege (8 stallen, vijf bezet), we doen alles zelf, dus mesten, maar ook voeren en binnen/buiten zetten. Ondanks dat ze dus niet aan huis staat, heb ik wel met hetzelfde te maken, mesten, weide en inkoop van voer. We hebben allemaal een eigen stukje paddock en weiland, wat we ook zelf onderhouden. Ik ben 'chef weiland'
als er wat gedaan moet worden aan de afrastering, doe ik dat. Mijn ouders hebben altijd paarden aan huis gehad, en daardoor de meeste ervaring ermee.