Show de huisvesting van je paard!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

DinkyOmie

Re: Show de huisvesting van je paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 09:36

Ziet er echt goed uit xxieslady!

M_nouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 11:22

Wat een stilte hier!
Ik ben sinds oktober verhuist en ben zo blij.
1. De stallen
Afbeelding
2. De wei (met Roos(witte shetlander) en mijn eigen paard Nouska)
Afbeelding
3. De bak (met mijn verzorgpaardje Jaschenca)
Afbeelding

De paarden staan in de zomer 24/7 op de wei en vanaf oktober gaan ze weer lekker 's nachts op stal en overdag de wei op en als het echt heel slecht word gaan ze overdag de bak in.
Ben heel erg blij. Sta er met nog twee meiden die super aardig zijn. Gezellige sfeer en ben helemaal blij (in vergelijking waar we eerst stonden)

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 12:32

Ik doe alles stukje bij beetje. Moet er lang voor sparen. Over 10 jaar ben ik volgens mij nog niet klaar. :Y)

Afbeelding

Afbeelding

AfbeeldingAfbeelding

Afbeelding

Paddock met aan de voorkant een verharding van 4 x 20 meter (hier staan de slowfeeders)
Longeercirkel
2 hectare weiland
Rij stallen van 3,5 x 3,5 m, voorzien van isolatie
Zadelkamer
Schuilstal met grote luifel

We hebben nog 2 paarden in een ouder stalgebouw staan (stallen van 9 m2). Daar zet ik graag zsm nieuwe stallen voor in de plaats. Maar eerst de bankrekening weer goed voeren...

Naast de extra stallen staat nog op de verlanglijst: wasplaats, meer opslagruimte en een eigen bak. De laatste heb ik nooit gehad, dus ik ben gewend om onder het zadel naar de clubbakken te rijden. Voordeel: paarden zijn altijd goed ingestapt en uitgestapt. En zo worden ze in elk geval goed verkeersmak....

_Sanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 12:41

Wauw _Lorette_, ziet er goed uit zeg!

Calimero_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 13:34

Wauw wat een mooi plekje!
Waarom rijd je niet in de grote paddock als ik vragen mag?

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 13:42

Dat doe ik soms wel, maar heel fijn vind ik het niet, omdat ik altijd bang ben dat ze een keer doorschieten naar het gedeelte met beton en dat ze daar op uitglijden. Los in de paddock is dat nog nooit fout gegaan, maar onder het zadel wil ik dat risico niet nemen. Ik zou het kunnen afzetten, maar dan ben ik net zo snel bij de clubbak. Dat is bij slecht weer al helemaal zo, want dan zou ik eerst de paarden uit de paddock moeten halen en de mest moeten opruimen. :)

Calimero_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 13:51

Dat snap ik inderdaad. Wel een heerlijk plekje hoor!
Wel fijn dat je zo vlakbij kunt rijden, dan is het ook geen ramp om thuis geen bak te hebben.

Phoenix13

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 21:10

Hallo, ik zie mooi buitenstallen die heb ik ook:) heb je altijd bovemste luik open?

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 23:47

Alleen bij heel extreem weer gaan ze dicht, daarom heb ik gekozen voor spijlen met glas. Maar dat is vrijwel nooit het geval.

PaysBas

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 10:14

Materiaal van de stallen zie ik het goed is dat kunststof? Mooi onderhoudsarm. Afgezien van mooie eigen toko ook zeer mooie paarden met lekkere beweging heb je te rijden. Goed voor elkaar :-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-14 02:35

hoi,

mooie stallen komen hier voorbij seg!
ik heb een vraagje, sinds deze winter kunnen wij een weilandje bij gebruiken & we zouden het evt. kunnen aankopen (dan zouden de paarden in de zomer ook gewoon aan huis kunnen)
nu willen we wel op dat stukje een schuilstal zetten zodat ze in de zomer 24/7 buiten kunnen
maar hoe groot moet die schuilstal best worden? paarden zijn beide rond 1m60

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-14 21:27

liefst 3 bij 6 of groter. met gesloten kant naar de heersende windrichting met regen/sneeuw (zuid/zuidwest/west) en liefst nog een ruime overstek. Als het alleen voor de zomer is, is alles mooi meegenomen. Vraag eerst eens of en hoe groot je iets neer mag zetten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-14 22:40

Er staat iets ofwat dat een schuilstal moet voorstellen (paarden kunnen er niet in is ingestord enzo we moeten het dus afbreken het is wel afgemaakt met draad) weet niet hoe groot die is was van kalfjes

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 10:01

Sluit mij helemaal aan bij joyce. Vooral die overstek.

Dobbelicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 14:07

chalinka schreef:
Er staat iets ofwat dat een schuilstal moet voorstellen (paarden kunnen er niet in is ingestord enzo we moeten het dus afbreken het is wel afgemaakt met draad) weet niet hoe groot die is was van kalfjes

Vraag bij de gemeente na of je erop mag bouwen. Er kan nu wel iets op staan, maar gemeentes kunnen zo flauw zijn dat wanneer jij dat afgebroken hebt, je geen vergunning krijgt voor een nieuwe stal. Vraag dus goed na wat mag en of je vergunningsvrij mag bouwen. Je kunt nu wel dat stuk land gaan kopen en allemaal wilde plannen bedenken, maar als de gemeente het niet goedkeurt, is alles voor niks geweest.

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 18:38

Chalinka woont in Belgie, volgens mij is het daar zelfs verplicht om een schuilstal in de wei te hebben.

Dobbelicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 19:25

Oh oke, ik ken de regelgeving niet, maar als het verplicht is om een schuilstal in een wei waar paarden lopen te hebben, en de gemeente zegt dat je daar niet mag bouwen, kan het dus ook nog zo zijn dat je strafbaar bent als je er paarden neerzet. (Dit is gewoon even een hersenspinsel he, ik zeg niet dat het zo is, maar wel goed om dit van tevoren uit te zoeken en te weten wat je wel en niet kunt met dit stuk grond! :j )

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 12:29

Je moet in belgie ofwel stallen binnen hebben in de buurt zodat je de paarden snel kan binnenzetten, ofwel een schuilstal. Wij mogen op ons stuk geen schuil zetten, stallen zijn wel aan de overkant van de straat.

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 18:09

Mijn pony's (D pony 1,39 en Shet 82cm) hebben samen een stal van ongeveer 4 bij 5.
Hier staan ze alleen savonds/snachts als het slecht weer is. Zoals deze dagen gaan ze rond 8
uur naar buiten en rond 4 weer naar binnen. Er grenst een stuk wei aan de stal, maar dat stuk
is nu kaal en te nat dus de deur is dicht. Met mooi weer (en droog land) staat de deur open.
Ze lopen nu op een weide aan de overkant van de weg, lekker groot en er staat nu nog zat gras op.
Als dit te kaal wordt zet ik een stuk van het grote weiland af dat bij de stal hoort. Dat is enorm, dus
moet ik wel echt afzetten. Aan weide geen tekort in ieder geval :D

Stal met hooinet, waterbak en liksteen. Heb stro als bedekking. De balen hooi, stro en mijn andere spullen staan allemaal in de andere helft van de stal. Ideaal.
Afbeelding

De deur die uitloopt op een stuk wei van ongeveer 40 x 300.
Afbeelding

Weide aan de overkant van de weg waar ze nu lopen. Staan ook bomen en een stukje bestraat
waar de waterbak staat.
Afbeelding

De grote wei heb ik geen foto van maar dat is gewoon een enorm groot weiland ik gok
4 hectare ofzo. Dat snap je wel :+ Ik heb geen bak maar achter nog wel 2 grote weilanden waar ik kan rijden en ik rij vaak buiten. Om de week hebben we privé les in de binnenbak een paar dorpen verder.

M_nouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 18:32

Leuk! Lijkt me zo leuk om helemaal je eigen "stal" te hebben.

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 18:43

Ik ben er echt heel blij mee ! Het is bij familie dus er is heel veel mogelijk ook. Heb met niemand wat te maken verder en kan alles zelf bepalen :D

_suus19_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 15:14

Mooie plekjes komen er voorbij!
Ik vind dit altijd een leuk topic om te bekijken, dus ik zal zelf ook eens mijn steentje bijdragen :)
Mijn paarden staan in principe in pension, maar wel naast mijn huis, dus ideaal :D

Mijn ene pony heeft last van cushing/hoefbevangenheid, dus die mag niet meer op het gras. Hij heeft z'n eigen kaalgegeten landje (=paddock) met schuilstal waar hij mag staan. 24/7 buiten, maar helaas wel maar een klein stukje (20x20).
Afbeelding

Hij heeft als gezeldschap een mini pony'tje gekregen. Zij staat veel bij hem in de paddock, maar kan ook onder een draadje door naar het weitje (20x60) ernaast. Zodat zij niet ook zielig op een anti-gras-dieet hoeft.
Afbeelding

Tegen de verveling krijgen ze veel hooi in slowfeeder netten en vaak ook een stapel takken om aan te knagen.
Afbeelding

De paarden staan op dezelfde stal, alleen dan anders gehouden. 's Nachts gaan ze in de winter op stal.
Afbeelding

Overdag staan ze in de wei (zomer en winter), groot stuk opgedeeld in vier grote weilanden.
Afbeelding

Bij de stal hebben we ook een groot 'natuurgebied'. Dit is een stuk van 1,5 hectare, wat afgegraven is en waar twee grote vijvers zijn. Ook zijn er veel heuvels en een paar bomen. Er is hier weinig gras, waardoor er niet gewerkt hoeft te worden met strookbegrazing, en de paarden altijd in het hele stuk mogen. Ze vinden het hier superleuk en gaan regelmatig helemaal los. Hier kunnen we ook rijden. Er staan een aantal cross hindernissen.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ook hebben we een rijbak. In de zomer ideaal te rijden, in de winter helaas een grote modderpoel/zwembad.
Afbeelding

Flits__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 16:10

_suus19_ : Wat een mooi plekje heb je zeg!

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 16:41

Leuk om die stallen/weides van anderen te bekijken! Prachtig natuurterrein trouwens!

Bliksem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 17:29

Leuk om te zien weer!
Wauw suus, wat een super plek, welke regio is dat?

Mijn pony's staan nu ongeveer een maand op hun winter plekje. Ze delen een inloopstal van ongeveer 5,5x4 met een buiten stukje eraan vast. Buiten liggen nu houtsnippers, de bodem wordt voor de volgende winter opgeknapt als ze straks weer het land op gaan, dan wordt ook de sloot dichtgegooid en krijgen ze er een extra stuk bij.

Afbeelding
Er liggen nu houtsnippers. Loopt nog een stuk door naar rechts in de breedte. Ideaal gesnoeide wilgen ernaast :)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
De bak

Als het meezit staan ze van maart tm oktober op een heel groot land in een vaste kudde.
Er is een goed gedraineerde buiten bak en ook diverse uitrijmogelijkheden dicht in de buurt. Voor mij als recreatie ruiter een perfecte plek.

Afbeelding