Het paarden aan huis topic deel 10

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Malenka

Re: Het paarden aan huis topic deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-24 17:23

Hier is het ook weer een grote vijver en vanavond en vannacht komt er nog meer regen. Ik ga dus so inderdaad de stal naar weer klaarmaken en ze binnen zetten.

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-24 17:31

Hier ook een drama momenteel. Heb de offerte voor modderplaten goedgekeurd, maar heb wat laat gereageerd dus hopelijk voor dezelfde prijs nog.

Als ik die heb liggen hoop ik dat de paarden droger het hooi kunnen eten en ik wel altijd naar het hooihok kan gaan en makkelijker bij de mesthoop kom.

Hier ook weer een nieuw pak wat ze maar mwah vinden. Eten wel maar minder. Hopelijk snel beter eten anders ook wat erop verzinnen.

Man heeft 2 weken vakantie en hij gaat morgen brok halen. 7 zakken totaal en mopperde al dat hij dat niet in de auto krijgt... als het mij lukt dan jou ook wel... je hebt ook nog een achterbank.

Ben benieuwd hoeveel foto's ik doorgestuurd krijg. Ga denk ik maar foto's maken van de zakken :+

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-24 17:33

boemel schreef:
Waar zou je op testen dan DF?
Ik weet al dat t met koeienmest bemest is en suiker 6% is.
Geen idee... iets van bepaalde onkruidsoorten, schimmels in de grond, blaadjes van bepaalde bomen??

@Happinez: ja Fjorden hebben 'humor'.... maar koetsen willen wel eens flink rammelen en ratelen en als er dan 2 paarden voor lopen in draf of galop kán ik me indenken dat het voor een paard lijkt alsof die paarden op de loop zijn voor de herrie.... en dus gaat ie ook maar alvast :)

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-24 17:47

Ik klaag mee over het weer. Wat een stomme verloren dag.
Wel bijgelezen maar niet gereageerd.

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-24 18:29

Ik heb droog en in de zon gemest terwijl de kinderen een hinkelspelletje speelden over de hopen poep en zand engeltjes maakten :') *\o/*

rover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-24 19:11

Heerlijk Karin, dan ben je een van de weinige….
Hier gisteren en vandaag extreem veel regen gehad. Ze kunnen zwemvliezen aan..echt triest.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-24 19:26

Mijn waterpomp heeft ook goed overuren gemaakt dus de vijver is weg maar denk toch dat ik een stuk af moet gaan zetten omdat de blub her en der flink diep is. Probleem is dat ik ze dan zo veel bewegingsvrijheid af moet pakken (voorbij de blub is hoger gelegen grond waar ze wel graag staan). Maar die diepe blub is ook niet wat. Zucht...

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-24 19:53

Hier ook veel regen en hagel en wind! De hele dag al windkracht 6. Maar, we hebben ook een zonnetje gezien en dat was fijn <3

Als ik het weerbericht mag geloven wordt het morgen nog een natte dag en dan blijft het semi droog tot nieuwjaar. Dat zou fijn zijn <3

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-24 20:43

Karin_deB schreef:
Ik heb droog en in de zon gemest terwijl de kinderen een hinkelspelletje speelden over de hopen poep en zand engeltjes maakten :') *\o/*

Hier kon dat tussen de buien door ook.
Sinds gisterenavond 23 uur 12 mm. Maar het meeste is hier vanacht en vanochtend gevallen.

Morgen staat nog 7,2 en dan het ergste gehad.

Vanaf de 2e weer veel. Maar dat is nog zover weg

Tot nu toe veel beter dan vorig jaar ;j

Horsier

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-24 20:57

Karin_deB schreef:

Zand engeltjes :') dat klinkt als een slecht idee, hahah

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-24 21:42

Ik heb alles gelezen, maar mis even de energie om te reageren. We duiken van het ene virus het andere in en de wasmachine draait overuren. Slapen doen we al tijden niet en ik ga er inmiddels een beetje aan onderdoor. :7

Wilde me eigenlijk oriënteren op een poort voor de oprit, maar geen puf voor.

Het weer is ook echt niet fijn. Lang leve het skipak. Daarmee overleef ik de winter. Hoe nat of koud het ook is.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-24 21:52

Beterschap lorette

Audesta

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-24 22:06

Beterschap.

Hier hetzelfde, weinig energie, inmiddels vandaag eindelijk een wat opknappende hond maar was weer stressvol.

Daarnaast gedoe met een potentiële pony die zelfs hier is geweest maar is echt heel bizar gegaan allemaal, dusdanig dat ik er helemaal klaar mee ben.
Ik hou het bij mijn huidige kudde.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-24 23:08

Beterschap Lorette, klinkt zwaar.

Ik zou de paarden gaan longeren, maar een vriend van ons zat met z’n auto vast in de modder.
Net voor aankomst was ie door een passant met een busje eruit getrokken, dus het werd koffiedrinken :D

En daarna kregen we zelf vrienden op het eten. Morgen paardentijd.

Lys_PPA

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-24 23:31

Beterschap Lorette!

Wij hadden ook menplannen vanochtend maar regende me iets teveel. Wel heel blij met het extra stuk betonplaten waar ze op kunnen, iig moddervrij en ze vinden de nieuwe hooiruif helemaal mooi :P

Verder vandaag afscheid genomen van onze vriendin, ze lag met haar rijbroek opgebaard, ben je dan een echt paardenmens of niet?
Daarna haar man geholpen met de paarden, hij moet hooi weken voor één van de paarden en dat maakt het werk toch wel extra intensief. Iemand van jullie met paarden die slecht tegen stof kunnen en wat doen jullie daarmee? Zijn nadeel is dat hij geen water op de wei heeft, kruit alles erheen.. de waterpomp gebruikt hij niet ivm roest vgm.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-24 23:38

Wat heftig, zeg. Heel veel sterkte. Inderdaad echt een paardenvrouw als ze in haar rijbroek lag opgebaard.
Voor haar man ook wel zwaar om zo veel werk te hebben aan de paarden. Ik heb helaas geen tips wat betreft het hooi weken.

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-24 23:41

_Lorette_ schreef:
Ik heb alles gelezen, maar mis even de energie om te reageren. We duiken van het ene virus het andere in en de wasmachine draait overuren. Slapen doen we al tijden niet en ik ga er inmiddels een beetje aan onderdoor. :7

Wilde me eigenlijk oriënteren op een poort voor de oprit, maar geen puf voor.

Het weer is ook echt niet fijn. Lang leve het skipak. Daarmee overleef ik de winter. Hoe nat of koud het ook is.

Beterschap :(:)

DubbelFun schreef:
@Happinez: ja Fjorden hebben 'humor'.... maar koetsen willen wel eens flink rammelen en ratelen en als er dan 2 paarden voor lopen in draf of galop kán ik me indenken dat het voor een paard lijkt alsof die paarden op de loop zijn voor de herrie.... en dus gaat ie ook maar alvast :)

Nou deze niet hoor, dit was zo'n ouderwetse tank en veel te dik.
Maar m'n vader had haar destijds overgenomen van kennissen waar ze snel weg moest.
Dier wou eerst het erf niet af , daar begon ons avontuur al mee
Motoren waren één brok spanning, maar overleefd.
En die pony met wagen ? die kwam heel relaxt rustig aangestapt en toen vertrok ze :') .
Afbeelding

Audesta schreef:
Beterschap.

Hier hetzelfde, weinig energie, inmiddels vandaag eindelijk een wat opknappende hond maar was weer stressvol.

Daarnaast gedoe met een potentiële pony die zelfs hier is geweest maar is echt heel bizar gegaan allemaal, dusdanig dat ik er helemaal klaar mee ben.
Ik hou het bij mijn huidige kudde.

Oei dat klinkt niet best.
:(:)

Lys_PPA schreef:
Beterschap Lorette!

Wij hadden ook menplannen vanochtend maar regende me iets teveel. Wel heel blij met het extra stuk betonplaten waar ze op kunnen, iig moddervrij en ze vinden de nieuwe hooiruif helemaal mooi :P

Verder vandaag afscheid genomen van onze vriendin, ze lag met haar rijbroek opgebaard, ben je dan een echt paardenmens of niet?
Daarna haar man geholpen met de paarden, hij moet hooi weken voor één van de paarden en dat maakt het werk toch wel extra intensief. Iemand van jullie met paarden die slecht tegen stof kunnen en wat doen jullie daarmee? Zijn nadeel is dat hij geen water op de wei heeft, kruit alles erheen.. de waterpomp gebruikt hij niet ivm roest vgm.

Sterkte , mooi dat ze erbij lag zoals ze was.
Dan ben je zeker een echt paardenmens.

Heeft hij geen mogelijkheid regenwater op te vangen in bijv. een ibc ?

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-24 00:24

Sterkte. Mooi dat ze met rijbroek lag opgebaard. Wat een verlies. Qua hooi nat maken, voordroog voeren geen optie? Of verpakt hooi?

Lorette, beterschap. Balen dat elk virusje voorbij komt.

Drukke dag Boemel.

Lys, ik snap je helemaal. Wij besloten ook om niet te mennen vandaag. Niks aan op de wagen met dit winterse weer.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-24 09:28

Wat mooi dat ze in haar rijbroek lag opgebaard.
Maar wat een verdrietig verhaal toch hè.

En dan nog de verzorging van de paarden daar pfff.
Aangaande het hooi weken.
Misschien wat meer opvangbakken voor water neerzetten, zodat regenwater opgevangen kan worden.

En eventueel een boer vragen of hij water kan leveren met zo’n tank. En dan in vaten stoppen. Heten die dingen geen IBC vaten?

rover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-24 10:50

Beterschap Lorette.

Wat naar met de pony Audesta, begrijpelijk dat je er klaar mee bent.

Mooi in haar rijbroek Lys. Fijn dat je haar man kunt helpen. Hoeveel paarden hebben ze?
Ik heb een tijd hooispray gebruikt, dat hielp hier goed. Voordeel is dat het dan niet gaat broeien.

Lys_PPA

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-24 11:25

Ze hebben 2 paarden en 2 shetten. Verpakt hooi heeft ie eens geprobeerd maar kregen ze allemaal mestwater van.

Regenwater zou ik eens moeten vragen of hij daar al eens over gedacht heeft en de tip vd hooispray zal ik ook doorgeven! Thanks

Vandaag nieuwe poging tot mennen.. geeft om half 12 weer wat regen :+

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-24 11:47

In de rijbroek zou ik ook graag willen, mooi dat ze zo opgebaard is, zoals ze was.

Hooi weken is zeker met vriesweer een crime, is thuis weken geen optie, dat hij een hooinet vol meeneemt, het thuis weekt en laat uitdruppelen en in zo`n ikea tas weer terugneemt zodat de auto niet na wordt?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-24 11:48

Ik had zelf een hooistomer gebouwd van een grote kliko en een behangstomer, daar kon ik voor een hele dag hooi in stomen.
Aan huis is dat zelfs makkelijker te doen omdat je alles (stroom/water) al hebt, wel afhankelijk hoever de paarden van huis staan.

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-24 19:11

Mijn dochter bedacht vandaag ineens dat ze mogelijk kapper ambities heeft :=
Afbeelding

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-24 19:18

Oeps Karin :D

Het resultaat is prachtig :=