[FOTO]Show je paddock paradise!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 09:35

manolito10 schreef:
Heeft iemand nog tips waar je rekening mee moet houden met hekwerk plaatsen? Met name waar de toegangspoorten moeten komen, breedte van de paden etc

Ik heb toevallig net onze doorgangen opgemeten. De smalste is 4,30. De andere zijn 4,80 tot 5 meter. Die van 4,30 hebben ze al 2 keer geraakt. Niet de zijkanten maar de openstaande poort. Ze moeten daar door de poort meteen een klein bochtje maken.
Dat zou dus beter nét wat breder kunnen zijn. Als je daar rechtdoor kunt, zou het wel kunnen.

Daarnaast, meer toegangspoorten voor de paarden zijn wel fijn. Als je daar iets in kunt variëren spaart dat je weiland/ bodem bij de doorgang. Maar dat ligt dan net aan je gebruik natuurlijk.

Hier klaagt de loonwerker iig nooit.
Laatst bijgewerkt door pol013 op 14-01-21 09:50, in het totaal 1 keer bewerkt

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 09:48

Ethelate schreef:
Olympia96 schreef:
Heb niet veel vaker zulke strakke draadjes gezien met prikpaaltjes, dat heb je knap gedaan. En ja het is wel nat zo te zien. Hopelijk op je nieuwe plek beter.

Inderdaad Caily, hoe doe je dat? :D

Ik heb ook strakke prikpaaltjes staan. Maar dan zetten we eens in de zoveel meter gewoon een houten paal er tussen.
Ik werk heel veel met semi permanente omheiningen. Die blijven dan een half jaar staan en gaan er dan weer uit. De poorten maak ik dan van houten palen. De rest van de omheining kan ik daar dan heel netjes tussen spannen met prikpaaltjes.
Daarnaast gebruik ik groene paaltjes. Sta de afstand er tussen altijd uit. En loop op zicht altijd nog een keer terug om alles echt strak in het geld te zetten.

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 14:11

pol013 schreef:
Ik heb ook strakke prikpaaltjes staan. Maar dan zetten we eens in de zoveel meter gewoon een houten paal er tussen.
Ik werk heel veel met semi permanente omheiningen. Die blijven dan een half jaar staan en gaan er dan weer uit. De poorten maak ik dan van houten palen. De rest van de omheining kan ik daar dan heel netjes tussen spannen met prikpaaltjes.
Daarnaast gebruik ik groene paaltjes. Sta de afstand er tussen altijd uit. En loop op zicht altijd nog een keer terug om alles echt strak in het geld te zetten.

Zo doe ik het ook. :j Hoekpalen en poorten zijn houten paaltjes en er tussen prikpaaltjes. De binnenomheining van de track heb ik op die manier staan. Die gaan we wel langzamerhand vervangen voor houten palen. Maar je kunt het geld maar 1x uitgeven en er is nog zoveel te doen... Voorlopig staat het prima zo. :D

Vandaag is de tuinman geweest voor wat groot snoeiwerk. De paarden kregen wat stammetjes dus die staan nu lekker te knagen. :Y)

neile

Re: [FOTO]Show je paddock paradise!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 15:18

Dames. Hebben jullie camera's op stal? En zo ja, welke? En zo ja, zijn die lowbudget? Ik zou graag een camera vanachter hebben hangen die:

- ik kan bekijken op mijn gsm
- via wifi
- via elektriciteit
- graag eentje die wat meedraait en wat kan inzoomen
- lowbudget via Ali of iets dergelijks.
- outdoor

Iemand tips?

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 15:29

https://www.coolblue.nl/product/676876/ ... p-wit.html
Formeel niet outdoor maar staat bij mij al enkele jaren buiten onder een afdak.
Verder gewoon verschillende outdoor merken. Vanaf 40 euro per stuk geloof ik via Ali etc.

Instaleren van de benaderbaarheid vanaf je mobiel (buiten het huisnetwerk) is niet zo heel gemakkelijk. maar is uiteindelijk gelukt. En wij hebben uiteindelijk besloten om internet kabels in te graven omdat er toch te veel storing kwam op de wifi.
Al was dat bij ons in combinatie met klik bediening op de lichtschakelaar.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 17:40

Paarden zijn blij dat de palen en koord weg zijn. Lekker schuren tegen de struiken en gluren over de struiken.
Afbeelding

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 17:54

Staat er nu helemaal niks meer voor de haag? Die van mij zouden daar vrolijk doorheen wandelen, zeker op die laatste foto.

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 18:07

JudithO schreef:
Staat er nu helemaal niks meer voor de haag? Die van mij zouden daar vrolijk doorheen wandelen, zeker op die laatste foto.

Precies wat ik dacht :+

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 18:38

De struiken zijn al erg dicht, zitten heel dikke takken. Maar voor de zekerheid hebben we koord door de struiken heen getrokken. Gaat prima.

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 19:00

Daar geven die van mij helemaal niks om. Ze zijn hier ook regelmatig door de laurierhaag gegaan als ik even niet keek terwijl ik mijn kruiwagen leegde op de mesthoop.
De enige haag waar ze niet doorheen gingen was een oude, grote, ondoordringbare meidoorn. Maar die stond er ook echt al oneindig lang en was zeker 4-5 m hoog.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 19:41

JudithO schreef:
Daar geven die van mij helemaal niks om. Ze zijn hier ook regelmatig door de laurierhaag gegaan als ik even niet keek terwijl ik mijn kruiwagen leegde op de mesthoop.
De enige haag waar ze niet doorheen gingen was een oude, grote, ondoordringbare meidoorn. Maar die stond er ook echt al oneindig lang en was zeker 4-5 m hoog.

Wat eng, een laurierhaag bij de paarden.

Aan de andere kant van de haag is de rijbak, daar valt niets lekkers te halen

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 20:39

Niks engs aan. Ze konden er namelijk normaal gesproken niet eens bij. Er zat nog 2 meter tussen draad en laurierhaag. Alleen mijn mesthoop lag ertussen dus dan ging het draadje open. En op dat moment peerden ze hem heel af en toe wel eens.

Bij mij zat aan de andere kant een kale akker van 4 hectare, maar de wijde wereld die erachter lag was toch interessant genoeg ;)

Olympia96

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 22:09

neile schreef:
Dames. Hebben jullie camera's op stal? En zo ja, welke? En zo ja, zijn die lowbudget? Ik zou graag een camera vanachter hebben hangen die:

- ik kan bekijken op mijn gsm
- via wifi
- via elektriciteit
- graag eentje die wat meedraait en wat kan inzoomen
- lowbudget via Ali of iets dergelijks.
- outdoor

Iemand tips?

Nou echt he, gisteren binnen en geïnstalleerd! Toeval bestaat niet!
€31,- per stuk. Zit de hele dag te gluren

Dit is van de avond (die in kleur is met het idioot felle licht van de camera zelf de rest met infra rood)

Afbeelding

En dit is overdag

Afbeelding

Afbeelding

Bij Ali *\o/* en alle specs die jij opnoemt. Kwaliteit is achteruit gegaan door uploaden want beeld is echt super. En je kan ook nog praten via die camera’s :-)

Nu nog camera bij de bult want hebben niet hele perceel in beeld. En vanaf huis naar de bult is net ff te ver om scherp beeld te krijgen (meter of 80).

Afbeelding

neile

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 22:33

Olympia. Geweldig. Dat heb ik nodig. Exact dat. Dat wil ik ook!
Even kijken of ik die camera van jou ook online kan terugvinden, exact wat ik ook zoek.
En Solea op het matje roepen vanop mijn werk is een mooie bijkomstigheid. Als ze de boel weer staat te slopen bijvoorbeeld... Ge-wel-dig.

Kan je misschien even opzoeken van welke verkoper je dit gekocht hebt? Er zijn veel gelijkaardige modellen en ik geraak niet zo goed wijs uit Ali.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 22:43

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 22:55

Als je die vindt, met de 4G optie, wil ik het graag weten! Mijn WiFi is bij lange na niet sterk genoeg, haalt het niet eens naar de andere kant van het huis, laat staan naar de stal...

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 22:57

neile

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 23:02

Mannen, mij moet ge dat niet vragen. Ik geraak zo hard niét wijs uit Aliexpress. :(

Caaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 23:04

Prairy schreef:
Als je die vindt, met de 4G optie, wil ik het graag weten! Mijn WiFi is bij lange na niet sterk genoeg, haalt het niet eens naar de andere kant van het huis, laat staan naar de stal...

Ik ook graag, op batterij of zonnepaneel :) ik vind Ali expres zo moeilijk

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 23:05

Ja ik dus ook. :+

Temeraire

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 23:39

Haha ik zou ook graag een camera willen, ook met 4g maar kom er ook nog niet helemaal uit.
En bestel liever bij een Nederlandse leverancier dan bij ali, misschien toch maar eens wat meer geld aan uitgeven.
Lijkt me heerlijk als ik ze ook vanuit thuis kan bekijken.

Olympia: Ziet er goed uit bij jou! En je ziet er ook best veel mee lijkt het.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 00:49

Ik zoek ook nog een 4g deurbel, maar dat lijkt een onmogelijke zoektocht. Die 4g camera heb ik al wel gevonden, kwaliteit geen idee, maar die deurbel kan ik echt niet vinden...

Olympia96

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 07:38

neile schreef:
Olympia. Geweldig. Dat heb ik nodig. Exact dat. Dat wil ik ook!
Even kijken of ik die camera van jou ook online kan terugvinden, exact wat ik ook zoek.
En Solea op het matje roepen vanop mijn werk is een mooie bijkomstigheid. Als ze de boel weer staat te slopen bijvoorbeeld... Ge-wel-dig.

Kan je misschien even opzoeken van welke verkoper je dit gekocht hebt? Er zijn veel gelijkaardige modellen en ik geraak niet zo goed wijs uit Ali.

Edit: Daihyo (sorry als ik je naam niet goed heb onthouden): alle producten zijn altijd in de aanbieding bij Ali. Ik zou zoeken op de specs en ik lees ook altijd wat ervaringen.

Trouwens boven €25 checkt de douane in NL. Daardoor heeft het bij ons 2,5 maand geduurd en heb ik 3/3 nog steeds niet binnen. 2/3 kwamen deze week ineens.

Afbeelding
Anbiux Official Store
Ik heb deze ook gekozen omdat vrienden van ons exact deze hebben. Je verdwaalt gewoon op Ali!

neile

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 08:41

Olympia. Echt bedankt. Ik snap er gewoon écht niets van PLUS ik ben ook onvoldoende bekend met technische termen om goed te zoeken. Ik was begonnen met een wifi versterker te zoeken en had bijna wat besteld, toen mijn vriend binnenkwam en zei dat dat helemaal niet gaat werken vanachter. Ik ben er gewoon zelf onvoldoende in thuis. Ik moet iemand hebben die zegt "dit is wat ge zoekt"- en dan kan ik dat ook bestellen dus DANK DANK DANK!

Heb jij je drie camera's in 1 pakketje besteld? En heb je douanekosten moeten betalen?

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 09:08

Prairy schreef:
Ik zoek ook nog een 4g deurbel, maar dat lijkt een onmogelijke zoektocht. Die 4g camera heb ik al wel gevonden, kwaliteit geen idee, maar die deurbel kan ik echt niet vinden...

En welke camera is dat dan?

Temeraire schreef:
Haha ik zou ook graag een camera willen, ook met 4g maar kom er ook nog niet helemaal uit.
En bestel liever bij een Nederlandse leverancier dan bij ali, misschien toch maar eens wat meer geld aan uitgeven.
Lijkt me heerlijk als ik ze ook vanuit thuis kan bekijken.

Olympia: Ziet er goed uit bij jou! En je ziet er ook best veel mee lijkt het.

Ja dat heb ik ergens ook. Maar als ik bij een Nederlandse leverancier voor dezelfde camera 4x zoveel betaal, dan houdt me dat ook wel weer tegen.