Het alternatief is voor hem altijd het zand buiten geweest, maar zeker op zijn eerste stal was dat soms gewoon echt zeiknat en dan was er niets meer om lekker te liggen. Dat probleem heb ik nu weer, maar nu staat hij in de nacht binnen en daar kan hij liggend slapen wat hij daardoor ook altijd doet. Dat maakt het probleem overdag toch weer minder groot. Afgelopen zomer had ik hem sommige weken ook echt maar al te graag een nachtje op stal gehad omdat het zo vreselijk veel regende dat het land soms dagenlang nat was en pony dus niet meer liggend kon slapen. Hartstikke moe werd hij. Gelukkig was het dan zomer en na een paar dagen wel weer droger en kon hij bijslapen en was hij weer fit, maar het was toch weer een beetje afzien en niet zoals ik het hem graag zou gunnen natuurlijk.
Groepshuisvesting met paarden 24/7 buiten is echt een grote kunst om het veilig en geschikt voor de hele kudde te maken. Zeker als je het commercieel als bedrijf moet verhuren. Vind het knap dat jullie deze stap hebben genomen en ben zo benieuwd hoe het allemaal gaat vormen de komende jaren!