Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Lynn_Nikita schreef:Heb je psylium? Mijn krijgt daar altijd en paar dagen een kuurtje van aangezien die ook vaker diarree heeft. Anders bij de arts en tube vragen. Lijkt op wormenkuur maar is en pro biotica. Ik kom even niet op de naam.
Met Tamme langs een weiland, waar een paard uitbrak en gelijk op Tamme af kwam natuurlijk. Steigerend tegenover elkaar
Kan Tamme altijd goed onder controle houden, maar nu kon ik het hem niet kwalijk nemen.. en toch, toen ie weer op 4 pootjes stond (hij heeft best een poos helemaal rechtop gestaan!! Maaiend met de voorpoten naar elkaar) kon ik hem weer netjes besturen en steeds met z'n kop bij het andere paard wegdraaien
Ben dan zo trots op m'n hengst.. even een uitbarsting, maar dan toch weer terug bij mama
Gelukkig reed er een ervaren vriend van mij mee op Splash, die heeft het paard te pakken weten te krijgen en terug in de wei gezet. Fietsers zijn bij het hek blijven staan om het paard tegen te houden, zodat wij snel uit het zicht konden rijden.. Maar mannn, ik steiger best vaak met Tamme, en sowieso wel wat gewend, maar zó hoog heb ik nog nooit gezeten.. zat op het uiterste puntje van m'n lepel en kon bijna niet blijven zitten!
was zó bang dat ie achterover zou klappen!! Normaal trek ik 'm opzij en dan komt ie wel weer naar beneden, maar dat durfde ik nu echt niet.. dacht alleen maar: gewoon blijven hangen en vooral niet uit balans brengen 

Robijntjah schreef:Ik heb psyllium slobber gekocht, gaat nu goed hier.
Jeetje Natasja, hoe zat het met je adrenaline niveau? En nogmaals bedankt voor de bomen
Die was wel aanwezig ja
Daarna thuis gelijk dikke migraine aanval natuurlijk
En twee zwaar bezweette paarden

MizzMontana schreef:Wow dat is een wilde ervaring Utopia! Heel spannend zeg, gelukkig al met al goed afgelopen.
Heel braaf van tamme dat hij daarna weer zijn aandacht zo bij jou had. Ik heb lang op een hengstenhouderij gewerkt en daar zijn ze lang niet allemaal zo makkelijk als ze eenmaal focus op een ander paard hebben.
Inderdaad, als hij eenmaal op een paard focust, kun je bijna niets meer, en al helemaal niet als ze tegen 'm aan staan
Maar hij liet zich mooi elke keer bij 'm wegdraaien, zodat het niet weer tot steigeren kwam 
Wel fijn dat ze dus gewoon in de schuur blijft
Voor jouw ook Azmay.
Maar deze afstand is iets te groot..
Ben nog langsgereden gisteren om te kijken of ik de eigenaar te pakken kon krijgen, maar de paarden zijn inmiddels weg.. 
En dan die rotwind er nog weer bij, daar word ik zelf altijd helemaal naar van..
en lees spannende verhalen. Fijn dat iedereen er goed vanaf is gekomen.
.
, zeker 20 mm. Ben het nu echt wel mega zat! Heb sinds het weekend mijn paarden in de paddock. Ik heb ze de hele winter eigenlijk nog elke dag op het land gezet, heb bewust het hele stuk open gezet (1.5 ha), maar het is nu echt over het hele stuk zeik en zeiknat. Er staat bijna geen gras, meer en ze zakken tot hun kogels weg.
.
.
, graaft net zolang totdat ze bij de drainage is...…
, is geen gezicht, ze staat er dan met beide voorbenen in en dan zie ik een dikke bruine kont omhoog steken.