Komen echt strakke paarden voorbij zeg

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
bamsy schreef:Ik zit me druk te maken omdat ik bang ben de hoeven te beschadigen met een fijne nagelvijl/bufferblok en jullie komen met als yup een staalborstel![]()
Krijg je daar geen krasjes/groeven van?
Mijn idee was dus fe hoef soort vab te polijsten dus alle oppervlakkige krassen eraf. Kan er ook geen vuil in gaan zitten, met harde borstel of magic brush krijg ik echt zijn hoeven niet mee schoon
DreamGuide schreef:Ben ik de enige die gewoon mijn hoefsmid vraagt om de hoeven voor me bij te vijlen? Zelf ga ik er echt niet aan prutsen, als ze schoon moeten doe ik dat met een schuursponsje.
bamsy schreef:Ik zit me druk te maken omdat ik bang ben de hoeven te beschadigen met een fijne nagelvijl/bufferblok en jullie komen met als yup een staalborstel![]()
Mijn idee was dus fe hoef soort vab te polijsten dus alle oppervlakkige krassen eraf. Kan er ook geen vuil in gaan zitten, met harde borstel of magic brush krijg ik echt zijn hoeven niet mee schoon
Annenas schreef:Hier ook lekker t paardje gewassen gisteren
Ik heb zaterdag m’n eerste (onofficiele) wedstrijd, heb even een vraagje over knotten: hoe doen jullie dat als je paard een hap manen a 10cm in t midden mist? Gewoon dat stuk overslaan of manen links en rechts pakken, vlechtje en daar een knotje van maken?
kikkerdril4 schreef:Annenas schreef:Hier ook lekker t paardje gewassen gisteren
Ik heb zaterdag m’n eerste (onofficiele) wedstrijd, heb even een vraagje over knotten: hoe doen jullie dat als je paard een hap manen a 10cm in t midden mist? Gewoon dat stuk overslaan of manen links en rechts pakken, vlechtje en daar een knotje van maken?
Heb je een foto?
kwii schreef:Wij hebben vandaag ook even goed gebruik gemaakt van het warme weer, was ook wel nodig trouwens!
Komen echt strakke paarden voorbij zeg![]()
[ Video ]
Annenas schreef:[ [url=m/B4aECv.jpg]Afbeelding[/url] ]
Peelie schreef:Ik ga echt niks van zijn manen afhalen. Als ik iets lelijk vind dan zijn het wel half lange geknipte/gesnede enz. manen. Het is in ene weer enorm aan het groeien. Dan wordt het aan de onderkant weer wat dunner ja. oliebol happens. Trekt vanzelf weer bij.
Jaime_ schreef:bamsy schreef:Ik zit me druk te maken omdat ik bang ben de hoeven te beschadigen met een fijne nagelvijl/bufferblok en jullie komen met als yup een staalborstel![]()
Juist met een nagelvijl/bufferblok beschadig je eerder dan met een staalborstel hoorMet een nagelvijl/bufferblok haall je namelijk ook gezond hoorn van de hoefwand, met een staalborstel niet.
Jaime_ schreef:Omdat je huid zacht is en de hoef hard, is dat niet te vergelijken. Bufferblok voor mensennagels zal wel niet mega veel schade aanrichten, ik dacht dat je zo'n blok uit de praxis bedoeldeMaar zie alsnog niet in waarom je met een bufferblokje voor mensennagels over de hoef zou willen gaan