Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

kwii

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-18 23:45

Wij hebben vandaag ook even goed gebruik gemaakt van het warme weer, was ook wel nodig trouwens!
Komen echt strakke paarden voorbij zeg <3

DreamGuide

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 00:03

OEEHHH, genieten van al deze mooie schone paardjes <3

Die van mij gaat morgen lekker in bad voor het eerst dit jaar! (Ik ben verwend met een spuitplaats met warm water).
Als ik nog energie over heb daarna dan zal ik ook eindelijk haar voetjes even bijscheren, dat zijn een soort yeti-klompjes op het moment

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 07:26

Ik ga echt niks van zijn manen afhalen. Als ik iets lelijk vind dan zijn het wel half lange geknipte/gesnede enz. manen. Het is in ene weer enorm aan het groeien. Dan wordt het aan de onderkant weer wat dunner ja. oliebol happens. Trekt vanzelf weer bij.
Laatst bijgewerkt door Peelie op 08-04-18 07:51, in het totaal 1 keer bewerkt

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 07:48

Wauw mooie voeten Jaime!

Leuk filmpje kwi met heel mooi resultaat :)

bamsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 08:27

Ik zit me druk te maken omdat ik bang ben de hoeven te beschadigen met een fijne nagelvijl/bufferblok en jullie komen met als yup een staalborstel _O-

Krijg je daar geen krasjes/groeven van?

Mijn idee was dus fe hoef soort vab te polijsten dus alle oppervlakkige krassen eraf. Kan er ook geen vuil in gaan zitten, met harde borstel of magic brush krijg ik echt zijn hoeven niet mee schoon :=

kikkerdril4

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 08:37

bamsy schreef:
Ik zit me druk te maken omdat ik bang ben de hoeven te beschadigen met een fijne nagelvijl/bufferblok en jullie komen met als yup een staalborstel _O-

Mijn idee was dus fe hoef soort vab te polijsten dus alle oppervlakkige krassen eraf. Kan er ook geen vuil in gaan zitten, met harde borstel of magic brush krijg ik echt zijn hoeven niet mee schoon :=

ik zit met dezelfde struggles, maar heb een keer een staalborstel geprobeerd en heb wel t idee dat je dan ook een laagje van de hoef mee neemt dus ik vind het niet echt ideaal om vaker te doen eigenlijk #) Heb nog niet echt wat beters gevonden helaas

DreamGuide

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 09:13

Ben ik de enige die gewoon mijn hoefsmid vraagt om de hoeven voor me bij te vijlen? Zelf ga ik er echt niet aan prutsen, als ze schoon moeten doe ik dat met een schuursponsje.

kikkerdril4

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 09:18

DreamGuide schreef:
Ben ik de enige die gewoon mijn hoefsmid vraagt om de hoeven voor me bij te vijlen? Zelf ga ik er echt niet aan prutsen, als ze schoon moeten doe ik dat met een schuursponsje.

zelf vijlen doe ik ook niet hoor, kan ook niet want die van mij staat op ijzers haha de meeste bedoelden volgens mij gewoon de zijkanten van de hoeven schoonmaken?

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 09:28

Ik heb gewoon een fijn staalborsteltje. Daar heb ik nog nooit de hoeven van beschadigd. Dan moet je wel echt heel erg hard schrobben.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 09:38

bamsy schreef:

Ja er zijn verschillende soorten staalborstels natuurlijk :+ ik heb nooit de hoef ermee beschadigd, maar als je met een hele harde borstel hard gaat duwen kan dat natuurlijk wel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 10:00

Mijn was plannen vallen in het water -O- het is best fris buiten en het regent ook nog eens. Hopelijk krijg ik nog eens kans deze week, wil 'm zondag graag netjes in de proef hebben.

Annenas

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 11:25

Hier ook lekker t paardje gewassen gisteren :)
Ik heb zaterdag m’n eerste (onofficiele) wedstrijd, heb even een vraagje over knotten: hoe doen jullie dat als je paard een hap manen a 10cm in t midden mist? Gewoon dat stuk overslaan of manen links en rechts pakken, vlechtje en daar een knotje van maken?

kikkerdril4

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 11:35

Annenas schreef:
Ik heb zaterdag m’n eerste (onofficiele) wedstrijd, heb even een vraagje over knotten: hoe doen jullie dat als je paard een hap manen a 10cm in t midden mist? Gewoon dat stuk overslaan of manen links en rechts pakken, vlechtje en daar een knotje van maken?

Heb je een foto?

Annenas

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 11:43

kikkerdril4 schreef:
Annenas schreef:

Heb je een foto?

Afbeelding

kikkerdril4

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 11:47

Annenas schreef:
[ [url=m/B4aECv.jpg]Afbeelding[/url] ]

Oef dat is wel lastig ja. Denk dat ik het dan toch maar open zou laten, ik denk dat als je manen van de zijkanten pakt dat je ook amper een goed knotje kan maken. Zonde wel zeg!

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 14:04

Met een staalborstel beschadig je de hoeven echt niet, daar moeten ze gewoon tegen bestand zijn.. Met een vijl juist wel, ik bekap zelf en ik vijl/rasp NOOIT de buitenkant van de hoef, dan wordt de hoefwand alleen maar dunner en dunner en kwetsbaarder en komen er juist eerder barstjes in. Dus vijlen/polijsten whatever van de hoefwand moet je echt niet willen en als je hoefsmid dat wel doet moet je hem ook vragen er mee te stoppen :+. Ik doe zo min mogelijk aan de buitenzijde van de hoeven af en toe ff schoonborstelen met een gewone schrobborstel en af en toe keer met de staalborstel erover en de hoeven van mijn ponies glanzen van zichzelf.

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 14:07

bamsy schreef:

Juist met een nagelvijl/bufferblok beschadig je eerder dan met een staalborstel hoor :j Met een nagelvijl/bufferblok haall je namelijk ook gezond hoorn van de hoefwand, met een staalborstel niet.

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 14:13

kwii schreef:
Wij hebben vandaag ook even goed gebruik gemaakt van het warme weer, was ook wel nodig trouwens!
Komen echt strakke paarden voorbij zeg <3

[ Video ]

Dat wit is weer echt mooi wit geworden :D

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 14:15

Annenas schreef:
[ [url=m/B4aECv.jpg]Afbeelding[/url] ]

Misschien kan je die inzet knotten bestellen? Kwamen hier laatst voor bij, denk dat dat de enige echt goede oplossing is.. anders zou ik gewoon knotten en op de plek waar geen haar zit maar geen knotje, het is niet heel mooi maar het is dan niet anders. Wel echt zonde zeg, snap dat je daar echt van kan balen :oo

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 14:22

Peelie schreef:
Ik ga echt niks van zijn manen afhalen. Als ik iets lelijk vind dan zijn het wel half lange geknipte/gesnede enz. manen. Het is in ene weer enorm aan het groeien. Dan wordt het aan de onderkant weer wat dunner ja. oliebol happens. Trekt vanzelf weer bij.

Maar je ziet toch zelf ook dat ze heel ongelijk zijn en dat er maar een deel van de manen lang is (slechts een paar dunne slierten :+ ) Vind het jammer dat je perse lang wil, ongeacht of het mooi/verzorgd is of niet lijkt "lang" het enige dat telt. Aan de voorpluk van je paard is te zien dat hij weinig natuurlijke aanleg heeft voor veel manen dus het zijn echt kunstmatige lange manen en dat vind ik persoonlijk echt niet mooi en bij die van jou oogt het zelfs slonzig. Ik vind wat je bij je andere haf hebt gedaan veel mooier en tevens verzorgd ogen. Lange manen hebben sowieso niet mijn voorkeur maar een verzorgde bos dikke lange manen met een lange volle voorpluk kunnen best heel mooi zijn :j Ook lange manen zijn op een natuurlijk ogende wijze mooi op gelijke lengte te houden, als je maar de juist technieken toe past.
Laatst bijgewerkt door Jaime_ op 08-04-18 14:27, in het totaal 1 keer bewerkt

bamsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 14:24

Jaime_ schreef:
bamsy schreef:

Juist met een nagelvijl/bufferblok beschadig je eerder dan met een staalborstel hoor :j Met een nagelvijl/bufferblok haall je namelijk ook gezond hoorn van de hoefwand, met een staalborstel niet.

Dit kan ik dus op een of andere manier niet begrijpen }:0 als ik met een staalborstel over mn bovenbeen zou gaan krijg ik waarschijnlijk krassen en flink rode huid, kan me niet voorstellen dat je met een nagelvijl of bufferblok meer schade aanricht dan met een staalborstel gezien een bufferblok ook gebruikt wordt voor eigen nagels, lijkt me met een staalborstel niet lekker :')

Kan zijn dat ik er helemaal naast zit hoor maar kan het me gewoon niet voorstellen dat je met zoiets zachts de hoef zou beschadigen, je vijlt er geen mm’s vanaf

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 14:30

Omdat je huid zacht is en de hoef hard, is dat niet te vergelijken. Bufferblok voor mensennagels zal wel niet mega veel schade aanrichten, ik dacht dat je zo'n blok uit de praxis bedoelde :+ Maar zie alsnog niet in waarom je met een bufferblokje voor mensennagels over de hoef zou willen gaan :+

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 14:31

bamsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 14:35

Jaime_ schreef:
Omdat je huid zacht is en de hoef hard, is dat niet te vergelijken. Bufferblok voor mensennagels zal wel niet mega veel schade aanrichten, ik dacht dat je zo'n blok uit de praxis bedoelde :+ Maar zie alsnog niet in waarom je met een bufferblokje voor mensennagels over de hoef zou willen gaan :+

Blijkbaar ben ik niet zo goed in mezelf verwoorden want probeer het nu al 3 berichten uit te leggen :=

Ik krijg zijn witte hoeven nooit zo nooi schoon omdat er allemaal opervlakkige krassen in zitten. Met een bufferblokje zou je deze opervlakkige krasjes dus weg kunnen “vijlen” zodat ze makkelijker schoon te maken zijn O:) als in de buitenkant wordt wat gladder dus minder kans op hechting van vuil

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 14:42

Ja je kan het doen maar dan krijg je wel een dunnere (en dus zwakkere hoefwand) en weer meer kans op scheurtjes/krasjes. Gezonde hoorn vertoond geen scheurtjes en krasjes, heb je een goede foto van de hoeven?