Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 07:38

Wanneer ik de staart moet vlechten maak ik eerst dus bovenaan de vlecht en nadien ga ik voorzichtig antiklit sprayen op de rest. Op de vlecht zelf smeer ik haargel op waterbasis. Vlecht blijft zitten, het stof wordt gecamoufleerd en alsnog een dikke mooie fluffy staart :)

Bij knotten kam ik de manen enkel uit, zonder spray. Anders blijft er ook niks zitten.

Nann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 09:05

Wij hadden gister een halve tut dag. Na een zware les lekker afgespoten en gelijk even zijn manen en staart gewassen.

Afbeelding

Om zichzelf vervolgens weer vuil te maken :') Maar hij vindt het zo lekker dat ik het sneu vind om hem niet te laten rollen.

Afbeelding

Maar daarna lekker aan de hand nog even gegraasd om op te drogen en geborsteld en zijn manen zijn er vooral heel erg van opgeknapt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 20:22

Afbeelding

Mijn broek en shirt op zondagavond. Let op de rand van de kraag := hoop echt dat ik die weer netjes krijg, shirt is amper maandje oud.

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 20:39

Jeetje varekaj! :oo

Wat slecht van zo'n organisatie dat ze niks nat maken.

Hier vandaag de pony's lekker afgespoten om ze vervolgens op de wei weer lekker vies te laten worden.
Vinden beide niks zo lekker als rollen in los zand als ze nat zijn.

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 22:39

Nat maken was niet haalbaar joh met 20 dressuurringen naast elkaar op aardappelveld + parking er vlakbij :))

Gelukkig alles weer spik en span gekregen. Alleen zo zonde als je keihard je best doet om je paard netjes te krijgen en dan in zo'n stofnest terecht komt.
Hopelijk is het dit weekend weer gewoon op gras.

S_en_Z

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 11:28

Heel jammer idd!

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 12:45

Heel jammer inderdaad Varekaj!

Hier dit weekend ook weer wedstrijd. Twijfel nog of ik de avond ervoor was en knot of dit pas die ochtend doe. Misschien de avond ervoor wassen en die ochtend knotten. Even bedenken :D .

claffdifs

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 14:07

Afbeelding

Sterrenkontje gemaakt gister

Ze zijn niet allemaal even scherp omdat er vrij veel vliegen op ukkie zaten maar alsnog vind ik m vrij goed gelukt <3

Daarna nog even de staart en voetjes gewassen maar vergeten daarna foto te maken 8)7

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 17:10

heb je hem nou helemaal geschoren verder?

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 17:37

Gekke vraag misschien... maar is er misschien iemand die mij een keer wil helpen? Ik ben helemaal geen tut met mijn paard. Bij mijn haflinger ploos ik manen en staart urenlang uit. Maar bij Nilay heb ik dat helemaal niet zo. Zijn manen schuren lelijk af door zijn eczeemdeken en zijn staart schuurt hij zelf (gelukkig trekt het al mooi bij). Benen heb ik bij mijn paarden nooit opgeschoren omdat ze normaal dag en nacht buiten liepen. Door zijn headshaking is oorplukken scheren altijd spannend... en knotjes maken? Dat is al zo ontzettend lang geleden... wel een jaar of 15 denk ik.

Maar dit moet toch een heel knap sportpaard kunnen worden? (Bespiering is weg vanwege een blessure).

Afbeelding
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 17:40

binnen!!

ik ga haar vanavond, of als ik haar nat uit de wei trek morgen even pesten! /3

Afbeelding

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-17 17:42

De bespiering gaat al een heel stuk goedmaken. Het toiletteren is een ding, maar ook een goede conditie van het paard is belangrijk voor een goeie look! Deze manen zou ik bijvoorbeeld knippen omdat ze vrij dun ogen, dan zijn ze mooi recht en worden ze wat dikker. Verder de witte benen wassen, hoge sokken kunnen heel chique zijn mits ze goed schoon gehouden worden :D Hoefjes afschrobben zodat ze weer licht zijn en de staart ene keer goed in het sop!

claffdifs

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 18:11

pimaude schreef:
heb je hem nou helemaal geschoren verder?

Nee alleen z'n borst/hals/oksels gedaan en sterretjes uit z'n kont geschoren, pas als t kouder wordt gaat ie andersom

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 18:26

Heleennn schreef:
De bespiering gaat al een heel stuk goedmaken. Het toiletteren is een ding, maar ook een goede conditie van het paard is belangrijk voor een goeie look! Deze manen zou ik bijvoorbeeld knippen omdat ze vrij dun ogen, dan zijn ze mooi recht en worden ze wat dikker. Verder de witte benen wassen, hoge sokken kunnen heel chique zijn mits ze goed schoon gehouden worden :D Hoefjes afschrobben zodat ze weer licht zijn en de staart ene keer goed in het sop!

Die bespiering komt weer zodra ik groen licht heb van de dierenarts. Hij staat nu al 4 maanden op rust.

Zijn manen zijn voor het grootste deel heel dik... alleen die stomme deken, die schuurt ze af en drukt ze plat. Dus ik ben het met je eens. Knippen lijkt de beste optie.

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-17 18:28

Oh ondanks het schuren vind ik ze er dan nog best goed uitzien! Wat oliebol dat hij al zo lang op rust moet. Hopelijk snel groen licht!

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 18:59

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 19:18

Hulp bij hem eens helemaal top getoileteerd krijgen om hem daarna netjes bij te houden. Tips en trucs dus. :) En hulp bij de beste vlecht/knot technieken. Ik ben ontzettend benieuwd hoe hem dat zou staan. En het lijkt me gewoon gezellig. :)

Hij staat overigens in Oudekerk aan de ijssel... mocht er iemand langs willen komen.

claffdifs

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 19:37

Malenka schreef:
Hulp bij hem eens helemaal top getoileteerd krijgen om hem daarna netjes bij te houden. Tips en trucs dus. :) En hulp bij de beste vlecht/knot technieken. Ik ben ontzettend benieuwd hoe hem dat zou staan. En het lijkt me gewoon gezellig. :)

Hij staat overigens in Oudekerk aan de ijssel... mocht er iemand langs willen komen.

Jammer dat het niet echt naast de deur is, ik had graag langs gekomen

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 20:43

Dat is ook niet bij mij om de hoek jammer genoeg.

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-17 11:49

Ja ik zou ook wel iemand willen uitnodigen om mijn pony in te komen vlechten voor de wedstrijd :P .

Even een praktische vraag; degene die NAF braid it up hebben overgegoten in een andere sprayfles.. Wat voor iets hebben jullie gebruikt?
Ik heb nog een lege fles equishine die ik misschien kan gebruiken, weet niet of het werkt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-17 12:51

ik haal sprayflesjes bij de action. lekker klein en stevig zijn ze ! :-) en spuit beter dan mijn antiklit flessen

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-17 14:03

O dat is een goede tip.Ik zat te denken aan de etos maar ben daar niet zo vaak in de buurt.

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-17 14:04

Gisteren pony met lange dikke manen tot onder de hals geknot met gewoon naald en draad. Die andere methode ken ik niet en zo komen er ook mooie dikke roosjes :j
En verder getoilleteerd, opgeschoren ed

Afbeelding

Afbeelding

En de merrie onder anden genomen, heerlijk de voetjes weer roze na afspuiten :D

Afbeelding

Afbeelding

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-17 14:17

Mooi hoor Jester! Hmm.. als ik dat zo zie moet ik misschien toch grotere plukken pakken. Ben dat altijd zo bang dat het zo'n dikke bol wordt met dikke manen.

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-17 14:27

Ik houdt van strak opgeschoren benen maar die roze voetjes blijf ik maar niets vinden. :P