Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

DoubleVv

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-16 08:08

Dat is idd ook waar Jadybabe. Geef ik je volkomen gelijk in. Dat een paard ook moet buitenkomen.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-16 08:08

Spatter :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-16 08:34

DoubleVv schreef:
Mensen wat het beter denken te weten wat betreft mijn paarden. Vraag ik altijd heel vriendelijk om dit bordje te lezen.
Iedereen hier heeft het beste met zij/haar paarden voor. En als iemand om hulp vraagt geef je die als je kunt helpen en anders doe je dat niet. Maar je begint niet te zeuren over vanalles en nog wat dat zogezegd niet goed is voor het dier ed. En dat merk ik in Veel topics dat dat wel gebeurd en dat is jammer..
[ [url=m/bpzgLs.jpg]Afbeelding[/url] ]

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ Heel mooi bordje.

spatter :(:)

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-16 08:55

Oh Spatter dat is jammer. Hondlief is nu pijnvrij.

"My barn, my rules" Toptekst!

Lief filmpje...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-16 09:01

Voor Spatter en de anderen hier die een diertje verloren.

Afbeelding

AbbyBlues

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-16 09:04

Spatter wat naar. Maar daar is idd niks meer aan te doen. Ze heeft een geweldige leeftijd bereikt voor zo een grote hond en een geweldig leven gehad bij jou. Ze is je dankbaar. :(:)

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-16 09:15

Spatter :(:) wel een mooie leeftijd voor zo'n grote hond, en met pijn moeten leven is ook niet eerlijk.

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-16 09:18

Sterkte spatter...nooit leuk maat beter voor je hond.

Monmaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-16 09:42

Spatter: hè wat naar.... Ik wens je veel sterkte toe.... :(:) vanuit hier een knuffel!

Ik was vanmorgen laat, nu helemaal verrot....mijn man had me laten liggen.... Heel Lief, maar nu een hoofd als een gympie.... :7

Leuk filmpje Caily..... Beelden zeggen zoveel meer......

We spreken af dames, dat we ons ook niet meer zo op de kast laten jagen hoor, terwijl ik alles nog eens overlas... Bedacht ik me: zo dit is even bommetje geweest.... En we zijn toch met een redelijke grote groep op die landmijn gaan staan...
Ligt ook altijd gevoelig....kom niet aan onze paardjes....

Wie gaat er nog rijden...?
Ik weet het nog niet... Wil morgenavond naar het strand en heb zaterdag les.... Dacht moet ik ook nog een dagje vrijgeven deze week.

Ga zo eerst mijn land spuiten, toch maar wel... De boterbloemen terroriseren mijn landje... Dacht eerst doe het niet, want dan kunnen ze er twee weken niet op... Maar voel me nu toch genoodzaakt.

Ik wens iedereen een fijne dag....

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-16 09:47

Ik vind dat een goede afspraak monmaster! Geen afzeiken hier en volgens mij doen we allemaal ons best hier voor onze paardjes. Graag wel discussies, want daar hou ik van. Geeft je de kans om dingen eens van een andere kant te bekijken.

Caj heeft deze week vrij. Ga dus niet rijden. Wel oefenen met trailerladen. Ga dinsdag rijden met een kennis. Nirmaal nam ik Leo dan ook mee, die kon dan in de wei staan met een oud paard. Vond ie gezellig. Maar t oude paard is er niet meer en gezelschap mee is onhandig, dus toch maar weer even oefenen. Niet dat het dan beter/slechter wordt. Want Caj bepaald liefst zelf wanneer ze de trailer op gaat. Maar als we paar x hebben geladen, terwijl we niet weg gaan, trapt ze daar op de dag van de reis ook in... :D

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-16 09:49

Sterkte spatter. En beestje laten gaan is altijd pijnlijk. Hoop dat je troost vind bij de herinneringen

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-16 09:50

Afbeelding

En ik moet nog even deze spammen. Mijn trekpaard aan het net met sjef en (witte) knecht. Trekpaard is 2 jaar woest geweest op (witte) bpony, omdat hij wel bij Leo mocht staan en hij zelf niet. Maar het gaat heel goed nu. Ik ben daar heel blij mee.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-16 09:51

Afbeelding

En ik moet nog even deze spammen. Mijn trekpaard aan het net met sjef en (witte) knecht. Trekpaard is 2 jaar woest geweest op (witte) bpony, omdat hij wel bij Leo mocht staan en hij zelf niet. Maar het gaat heel goed nu. Ik ben daar heel blij mee.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-16 09:52

Wat een leuk plaatje!

Hier in Calahonda vandaag stromende regen. Bah!

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-16 09:52

Krijg meteen kriebels om aan de terugweg te beginnen!

Monmaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-16 09:56

Over Trailerladen gesproken: ik had toch laatst zon cursus gedaan, ik moet je zeggen dat dit echt zijn vruchten heeft afgeworpen.

Ze vertelde mij toen dat ik met gesloten houding mijn paard uitnodigde om de trailer te komen. Moest met het been dat naar haar toe wees, het gewicht eraf halen... Voorts moest ik meer met drijvende kracht werken ivm haar dominantie... Aangezien ik niet van de zweepjes ben ( behalve om wielrenners af te straffen, hahaha) moest ik toch met zweep werken.

Als ze dus stil blijft staan moet een tweede persoon, in nauwe samenwerking met de leidende persoon en commando daarvan even porren met de zweep.
Nu is ze zover dat ik wanneer ze een aanmoediging nodig lijkt te hebben en ik zeg: por, por... Dat ze zonder dat ze die por krijgt.... Op de commando por por... Erin loopt... Is dat lachen of niet... Gisteren stond er binnen 30 sec op,

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-16 09:57

@anke: het zit je niet mee met de vakantie hè :(:) Altijd jammer als die letterlijk in het water valt.
@spatter: goede beslissing, maar niet minder moeilijk. Sterkte...

Ik ben gister bij een Bokker van hier in de buurt geweest... ik zag ineens Retie voorbij komen, maar heb geen idee meer wie dat was :D

Overigens zit hiernaast een hele grote pensionstal, dus dan gaat er ook wel eens iets wat vaker 'mis' zeg maar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-16 10:25

Pfoe, er is hier net hooi gebracht, het laatste wat de hooiboer nog had voor dit jaar en jammer genoeg maar 12 ipv 16 midi balen. Het gras groeit te traag, dus iedereen vraagt masaal naar hooi. Met deze voorraad moet ik tot eind juli toekomen. Ik had gehoopt om minder krap te zitten, maar bon, het is wat het is.

Ik heb jammer genoeg late vandaag, dus buiten even knuffelen, kon ik vanmorgen niet veel met hen doen. Mijn shet is in ieder geval weer in een guitige bui. Ik heb zo'n trui waar vanonder een rek in zit en vergeet altijd dat meneer dat zalig speelgoed vindt. Doe ik dat ding aan, dan pakt hij meestal het plastiek bolletje op die rek vast, om vervolgens het ding helemaal op te rekken en keihard tegen mijn been te laten knallen. O:) Vanmorgen dus ook, maar deze keer had ie mijn bolletje eraf getrokken. Voor 1 keer geen pijnlijk boven been dus. }>

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-16 10:44

En nu heeft hij een bolletje ingeslikt ?? :D of tufte hij het weer uit...

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-16 10:44

Tja, buiten komen van paarden. Ik hou sowieso niet van op stal, maar ik ben me ervan bewust dat ik daar wat in door sla. Maar ook daar valt weer wat voor te zeggen vind ik. En zo is ieder dier en iedere eigenaar weer anders. Dat maakt het eigenlijk ook wel leuk, want des te meer contrast, des te meer mogelijkheid een eigen weg te vormen.

Ik ga denk ik longeren met de dubbele. Gisteren gereden, eergisteren gelongeerd met de enkele. Ik mag een week niet buiten rijden maar wil wel conditie erin houden dus maar even zo afwisselend mogelijk in de bak bezig dan.

Heerlijk fabster, fijn dat ze nu toch samen kunnen. Is jouw fjord zo klein of jouw belg zo groot?

Wanneer gaan jullie terug Anke?

Monmaster, hilarish, maar wel erg fijn!

Haha Sandra := Hij heeft hem toch niet als een snoepje op gegeten?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-16 10:44

Voor de beelddenkers... een shet als bolletjesslikker...

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-16 10:47

_O- Zou je de douane door komen?

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-16 10:48

Sterkte spatter :(:) toch ineens heel snel gegaan dan. Je zal haar wel enorm missen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-16 10:52

Ik had geluk dat Bacardi plots vol interresse met zijn snoet naar de grond dook, waardoor ik ook naar beneden keek. Kon het net op tijd weg gritsen. Ponymans was wel boos dat ik met zijn speelgoed aan de haal ging. :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-16 10:53

Caily schreef:
_O- Zou je de douane door komen?

Ik vrees dat een shet nog door de scan geraakt. Zou voor de zekerheid toch een paar maatjes groter nemen dan. :j