@
Citaat:
Nikass jij doet toch hetzelfd wie zegt dat jouw paard het naar zijn zin heeft op de weide in de stromenden regen... en afleiding wat voor afleiding.
Kom op zeg paddock is een paddock en als je daar 10 uur in staat heb je net zoveel afleiding als op stal en is ook zelfde met weide
Ik kijk naar mijn paard... en ik zie dat zij nu van stalpaard transformeert naar buitenpaard, nu het steeds beter met haar gaat en zij steeds meer "paard" wordt.
Toen ik haar net kende wilde/kon ze ook niet met andere paarden omgaan en vond ze alles buiten haar 3x3 hok behoorlijk eng. Maar na vier jaar heel veel liefde en geduld en vertrouwen is er heel wat veranderd.
Nu staat ze overdag in de stromende regen ja. (met iig 1 ander paard) 's nachts op stal omdat ik geen schuilmogelijkheid heb op het land en ik vind 24/7 buiten zonder schuilmogelijkheid óók not-done. Als ik om 8.00 uur de paarden kom buiten zetten kunnen ze niet wachten om het land op te gaan, regen of niet. En als ik om 18:00 uur ze eraf kom halen staan ze nog achterin, in het donker, in de regen, en het mag ook een uurtje later worden van ze. Geen gedoe bij het hek meer, zoals vroeger. Maar ik kijk regelmatig, want als ze wel bij het hek staan wil ik ze er gerust afhalen. Maar dat doen ze dus niet.
Paddocks zijn idd saai. Mijn paard staat gelukkig op groot land. Als ze de paddock in moet zal ik kijken hoeveel uren ze het daar leuk vind en dan kan ze daar korter staan als ze het niet zo top vindt. Ik zal dan ervoor zorgen dat ze op andere manieren toch meer haar stal uit komt.
Citaat:
Ik stond jaren op een stal donkere stal maar op bepaalde punten wel de beste in de omgeving. 3 Jaar geleden werd er nieuwe stal gebouwd met de zelfde faciliteiten wel 70 euro duurder voor mijn pony maar dan kwam ie elke dag even in de paddock.
Daar heb ik dan voor gekozen ik probeer zo goed mogelijke stal te vinden waar we beiden blij van worden, want het draait echt niet alleen om het paard.
En mijn pony is nu echt aan het veranderen in de zomer een echte weide-pony maar in de winter wordt ie echt een stalpony zal wel te maken hebben met zijn leeftijd (31) maar hele dagen in de paddock vind ie niks.