Optie 1 - Stalling waar ik nu sta. 175 Euro per maand voor shet + paard, eigen hooi, stro, zelf mesten, DIY, eigen voer, zelf van en op de weide zetten/halen.
+ Buitenpiste
+ Sociaal
+ Stockage voor koetsen + hooi en stro
+ Eigen ding te doen
+ Overdekte plek om op te zadelen in de regen
+ Mogelijkheid tot les geven of krijgen
- Weides worden niet gekalkt of gemest
- Eigenaar is geen paardenpersoon maar geeft dit niet toe
- Kapotte omheiningen worden door pensionklanten gemaakt
- Piste ligt nog vol stenen
- Kapotte drinkbakken in stallenblok worden niet gemaakt
- Ziet geen probleem met 20 paarden allemaal op 2 Ha (4 versch. weides) te placeren
- Wilt 20 paarden 24/7 weidegang geven (momenteel ben ik er met mijn twee en nog twee warmbloeden)
- Komen nieuwe klanten zonder dat er iets gezegd wordt
- Eigenaar is geen fan van me omdat ik geen ijzers in de buurt wil van mijn paarden (en al zeker niet van de arabier die haar resoluut mank trapte in januari)
- Voor volpensionners moeten de andere klanten zorgen terwijl hij geld int. Wij krijgen hier niets voor, andere pensionklanten vinden dit allemaal prima
- Kapotgemaakte spullen bij ruzie met een specifieke pensionklant
- Paarden zijn voor de lol allemaal samengezwierd toen ik nog op mijn werk zat. Merrie had wondjes, shet plakte paniekerig aan mijn merrie, ik moest hulp inroepen van vriendinnen die wel vrij waren om ze uit elkaar te gaan halen
- Geen parking voor trailer, amper parking voor auto
- Stallenblok heeft gaten in het dak waardoor de stal blank staat in de winter
- Met de vaart die het nu gaat zal ik mijn paarden in de winter moeten opsluiten omdat de eigenaar zegt dat in de winter alle paarden bij elkaar horen
Optie 2 - Weide
1000 euro per jaar, wordt gekalkt en gemest
+ Rustige plek
+ 1.7 Ha in te delen voor mijn haflinger en shet alleen
+ Geen gedoe met andere klanten
+ Paarden kunnen 24/7 buiten en hebben gras in overvloed + bomen
+ Parking voor auto + trailer
- Nog geen schuilhok
- Omheining zelf te maken en te investeren
- Geen stockage voor mijn 3 koetsen
- Geen stockage voor spullen
- Geen stromend water of elektriciteit
- Grote hydraulische put in het midden van het weiland die niet overwelfd is, 20 op 20 meter, 10 meter diep, slecht omheind dus nog te fiksen
- Berenklauw aan zijkant van het weiland dat is overgezaaid tot in het weiland (reuzeberenklauw)
- Drie acer esdoorns, gifitge soort, moeten omgekapt worden maar boer wilt ze gewoon vergiftigen omdat hij denkt dat esdoorns kappen niet mag in een weiland
- Geen verlichting of piste
- Iets verder dan stalling