Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 11:27

Ik kijk wel eens 24 uur in de ER, en dan zegt die arst ook altijd dat je je geliefden moet laten weten dat je van ze houdt. Dat is écht zo... want het kan zomaar de laatste keer zijn.
Ik weet het nog als de dag van gisteren. Ik zat bij mijn zus toen ik het bericht kreeg. En voor ik de kans had om de rest van de familie op de hoogte te stellen, werd ik al gebeld door mijn schoonzus!
Een collega op haar werk had wát nonchalant gezegd 'kijk, alweer een aanrijding bij de afrit van de A1 bij holten'. En liet haar het bericht op 112 twente zien. Ze trok bleek weg, want ze herkende direct de auto van Daan, haar broer!
Dus die belde me huilend op 'hoe gaat het met Daan!?' Ik wist op dat moment alleen nog maar dat hij een aanrijding had gehad, verder wist ik nog niks. Dus dikke stress.
Het stond dus al heel snel op 112 twente! Dat vind ik best wel erg... Met foto's erbij, en een geknipte auto. Want hij was door de brandweer uit de auto geknipt. Auto zag er niet uit. En ik had Daan nog niet eens gezien, moest nog naar het ziekenhuis komen...

Lorette, hij helpt dus wel mee waar hij kan :)
Maar die buitenrit was zeker niet een goede kennismaking met het paardrijden. :') :')

_Lorette_

Berichten: 12136
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Onder Zwolle

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 11:28

Jeetje, wat een enorme schrik! Verschrikkelijk

Flew

Berichten: 19853
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Op Zanzibar.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 11:29

Mijn vriend is in LA eens mee geweest op buitenrit en heeft mij echt verrast met zijn paardrijskills. Gewoon in galop de berg op alsof het niets was, bizar. Ik weet zeker dat als hij zou willen gaan rijden, hij het allemaal snel zou oppikken.

Mijn verslag van die rit: http://www.buitenruiters.nl/recreatie/d ... al-forest/

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 11:30

Jeetje wat heftig zeg. Dan vielen zijn verwondingen ten opzichte van de schade dus heel erg mee als ik het goed begrijp.

xXutopiaXx

Berichten: 10045
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 11:30

Robijntjah schreef:
Welk ziekenhuis gaan jullie heen Natasja?

Ik weet alleen: 'Breda' :') Meer kreeg ik niet te horen haha, maar Kevin weet dat vast wel :P

En inderdaad, wat Jolijn zegt: het is nu bijna een net zo grote hobby voor Kevin als dat het voor mij is.. Alleen vind ik rijden nog nét wat leuker, en hij juist het verzorgen en klussen rondom de paarden :D

Inderdaad bizar zeg... eraan denken dat het ook flink anders had kunnen lopen is wel een goeie om weer even met beide benen op de grond terug te komen, maar het lijkt mij inderdaad écht een nachtmerrie! |( Wat een heftig verhaal zeg... :oo

Hahahaha wat een mooi verhaal Lorette _O- Ik vind het heerlijk om de hobby te kunnen delen met mijn vriend :+: En het samen te hebben over het heerlijke geluid van op hooi kauwende paarden <3 Wat ie in het begin van onze relatie niet snapte, en waarom ie nu vaak na het voeren tóch nog ff blijft staan :+:

Granoek
Blogger

Berichten: 10502
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 11:33

Bah ja dat weet ik nog uit je topic.. Heeft hij er nog pijn aan? Want hij heeft echt heel erg lang last gehad ook toch..

Die van mij heeft meer paarden dan ik, wij verschillen alleen ontzettend in hoe we ze willen opvoeden haha. Maar hij heeft al meermaals mijn paard gevangen als die uitgebroken was, verzorgd als hij weer lomp was geweest en hij ontwormd ze ook altijd als de andere paarden gedaan worden en ik ben aan het werken oid.

Maar 'in ruil' ga ik ook gewoon altijd mee als het geboorte alarm van zijn merries af gaat, of als ze naar de keuring moeten, als er gevoerd moet worden etc..

Wij delen zeg maar een hobby, maar qua opleiding en training doe ik liever mijn ding :+ Ik dacht eerst 'als we zijn paarden leren op zijn manier, dan die van mij ook op mijn manier' maar hij lijkt nogal moeite te hebben met zich aanpassen op zulke momenten dus nu vraag ik een vriendin _O-

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 11:37

Flew, wat ziet dat er gaaf uit die rit, wat een ervaring! Gaaf. En knap van je vriend. En altijd leuk om achteraf te horen dat je op een paard hebt gereden die eigenlijk nog niet door iemand anders gereden was, dat zegt genoeg over je kunnen :D

Granoek, ja nog iedere dag pijn. En nog steeds fysio ter ondersteuning.
Hij was voor het ongeluk net fanatiek begonnen met survival training. Eerst brak hij zijn hand thuis :') :') Omdat 'iemand' een paardenblok achter de trailer had gezet O:) O:) En daar is hij in het donker tijdens het voeren over gestruikeld... _O- _O- En was zijn hand gebroken.
Toen hij eindelijk de training weer kon oppakken, kreeg hij het auto ongeluk.
Zijn doel is om uiteindelijk weer survival te kunnen doen! Maar dan wel aangepast. *\o/* Als ie dat doel maar blijft vast houden.

edit. Ik had afgelopen zomer een rit in de franse aplen gemaakt. Die paarden wisten ook precies hoe ze over de droge, stenige rivierbeddingen moesten lopen, klimmen en dalen. Die paarden hadden ook gigantische borstspieren. En krachtpatsers. En dan doen we hier in Nederland moeilijk over een grindpad. :+ :Y) Stel je voor dat ie op een steen stapt. :o
Laatst bijgewerkt door Chasey op 24-01-20 11:39, in het totaal 1 keer bewerkt

xXutopiaXx

Berichten: 10045
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 11:38

Da's dan weer een voordeel van een in de basis geen paardenman; kan hem helemaal vormen naar mijn manier van paarden houden _O- Grappig dat je het over wormenkuur geven hebt... die van mij laatst weer gedaan, wilde ie 't ook proberen... vond ie me toch spannend _O- Dus het meest dooie paard laten doen... 0 reactie... kijkt ie mij aan echt met zo'n blik van: was dat 't?! :') Ja.. dat was het, pak nu Splash maar _O- Maar die kwam niet eens bij 'm in de buurt, dus die heb ik maar zelf gedaan hahaha

Oohh wat een pech zeg! :oo Hopelijk kan hij dat ooit weer oppakken :j

Hahaha inderdaad, ik heb me ook altijd verbaasd over paardenritten in het buitenland.. daar heb ik ook wel geleerd dat paarden toch wel best wat meer kunnen hebben dan wij hier denken/dachten _O-

Granoek
Blogger

Berichten: 10502
Geregistreerd: 26-11-13

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 12:00

Ja het gevolg van dat ontwormen is wel dat geen enkele van mijn paarden zich door hem (of zijn broers) laten vangen in de wei :')

xXutopiaXx

Berichten: 10045
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 12:03

:') Dat dus hahaha

Lynn_Nikita

Berichten: 25587
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 12:35

ow stoute shet, gaat het met je kindje?


Mijn man voert nu in de avonden aangezien ik pas later thuiskom en hij dan nog in daglicht kan voeren, af en toe mest wegbrengen ( ik schep de aanhanger dan vol) en stro halen wil die ook nog wel eens doen maar meer ook niet, jouw hobby zegt die dan

Jes

Berichten: 12156
Geregistreerd: 12-11-02
Woonplaats: Frankrijk

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 13:28

Als ik moet ontwormen dan moet ik eerst mijn oudje pakken en daarna pas een wormenkuur in het zicht anders krijg je haar gedurende een week niet meer te pakken.


Ik doe de verzorging vaak alleen, nou kunnen ze zelf kiezen of ze in de wei staan of in de stal, hebben inmiddels een automatische drinkbak (met verwarmingsdraad dus bevriest niet) en een hele hooibaal dus hoef maar een keer in de 5 dagen een nieuwe te geven (en dat doe ik meestal alleen want ML krijgt het heel benauwd van hooi) dan alleen elke dag wat drollen uit de stal halen, dat is hooguit een kwartier werk.
Hij is qua rijden wel wat fanatieker dan ik ben.

Granoek
Blogger

Berichten: 10502
Geregistreerd: 26-11-13

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 13:29

Ik smeer het tegenwoordig op een wortel, ziet er heel fout uit maar het werkt voor mijn jongste :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 13:30

Ik had dat de eerste keer met ontwormen met onze pensionpensioenada. Die heeft me alle hoeken van de paddock laten zien _O-

Mo vind het ook nooit heel fijn. De rest laat het allemaal gelaten toe.

Mer1980

Berichten: 19025
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 14:24

Oeh ik las iets over een stoute shet, heeft je zoontje er veel last van, is het heel erg, beet de shet 'gemeen' of dacht ie dat hij wat lekkers had? Toch goed schrikken....

Lorette Ik ging stuk :D hahahahaha

Chasey wat een heftig verhaal zeg dat alles al online staat voor je het zelf weet. Brrrrrrrrr Blij dat hij er iig nog is.

Mijn man krijg ik dus zelden mee naar de paarden het boeit hem ook echt helemaal niet, ook geen klein beetje. Hij helpt soms op de wei met klussen, dat vindt hij wel heel leuk. Maar ik zie hem echt niet voeren oid.

Antheman

Berichten: 11836
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: bij de plas

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 19:15

Zo gezegend met een man die midden in de nacht opstaat, ben ik niet hoor. In principe doe ik alles zelf. Maar mijn man vindt t wel leuk om een half uurtje zijn boormachine vast te houden en dat was precies genoeg om 2 geweldige kruidenbars voor me te maken.

En ik sta zelf ook niet midden in de nacht op voor de paarden. 7 uur is echt t vroegste dat ze me zien, maar meestal is t 7.30 uur, ook in t weekeinde.

Flew

Berichten: 19853
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Op Zanzibar.

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 20:39

Hier elke ochtend om half 6, ook in het weekend. De enige uitzondering die ik maak is als ik heel laat thuis ben, dan voer ik ze voor het slapen gaan nog wat en sta ik mezelf toe om tot half 8 te blijven liggen.

Anoniem

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 21:00

Hier krijgen ze onbeperkt hooi en in de avond vitamine korrel dus in het weekend lekker uitslapen :j

belle_boef

Berichten: 10782
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-20 21:05

Ik prop tussen 8 en 9 uur Sabines de zakken hooi vol en schep nog wat drollen weg. Ddw ben ik er dan rond 7/7.30 weer en in het weekend om 9 uur. Staan eigenlijk nooit zonder hooi in de ochtend.

Libera

Berichten: 4001
Geregistreerd: 21-07-05
Woonplaats: California

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 22:04

Hier ligt het eraan of ik moet werken... als ik vrij ben eten ze wat later. Tweede ronde hooi krijgen ze ‘s middags als het donker word, dus dat is in de winter vroeger dan in het voorjaar en herfst, in de zomer vervalt die voerbeurt gewoon omdat ze dan buiten blijven en gras eten. De laatste voerbeurt doe ik voordat ik naar bed ga, dus kan om 10 uur zijn maar ook om 12 uur... nooit een probleem :)

Vind het juist fijn om een beetje flexibel te zijn anders heb je van die drammerige paarden die precies op tijd willen eten :')

Man haalt ze in de winter dus altijd voor mij binnen en dan geeft hij hooi, voor de rest is het mijn hobby en doe ik alles...

Karin_deB

Berichten: 8306
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Rijsbergen

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 22:33

De shet beet niet gemeen, 2e keer dat het gebeurde (1e keer was ik er niet bij maar mn zusje).
Hij had net een peer op en had zn handen wel af gedaan maar ze rook het toch nog denk ik.
Ging ook heel relaxt en totaal geen kwaad bij.
Mn zoontje heeft flink gehuild maar was na het troosten zichzelf.
Zn middelvinger is dik en een kras erop verder niks gelukkig :)

Hij gebruikte eerst zn arm niet meer en hield zn elleboog wat raar dus ik was nogal geschrokken.


Verder goed nieuws over Jewel. Geen nierschade en spierwaardes gedaald van over de 20.000 naar 500 (normaalwaarde 270).
*\o/*
Over 2 weken weer bloed prikken en dan hopelijk weer groen licht om rijden op te pakken.


Hier voer ik ook verschillende tijden door onregelmatig werk.
En daarnaast als ik eens kan uitslapen (zeldzaamheid) dan wil ik dat moment wel pakken :D

rover_
Berichten: 1391
Geregistreerd: 27-10-09

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 22:57

Fijn dat niet gemeen was en mee valt met je zoontje. Begrijpelijk dat hij er flink van schrok.

Top dat de waardes van Jewel zo mooi dalen, gefeliciteerd.

Fangio

Berichten: 2571
Geregistreerd: 28-11-04
Woonplaats: Home is where the heart is

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-20 12:53

Mijn ex had ook niks met paarden, nu ook nog steeds alles alleen, gelukkig kan ik wel beroep doen op mn pa als er iets is.
Ik werk zelf in ploegen, dus mijn paarden zijn gewend dat ik de ene dag al om 4u sochtends voor hun neus sta en de andere dag pas tegen 8u30 ofzo. Ze hebben onbeperkt hooi en brok krijgen ze wanneer het me uitkomt. Toen ze net van pension kwamen vonden ze dat wel raar, maar in tussen zijn ze dat al goed gewend.

SSDesign

Berichten: 12698
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Uden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-20 18:47

Oeh dat kleine frummeltje... Heftig als ze "kado" worden gegeven. Maar hopelijk heeft hij nu een beter huisje :)

Wormen blijft een lastig dingetje... Hier waren de paarden altijd wormenvrij maar vorig jaar kreeg er eentje zo'n jeuk onder haar staart. Dacht ook even aarsmaden, wel ontwormd maar nooit zeker geweten of dit echt hielp of dat het toch een kwestie was van jeuk door te rijk hooi.

Mijn vriend helpt nauwelijks met de paarden, ten minste niet met de dagdagelijkse klussen. Incidentieel een keer voeren vindt hij wel prima gelukkig :)

Katisa
Berichten: 160
Geregistreerd: 06-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-20 22:08

Kleine shetbaby trekt al iets bij, wordt al levendiger maar helaas blijft hij diarree houden. Eet ook nog maar heel weinig van het hooi. Maandag maar weer eens bellen, ben er niet gerust op. Smid is geweest, hij kan nu een heel stuk makkelijker lopen. Toevallig vandaag ook laten wegen: 72,5kg en 81cm hoog. En dan is ie deze week al aardig aangekomen...

Afbeelding
Door die enorm dikke vacht lijkt het nog wat, maar eronder voel je echt alle botjes....heb in ieder geval alle mestklitten weg kunnen knippen, zelfs in zijn oren zaten die... maar och wat een knuffelkont is het, hij kruipt het liefst in je...