Anoniem schreef:Hier heb je gemiddeld 2 opties:
1: Supermooie en luxe stal/accommodatie, maar meer gericht op de ruiter om zo maar te zeggen (binnenbak, perfecte bodem, stapmolen enz).
2: Basis stal, welzijn van de paarden voorop (veel buiten) maar een buitenbak waar je bij de minste regendruppel al niet meer in kan rijden.
Het welzijn van mijn paard staat zeker voorop. Maar eerlijk is eerlijk, ik heb d’r niet om naar te kijken en wel (spring)wedstrijdambities. Een binnenbak hoeft voor mij echt niet, maar dan wil ik wel een buitenbak die tegen een regenbui kan.
Hier zijn het zulke enorme uiterste van elkaar, dat is hier (denk ik) de voornaamste reden dat zoveel (sport)paarden op stal staan. Omdat je op de stallen waar de paarden wel buiten komen, niet fatsoenlijk kan rijden.
En dat kunnen mensen dan egoïstisch noemen, maar ik betaal geen 300+ per maand om de helft van het jaar naar mn paard te kijken omdat ik niet kan trainen door een te slechte bodem, daar pas ik voor.
Daar zou men is naar moeten kijken. Ruimte voor de paarden buiten, maar wel even flink investeren in een goede (buiten)bak. Denk dat heel veel meer paarden hier in de omgeving dan gewoon naar buiten kunnen.
Hier precies hetzelfde. Helemaal mee eens!
Mijn paard staat sinds kort gestald op een pensionstal waarbij ze alleen in de zomer de weide op gaan. In de winter kan ik mijn paard op de paddock zetten wanneer ik wil maar dat moet ik dan wel zelf doen en niet van het terrein af gaan. Paard word in de ochtend nog in de molen gedaan en in de avond ga ik dan longeren/rijden. Verspreid over de dag krijgt ze dan toch nog genoeg beweging. Deze stal is ook zeker wat duurder dan andere stallen maar de eigenaar heeft dan ook wel echt het welzijn van alle paarden heel hoog staan.