ohjajoh6 schreef:Hou je taai SandraVerl! Ik begrijp heel goed wat jij bedoelt;
Ik tob hier al zolang als dat ik beide paarden heb, met ongelukken/ziektes bij de paarden en ook al weet ik wat ze mankeren, is het tot dat besef en een diagnose van bv MiniMe te komen, een grote lijdensweg geweest. Ik werd gewoon ook niet geloofd, voor het hebben van munchhausen by proxy uitgemaakt, mij zwart gemaakt bij DA's, zodat ik niet het onderzoek kreeg wat ik wilde en weet ik wat nog meer en dat was nog niet eens op bokt maar IRL.
Het heeft mij ontzettend onzeker gemaakt met de paarden en ook al doe ik mijn stinkende best, voor mijn gevoel doe ik het ook nooit goed genoeg.
En het gekke is ook, dat ondanks dat ik onderhand heel goed weet dat als ik wat aan ze merk of zie, het eigenlijk 10 van 10 x ook gewoon iets blijkt te zijn (heb blijkbaar een neus voor ellende) maar toch twijfel ik dan altijd weer of ik mij weer niet van alles in mijn hoofd haal.
Ik snap helemaal wat je wil zeggen, al had ik vorig jaar wel de steun van mijn oude DA die echt wel weet dat ik mijn mannen door en door ken. DA 3 belde ik op aanraden van de kliniek en tegen die tijd, wist ik via mijn oude wat ik allemaal moest vragen en moest laten testen. Tja, toen bleek zijn lymetiter iets verhoogd en was hij in pancytopenie, dus moest hij met spoed naar de kliniek. Daar had ik dan weer het geluk dat de internist mij heel serieus nam en die gemiste afgebroken tand, gaf ook wel geen goede indruk. Ook de hoofdchirurg was op dat moment woest op het geklungel thuis. Hij zei vlakaf dat dierenartsen veel te weinig naar de bazen luisteren en dat zij, in de kliniek, dan maar de rommel moeten opkuisen. Wat ook wel in mijn voordeel werkte, is mijn job. Ik ben verpleegkundige en blijkbaar merk ik ook bij mijn dieren snel dingen op. Was best wel trots op mezelf toen ik de internist stilletjes tegen de stagairs hoorde zeggen dat ze naar mij moesten luisteren omdat ik een eigenaar met een goede klinische blik ben.
Eigenlijk wil ik er echt niet bij stil staan hoe het gelopen zou zijn, als ik zoals jij zou varen. Dan denk ik dat ik mijn paard al lang kwijt zou zijn. Dus laat je niet kisten door die geleerde bollen, als jij zegt dat er iets mis is met je dieren, dan moeten ze serieus nemen, punt.