Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 09:23

Ik vlecht ook met naald en draad, mijn jonge ruin heeft ontzettend dikke manen, en kroes manen :+ ik dun ze dan gewoon uit met de efileer schaar.

Afbeelding

Afbeelding

__denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 10:46

Ik zou willen dat mijn paard dikke manen had :\ Voorheen was het dikker en trok ik altijd. Laatste keer heb ik zo'n kort kammetje met mesjes aan 2 kanten gebruikt, maar denk er nu aan het te knippen. Als het eenmaal weer kort is oogt het niet echt dun, maar veel is het niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 11:02

Ze zijn al de helft uitgedund :))

Op zich vlecht het best makkelijk nu maar de dotten zelf zijn niet van de dunste. Ga de manen nog iets langer laten worden zodat ik het boogje nog iets mooier kan maken en dan zit het wel snor denk ik.

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 11:54

Zaterdag tutdag :+

Tis hier slecht weer dus ga maar wat manen knippen en voetjes opscheren ed.

Afbeelding

Scarpati

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 21:45

Susanne schreef:
Inderdaad gewoon uitdunnen :) Bij mijn pony wordt het gewoon getrokken. Het was de eerste keer zo dik dat het zéker de helft is uitgedund. Kan nu weer fatsoenlijke roosjes manen met naald en draad.

Hoofd/voorpluk was ik ook gewoon. Wel goed opletten dat er geen water in de oren komt en geen zeep in de ogen.

Die knotjes hierboven lijken met elastiek gedaan te zijn? In ieder geval deels want je ziet ze zitten.

Ja klopt inderdaad met elastiek :j Dit is alleen wel een andere manier dan hoe je normaal vlecht met elastiekjes dus ben wel benieuwd hoe.

Heleennn

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-17 23:33

Knappe paardjes komen er weer voorbij! Mijn merrie staat dus in jachtpatroon zoals jullie weten, maar nu hoorde ik van een stalgenoot dat het zo'n twee jaar duurt voor dat kleurverschil er helemaal uit is? :o Dat kan toch niet? Dan wordt ze vet lelijk deze zomer!

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 23:42

Heleennn schreef:
Knappe paardjes komen er weer voorbij! Mijn merrie staat dus in jachtpatroon zoals jullie weten, maar nu hoorde ik van een stalgenoot dat het zo'n twee jaar duurt voor dat kleurverschil er helemaal uit is? :o Dat kan toch niet? Dan wordt ze vet lelijk deze zomer!

Dat is onzin 1e klas. Tijdens de rui verdwijnt het kleurverschil

Eline_S_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 23:48

Twee jaar lijkt mij wel erg lang, maar ik heb die van mij 5 maanden geleden geschoren en die is al aardig verhaard. Je ziet nu nog heel duidelijk het kleurverschil (zadeldekje op de rug).
Afbeelding

Ufurio4e

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 00:33

Heleennn schreef:

Oplossing is anders gewoon nog een keer volledig scheren.

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-17 00:45

Dat vind ik zo zonde, haar zomervacht moet nog komen en anders groeit hij misschien lelijk aan. Ik betwijfel of ze echt nog heel de zomer met dat kleurverschil zal lopen... Maar ja, we zien wel!

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 00:58

Heleennn schreef:
Dat vind ik zo zonde, haar zomervacht moet nog komen en anders groeit hij misschien lelijk aan. Ik betwijfel of ze echt nog heel de zomer met dat kleurverschil zal lopen... Maar ja, we zien wel!

Nee, ze zal geen kleurverschil hebben. Gewoon helemaal niet. Het ongeschoren deel verhaart, het geschoren deel ook. Geen verschil in vacht en kleur. Als het verharen klaar is zie je niks meer.

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 04:06

Ik heb de mijne wel eens in maart april geschoren ivm veel jeuk van het vele haar en zelfs dat was in de zomer niet meer te zien. Had ze daarna gewoon verhaard en de rui gehad.

Duurde wel tot halverwege ergens in de zomer maar toch. 2 jaar lijkt me echt stug..

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 07:47

Ik scheerde mijn cushing pony ook nog wel eens een extra keer rond april en die heeft er nooit een lelijke zomervacht of kleurverschil aan over gehouden. Dat is echt een fabeltje.

Leuk die Haf met korte manen trouwens, staat lekker fris.

Ufurio4e

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 16:02

Heleennn schreef:

Ik scheer in de zomer ook nog wel eens en de vacht word nooit lelijk.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 20:45

Dat kleurverschil lost zichzelf op met de rui. Geen zorgen ;)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Ik heb vandaag geoefend met het maken van knotjes in de lange manen van mijn paarden.

Nash (brede bles) heeft manen van ruim 1.20m. Mijn merrie (dunne bles) heeft ongeveer 40cm aan manen.

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 07:00

Ik vind de bovenste wel erg mooi!!
De onderste vind ik te dik worden en dat doet afbreuk aan zijn halslijn, die ik juist erg mooi vind!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 08:56

De dotten die ik vrijdag had gemaakt zaten er na 2 dagen wedstrijd nog stevig in. Had zelfs last om ze los te krijgen :))
Paard staat 24/7 buiten dus risico pakken dat de boel tussentijds loskomt... liever niet.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 09:01

Ir1ne schreef:
Ik vind de bovenste wel erg mooi!!
De onderste vind ik te dik worden en dat doet afbreuk aan zijn halslijn, die ik juist erg mooi vind!

Misschien dat ik de volgende keer meer knotjes maak. Ik weet het nog even niet.

Opzich zijn de knotten groot ja,maar hij heeft ook mega manen. Zijn manen komen tot aan zijn knie :oo

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 10:13

Het is mij nog steeds niet gelukt dat knotten....

Echt. Ik ben een ramp met lange manen. Ik kan er niets mee :')

Deze zielige poging kwam er gisteren uit :

Afbeelding

Dat knotten nu al 2 keer geprobeerd maar t wil gewoon niet. Misschien dunner proberen of aan 2 kanten.

Maar ook de vlecht op de hals lukt me gewoon niet. Foto lijkt misschien nog wat maar t zat echt niet :')

Maarr... we gaan t binnenkort nog eens proberen met dunnere knotten. Moet toch kunnen vind ik.... zucht

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 10:26

Hiermee moet het je echt wel lukken. Gewoon strak vlechten. Dat mist er bij jou volgens mij vooral.

Mandarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 11:43

Zo strak vlechten dat je er (bijna) kramp in de vingers van krijgt zeiden ze vroeger toen ik leerde knotten. :))

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 13:02

Dan mag iemand anders dat lekker doen :') dat kan ik idd echt niet ivm gelijk kramp en een eczemer die continu wil bewegen :+

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 13:36

Ik kom het met liefde doen ~~}>

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 16:08

Hahaha! Van mij mag je! Lange manen en ik zijn gewoon geen combi. Het onderlangs vlechten lukt me al niet eens.. :') Ik laat ook vaak een vriendin komen met keuringen icm wedstrijd, mag zij mooi vlechten. Mij lukt het gewoon niet, zucht. Met mijn andere vorige haflinger ging het nog wel, maar die waren korter en kwam ik makkelijker mee weg. Deze lengte is gewoon te lang, dat blijft gewoon niet zitten.... Terwijl ik het zo gaaf vindt als het er mooi strak ingevlochten op staat!

xHoefijzer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 16:53

Ik zie echt hele gave mooie knotten voor bij komen. Maar mijn paard heeft dus echt van dat peen haar. Het eerste knotje achter zijn oren is altijd net een soort frummeltje de middelste gaan dan wel weer maar de laatste 2 zijn dan weer van die frummeltjes omdat zijn haar daar nog dunner is door zijn deken. Ook zijn voor pluk is erg dun.

Zijn er hier nog meer mensen die dit probleem hebben? En nog tips?