Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
haffiefreak schreef:Wat voor deur hebben jullie in de inloopstal?
Ik zou dan graag een schuifdeur ofzo willen hebben, zoietshttp://www.rutjespaardenboxen.nl/ ... ifdeur.jpg want ik zie ook wel eens zo'n gewone staldeur
http://www.rutjespaardenboxen.nl/wp-con ... d-glas.jpg zoiets dus. Maar als je dan 2 (of meer) paarden hebt raken ze dan niet in paniek als ze eruit "vluchten"
Ik dacht met een schuifdeur hebben ze qua breedte meer ruimte om in/uit te lopen.
Ik hoop dat jullie snappen wat ik bedoel.
Billy20 schreef:Ik zie erg mooie plekjes voorbij komen. Goed om inspiratie op te doen. Nu vraag ik me alleen af. Hoe doen de mensen met bestrating het in de winter wanneer het glad is? Wordt het dan niet spekglad?
palousa_boy schreef:Je kunt er ook een laagje beton (laten) storten, dan heb je geen last van de voegen of ongelijke tegels.
Als je de dikte niet overdrijft dan is het ook weer vrij simpel weg te halen mocht het nodig zijn.
willemlover schreef:Ik lees al een tijdje mee maar kom nu mijn plekje ook maar eens showen nu alles zo goed als af is. Wij hebben het geluk met een hele aardige boerman. Waardoor ze deze winter op het maisveld naast ons huis mogen overwinteren.
[ [url=m/EfARaq.jpg]Afbeelding[/url] ]
Doorgang vanaf het verharde gedeelte naar het maisveld.
[ [url=m/xk710Y.jpg]Afbeelding[/url] ]
In de verte zie je mijn 3 pony's staan.
[ [url=m/R6yKwg.jpg]Afbeelding[/url] ]
Verharde paddock. In eerste instantie was het de bedoeling dat mijn 3 pony's samen gebruik konden maken van de schuilstal. Maar omdat mijn oudste pony (29) het laagst in rang staat en daardoor weinig rust krijgt hebben we er toch voor gekozen om voor haar nog een stal bij te bouwen die wel dicht kan. Hier gaat zij ''s nachts in en mijn 2 andere pony's kunnen in de schuilstal.
[ [url=m/Gx8MTe.jpg]Afbeelding[/url] ]
Het was hard werken om alles winter proof te krijgen maar ik ben wel heel tevreden met het resultaat. Er moeten nog een aantal aanpassingen gedaan worden. Zo wordt de schuilstal nog aan 1 kant dicht gemaakt en moet er nog een boven deur op de andere stal.
Billy20 schreef:Gaat bij mij om het pad van loopstal naar paddock dus afsluiten bij gladheid is geen optie. Zit ook nog te denken aan een baal all weather tuft over de huidige grond dus zonder geel zand. Zou dat ook werken?