Alja schreef:Iemmaaaa dan heb jij je paard zeker in het plaatselijke paardenfond? Of doen grote verzekeringen ook wel zoiets?
Plaatselijk idd

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
S_Horsmans schreef:half 2014 heb ik mijn paard aangeschaft, meerdere keren dierenarts geweest, de laatste keer heeft hij zelf 3 maanden in het hospital moeten staan omdat hij met zijn achterbeen had vastgezeten in het schrikdraad![]()
2014:
-Juli
1450 Paard
500 Dierenarts [ klinische keuring en flinke schaafwond aan buik/oksel
200 Stalling
110 Kramer [halster, touw, longeersingel en lijn, teugels, bit, sokken ect.
Totaal juli: 2260
-Augustus
25 Dierenarts [ hechtingen eruit halen
200 Stalling
10 Wortels en clicker
Totaal augustus: 235
-September
+/- 2500 Dierenarts [ met been in draad gehangen. groot stuk tot op het bot toe kaal..
200 Stalling [ ongeluk gebeurde aan einde van de maand..
10 Wortels
Totaal september: 2710
-Oktober
3000 Dierenarts [ stalling en huid-transplantie + verbanden ect.
20 Wortels en snoepjes
Totaal oktober: 3820
-November
1500 Dierenarts [ stalling en verbanden
50 Hoefsmid [ gewonden been bekapt tijdens operatie, de rest 'wakker'.
10 Wortels
Totaal november: 1560
-December
350 Dierenarts [ halve maand stalling (met korting) verbanden voor thuis en visite 1e keer thuis verband wisselen
0 Stalling [ halve maand hoefde we niet te betalen
10 Wortels
100 Kramer [stalschoenen, hengstenketting enzo.
45 Marktplaats [ deken, kaptoom en dekje voor straks
Totaal december: 505
Totaal 2014: 11 090 mijn god, wat een bedrag![]()
--> waarvan 7875 aan de dierenarts![]()
Hierbij heb ik de afschrijvings kosten en de benzine van de auto's van mijn ouders niet meegeteld.
Laten we hopelijk goed beginnen met 2015![]()
-Januari
200 Stalling
5 Snoepjes en wortels
Totaal januari: 205
De dierenarts komt deze maand (februari) nog een keertje langs voor controle, eind februari verwacht ik de hoefsmid, voor de rest niks (...) hopelijk.
ByCJS schreef:Ik vind dit topic altijd heel erg leuk om te lezen! Ik vraag me altijd het volgende af, en ik ga het nu ook gewoon heel brutaal vragen.. Als ik nu een paard zou hebben, zou ik dit prima kunnen betalen, maar dan zou ik wel veel dingen moeten laten die ik nu doe (veel uiteten, onnodig shoppen en ga zo maar door). Moeten jullie dit laten voor jullie paard, of verdienen jullie allemaal zo veel (of hebben jullie lage maandelijkse kosten) waardoor jullie gewoon the best of both worlds hebben zeg maar? Excuses als jullie mijn vraag een beetje brutaal vinden, maar ben hier heel erg benieuwd naar!