Wie heeft zijn paard nu nog min. 4 uur buiten staan?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Hoe veel uur per dag staat je paard buiten (paddock of weiland)?

Helemaal niet, alleen als ik rij komt ze uit haar box
32 (1%)
1 á 2 uur
104 (3%)
2 á 3 uur
132 (4%)
4 uur of meer
1678 (55%)
24 uur per dag
1069 (35%)

Totaal aantal stemmen: 3015

kayalover

Re: Wie heeft zijn paard nu nog min. 4 uur buiten staan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 22:42

Onze 2 paarden en 3 ponnies staan bijna 365 dagen in de week buiten, alleen bij echt slecht weer (hele nacht regen/sneeuw) gaan ze vaak binnen omdat er geen beschutting in de buurt is, alleen open weide.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 22:46

Die van mij staan nog steeds 24/7 buiten. De oudste (26) in de winter met een deken. Ook bij aanhoudende regen blijft de deken goed droog, en dat is 'slechts' een simpele deken van EJ.

Beauuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 22:47

Mijn pony staat van 's ochtends 7 uur tot 22:00 in de avond buiten daarna gaat ze op stal

nomercy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 22:50

Die van mij, 1 oudje van 20 en een broekie van bijna 2, staan van s'morgens 7 uur tot s,avonds 18.00 uur in de paddock met onbeperkt ruwvoer.

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 23:22

Die van mij heeft op het moment ook een deken op, hij heeft zolang mogelijk zonder gelopen en heeft een lekkere dikke vacht maar nu met die koude wind merkte ik toch dat hij best afviel.
Nu heeft hij nog een Harry's horse op maar er gaat een bucas op zodra die binnen is.
De HH heeft het zo'n 4 jaar goed gehouden maar is hij toch echt op, al lekt hij nog steeds niet door.
Dekens zijn allebei fleece gevoerd zonder vulling.

eriemens

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 23:49

Die van ons lopen nog altijd van 8.00 tot 16.00 buiten. Land is de afgelopen weken wel af en toe wat nat geweest maar wel te doen.
Ik vind het heerlijk dat ze lekker de hele dag buiten staan.
Mijn pony is wel geschoren en staat overdag met 400 gr. op. Hij is een mietje en heeft het snel koud dus vandaar

mzara

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 22:10

smorgens gaan ze naar buiten savonds naar binnen. behalve met extreem weer. in de zomer staan ze 24/7 buiten.

Mirjam_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 01:17

Nou ik geef t toe. In de winter komt ze er 2 tot 3 uur per dag uit. Hier in omgeving Rotterdam is er niks beters. Op andere stallen hier in t dorp komen paarden helemaal hun stal niet uit. Zou het graag anders zien, maar dan betaal je minstens 400euro omdat de grond heel slecht is hier door de klei, en dat kost geld om het land te onderhouden.
In de zomer vanaf april wel 24/7 op de wei!

Baileysdream

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 01:19

Wij hebben in de paddocks speciale bodem dus alles is nog gangbaar.
dream staat in de groep elke dag van 8 tot 4 ongeveer buiten.
bailey staat nog niet in de groep ivm net gecastreerd maar die staat elke dag sowieso half uur of langer buiten. Ligt er net aan wanneer we er zyn (tijd) zelfde geldt voor de andere.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 01:25

Zoveel mogelijk alleen heeft hij op bepaalde momenten absoluut geen zin om buiten te staan en probeert dan zelfs te ontsnappen. Ik hou dus goed in de gaten wanneer hij het zat is, dat kan naar een uur al zijn maar ook naar 8 uur, het is zijn feestje wij doen niks met tegenzin. :)

Fiona3FM

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 14:16

Pff, bij ons op stal gebeurd het wel. Maar wel met veel tegenzin en ook niet altijd.
Ik weet iig dat een vriendin van mij, Giolli @ Bokt ze heel veel buiten heeft staan.

natural_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 15:13

Mijn Arabiertje staat 24/7 op het land in een kudde van 13 paarden wat ontzettend goed bevalt.. Al is het nu wat natter zijn er mooie droge stukken en nog wat grasjes te scoren, verder krijgen ze hooi bijgevoerd en geef ik na het eten wat slobber met wortels bij :)

lauralarissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 09:02

Hier gaan de paarden rond half 9 naar buiten en worden rond 2 uur/half 3 binnen gehaal. Paarden worden niet gevoerd op de paddock dus ik vind dit dan lang genoeg. Bij heel extreem weer gaan ze alleen naar buiten zodat de stallen uitgemest kunnen worden en dan gaan ze meestal rond 11 uur weer naar binnen.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 09:04

Hier staan ze overdag lekker buiten in de paddock met hooi.
Gaan rond 8.30-9.00 naar buiten en tussen 16.00-17.00 weer naar binnen

nisart

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 13:37

Iets van 4 uurtjes of meer denk ik! Niet onwijs lang denk ik!

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 01:24

Vzp staat overdag in een kleine paddock en mag elke dag ook nog even aan het werk in de bak (op de grond of ohz) of voor de wagen. Zodra het kan (ook bijv als de grond hard opvriest) gaan ze de wei op met iets van 10-14 paarden. Wist helemaal niet dat dat kon hier in de omgeving, vind het super :) jammer dat de paddocks wat klein zijn, maar goed, ze staan tenminste buiten en lekker tussen vriendjes.

coontje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 00:56

De dames staan bij mij zo veel mogelijk buiten. Ze hebben zelf een hekel aan rotweer en daar hou ik natuurlijk rekening mee...... Maar minimaal 4 uur p/d gaan we zeker halen

Nenah_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 01:01

Ze staan lekker dag en nacht buiten met ontplofte berenvachtjes :) van een stal moeten ze niks hebben hier.

Nimue

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 01:39

Mijn oudje staat 24 uur per dag op een stuk land met inloopstal en kan dus zelf beslissen hoe of wat. Mijn jonge paard staat op box, maar gaat er elke dag uit. Minimaal staan ze vier uur per dag buiten, als het weer het een beetje toelaat langer (tot een uur of 7 per dag in de winter). De 'wei' mag eigenlijk zo niet meer heten, want is één en al bagger, maar ze kan wel lekker haar ei kwijt, beetje spelen, en ze krijgen hooi bijgevoerd op de wei. Het gaat mij ook niet om het eten van het gras, maar om het lekker kunnen lopen en spelen.

Ik moet wel 25 km rijden voor deze stal, stallen dichter in de buurt werken in de winter-periode allemaal met kleine paddocks waar de paarden een paar uurtjes per dag in gaan. Omdat ik een beetje een heethoofd heb en ik het voor de ontwikkeling van haar lijf belangrijk vind dat ze lekker kan bewegen, heb ik ervoor gekozen dan maar wat verder te rijden. Dit betekent wel dat ze lekker elke dag echt vrije beweging heeft, een sprintje kan trekken, lekker een beetje kan kloten met d'r weide-maatje, enz. Dat is voor haar leuk, maar ook voor mij, want ze wordt er een stuk hanteerbaarder van. :D

tjarda_auke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 13:26

Mijn paarden ataan zomers 24/7 buiten, in de winter overdag buiten meestal tot savonds laat tenzij het echt heel slecht weer is dan gaan ze op stal. Wil in de toekomst nog een schuilstal op het land. Gerbuik nu een zeecontainer als stal dus denk dat deze dan naar het land gaat als we de bouwvergunning en de centjes rond hebben

FleurStyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 13:41

Hier gaan ze van 9u tot 21u 's avonds buiten. 3 van de 4 staan met een deken, het veulen uiteraard niet.

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 13:43

Mijn bijrijdhaarballen staan 24/7 buiten, met stallen die standaard open staan, verhard terras voor de stallen, paddock met paneermeel, uitloop naar stuk wei en in de zomer krijgen ze uitloop naar diverse weilanden.

Ze staan eigenlijk altijd buiten, alleen als het héél hard regent (of als er eten ligt) gaan ze de stal in.

Gewoon lekker paard kunnen zijn en niks opgehokt, heerlijk. Tenzij het niet anders kan uiteraard, mijn eigen paard moest in de nacht opgehokt wegens zandeethobby.

svb16

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 13:44

Die van mij (haflinger en mini appaloosa) staan 24/7 buiten in een paddock met schuilstal en zonder deken, doe mijn haflinger alleen soms een regendeken op als ik wil rijden en het die dag gaat regenen. In de zomer staan ze 24/7 op de wei.

pascal8

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 14:08

Rond half 9 gaan ze naar buiten tot ongeveer 19:00 uur. In de zomer meestal tot 21:00 uur

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 17:50

Bij mij gaan ze overdag ook naar buiten maar onze bak is wel zeikusnat, waardoor ik soms twijfel waar ik goed aan doe, maar dan kunnen ze alsnog kiezen om op de tegels te staan..