En verder gaan we een deel gebruiken om de nieuwe mesthoop op te leggen als de oude geleegd is. Dan eens kijken hoe ver de voorraad geslonken is. Evt dan nog het restant op marktplaats (of zelf houden omdat het zo lekker werkt in de tuin.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
neile schreef:Caily schreef:Neile, Ik denk dat dat voornamelijk is van hoe hoog je de lat legt, zowel qua bodem om te rijden als qua aanleg. Dit bijvoorbeeld, is 24/7 de plek voor deze paarden.
[ [url=m/D85SkG.jpg]Afbeelding[/url] ]
Zon bodem zou ik prima vinden om te rijden. En ik was min of meer in de veronderstelling dat mensen die zoiets als dit niet goed genoeg vinden hun paarden ook niet samen los of in PP opstelling zouden houden. Wellicht beetje te snel gedacht. Wat bedoel je met putten maken? En natuurlijk onderhoud. Vrienden hebben in het voorjaar een huis gekocht met rijbak waar jaren niks aan gedaan was. Leek meer een weiland. Flink diep frezen en daarna slepen, dat wekelijks doen en het is nu een fantastische bak. De paarden lopen er ivm pensionstlling alleen snachts in. Maar denk dat om dat te behouden 1 a 2 keer per jaar (minder diep) frezen wel nodig is.
Ik was helemaal vergeten te antwoorden op de vriendelijke mensen die reageerden op mijn vraag.
Bovenstaande paddock lijkt me helemaal prima, zo hoog leg ik de lat nu ook weer niet qua bak. Vergunningstechnisch mag hier toch niets, dus moet het sowieso al stellen met iets basic om te kunnen rijden thuis. Maar als dat hun 24/7 toegangsplek is, maken ze dan geen putten? Ik merk hier in de paddock goed dat paarden bepaalde paadjes uitlopen, putten graven of gewoon door vaak op 1 plek te staan er een kuil komt. Voor een rijpiste is dat niet zo handig. Ofwel moet je dan op voorhand eerst terug alle mest er uit doen, ofwel die putten toegooien,... Of sleep jij je bak heel regelmatig terug?
Ik mest hier dagelijks alles uit, maar in de piste staan ze vooralsnog maar heel beperkt 'los' omdat ik geen zin heb om ook dat stuk dagelijks bij te houden.
Olympia96 schreef:Je hebt voor je het filmpje maakte het onbeperkte hooi maar even uit je slowfeeders gehaald na de hele discussie eerder in dit topic? —>sorry maar kan deze opmerking echt niet achterwege laten gezien de voorgeschiedenis. Vond het echt te grappig
![]()
Heb niet veel vaker zulke strakke draadjes gezien met prikpaaltjes, dat heb je knap gedaan. En ja het is wel nat zo te zien. Hopelijk op je nieuwe plek beter.
Olympia96 schreef:Je hebt voor je het filmpje maakte het onbeperkte hooi maar even uit je slowfeeders gehaald na de hele discussie eerder in dit topic? —>sorry maar kan deze opmerking echt niet achterwege laten gezien de voorgeschiedenis. Vond het echt te grappig
![]()
Heb niet veel vaker zulke strakke draadjes gezien met prikpaaltjes, dat heb je knap gedaan. En ja het is wel nat zo te zien. Hopelijk op je nieuwe plek beter.
neile schreef:Wat heb je allemaal besteld? Hier zowel struikjes als bomen. Ik wil de plek waar ik nu wilgen gezet heb en ook afgezet heb met draad, echt opvullen met planten tussen die wilgen.
Zo jammer: plantje groot, plantertje dood. Gelukkig groeien wilgen wel snel maar toch..
Olympia96 schreef:Kan bijna niet anders met die plens regen van afgelopen nacht! Morgen ook nog zie ik. Zucht.
Edit: en het was zo mooi dit weekend
[ [url=m/oF9tNN.jpg]Afbeelding[/url] ]
Zidore schreef:Ik kon het zo 123 hier niet terug vinden, maar was er een bokker die een pad met houtsnippers had? Ik weet dat ze met de tijd verteren, maar ik kan plots ieder jaar aan een grote hoeveelheid komen en we zitten op klei... misschien dat een pp toch kan dan...