Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 20:30

Azmay schreef:
Verbouwen moeten wij nog altijd aan beginnen, zien er tegenop dus er gebeurt gewoon niets :+

De boer een appje gedaan, kan gewoon hooi krijgen komend jaar *\o/*

Hier na 7 jaar ook nog niks gebeurd. Ik heb vinyl’planken’ op de plavuizen geplakt omdat die echt te lelijk voor woorden zijn en fotostickers op de badkamerwand, want die was ook echt gruwelijk. Alles met groen/gele bloemen >;) . Maar mijn man krijgt nu plannen. In fases, dat wel. Dus ik vrees dat we de komende 10 jaar in de verbouwing zitten....

Libera

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 21:11

Wij hebben expres een opknapper gekocht, kunnen al het werk eraan toch zelf doen. Dan is het in ieder geval gelijk naar onze smaak!

Hier de hooi prijzen ook omhoog :(
Ik sla nu per maand in, maar de bedoeling is om een echte hooischuur te gaan bouwen. Wil het niet op zolder ivm stof en brandgevaar voor de paarden die er dan onder staan.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 21:45

carika schreef:
Anke schreef:
Ik heb zelf grote rollen van 300 kg.
Gelukkig de voorraad voor het hele jaar al klaar liggen. 1e snede.

Zijn dat 1.20x 1.20m rollen?
Ik heb nu iemand met 1m x 1.20m rollen maar hij kan niks zeggen over het gewicht...

1.20 doorsnede. Hoogte heb ik niet gemeten.
De mijne zijn goed strak geperst.
Daar zit ook nog veel verschil in.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 23:51

Mijn kids hadden weer een mooie ponyrijke dag

Afbeelding

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 00:38

Ach wat schattig! Echt leuk zo met de ponies <3

greendragon

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 06:33

jaaa, het regent!! Er is één buitje in heel Nederland en die zit boven ons !! *\o/* *\o/* *\o/*

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 07:01

Geluksvogel :D

Oh al die (horror) verbouw verhalen, petje af voor iedereen die dat doet en kan. Ben blij dat wij een redelijk instap klaar huis hebben gekocht.

Anke het plezier straalt er van af :)

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 07:17

Verbouwen is niet zo heel erg. Alleen er zitten wel horror momenten bij....
Alles strippen en al weer halverwege de opbouw zitten. Boktor ontdekken en alles opnieuw strippen......Dat zijn wel heel pijnlijke momenten.
Maar ik kijk ook wel vol voldoening terug op alle dingen die hier al gedaan zijn in de afgelopen jaren. En het is heel simpel: als dit huis af was geweest, hadden we het niet kunnen kopen.

Anke: heerlijke foto.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 07:41

Dat lijkt me inderdaad heel frustrerend pol!

Wij verbouwen dit ook rustig, is een meerjarenplan. Eerst de buitenboel op orde, daarna is het huis zelf aan de beurt.
Ons vorige huis hebben we ook helemaal verbouwd, een paar jaar gewoond en toen weer verkocht. En toen konden we dit dus kopen :)
En ach, mijn man is heel handig, bij huizen die door anderen verbouwd zijn ziet hij altijd van alles wat niet aan zijn hoge standaard voldoet. Dus dan kun je het beter zelf doen, dan betaal je ook niet te veel voor iets wat toch niet voldoet.
Voordeel is dat dit huis goed genoeg is om best comfortabel te wonen met z'n tweeën. Een deel van de bovenverdieping gebruiken we praktisch niet omdat die te slecht is (vloer van de badkamer is zo slecht dat je er door zakt als je te hard stampt), maar dat maakt voor ons niet zoveel uit voorlopig.
Maar die moet dus nog helemaal verbouwd worden...
Maar nu eerst de schuren en werktuigenberging :)
De stal hebben we ook helemaal nieuw gebouwd en vorig jaar de boel laten bestraten...

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 07:44

Wij doen inderdaad ook eerst alles buiten :')

En inderdaad, als het af was hadden we het niet kunnen betalen!

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 07:45

Pol ik kan me de charme er van ook best voorstellen, wij hebben genoeg oude boerderijen bekeken die echt grondig opgeknapt moesten worden en ik kan me helemaal voorstellen hoe mooi dat wordt als je alles naar eigen smaak kan verbouwen. Maar met een man die 5 dagen per week in het buitenland is en twee kleine kinderen ben ik achteraf blij dat we daar niet voor gekozen hebben.

Hebben jullie ook minder dazen de laatste dagen? Hier lijkt het in elk geval wel alsof er niet meer zo veel zijn. Vliegen in overvloed daarintegen...

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 07:53

Paarden staan al bijna 2 weken zonder vliegendeken buiten. In het bos zitten er nog wel (wat) maar hier gaat het prima. Terwijl wij echt op een dazen hotspot zitten.
Vliegen daarentegen |( Vliegendeken af, vliegenkap op.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 07:58

Schuldig, hier gebeurd ook eerst buiten alles.

Dazen lijken hier ook minder, hopelijk blijven ze ook weg. Wel heel veel vliegen.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 08:03

Ik de k dat de dazen ook last van de droogte hebben. Hier ook niet zo veel. Vliegen echt abnormaal, ja.

Ons huis is op zich goed. Alleen heel lelijk. Dus even een lik verf en goedkope vloer en het lijkt bijna wat. Kun he prima in wonen. Buiten begint t echt wat te lijken en volgend jaar gaan we zo langzamerhand beginnen met verbouwen.

mentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 08:03

Dat kan ik me ook wel weer voorstellen mizzmontana.

Wij hebben ook een boerderij waar we echt wel het een en het ander aan moeten doen, hier ook een meer jaren plan. We proberen niet van het een in het ander te vallen maar iedere x iets en weer ff “rust” voor we aan het volgende beginnen. Helaas kunnen we niet veel zelf maar werken beide dus sparen telkens. Hier ook buiten eerst gedaan haha!
Alleen dat dak he... dat word me er eentje... achterhuis paarden stal en loods liggen vol met asbest. Dus als de keuken er eind van t jaar in komt word het even “staken” met de verbouwingen en sparen voor het saneren en het nieuwe dak.
We zijn van plan de platen te vervangen voor (geïsoleerde) dakpanplaten. Iemand hier ervaring mee?

Wij konden dit trouwns ook nooit betalen als het al af was, we hebben echt een gelukje gehad, ze wilde er echt vanaf en t was een slechte tijd dus voor ons een goede haha!
Hier stikt t van de vliege en er zitten helaas ook nog genoeg dazen...
Laatst bijgewerkt door mentjuh op 31-07-18 08:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 08:04

Dazen heb ik überhaupt nog niet veel, vliegen is de ene dag anders dan de andere.

Alle boerderijnen of huizen met grond waren ook opknappers maar dan zouden wij een deel al doen voor wij erin gaan. Nu zit ik in een gewoon woonhuis, nog geen grond en nog de puin. Voordeel is dat wel dat straks alles klaar is en komende jaren geen omkijken naar is.

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 08:27

mizzmontana: nee in die situatie zou ik een verbouwing ook niet zien zitten.
Wij werken 4 en 5 dagen dus veel komt wel op weekenden en avonden aan. Maar we doen alles in fases dus het gaat.
Dit is wel het eerste jaar dat de moestuin er zo goed bijligt.

MissYvette4u

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 08:28

weslyjune schreef:
@miss Yvette, wat fijn dat je ze aan huis hebt. Mooie stal ook zo, en lekker in de schaduw idd

MizzMontana schreef:
Wat heerlijk dat ze nu thuis zijn :)

Djoena schreef:
Heerlijk Yvette :)) wat een verademing dan he <3

Karin_deB schreef:
@Yvette, fijn dat ze nu thuis staan!

Dank jullie wel!
Mijn lieve vriend had ergens zonwerende platen geregeld waardoor het redelijk koel is in de stallen. Het dak van de schuur wordt nog verder geïsoleerd maar eerst het huis bewoonbaar maken ;)

Toen ik de paarden net om 06.30 uur van de wei af haalde, zaten ze al helemaal onder de vliegen ;(
Van dazen hebben we amper last gehad een enkele misschien. Had er laatst eentje die rondom het huis ons aan het lastig vallen was....heeft ie niet lang gedaan }>

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 08:29

moestuin heb ik jaren geleden al opgegeven.
Ik heb nu 2 tomatenplanten en op mijn zoon na eet niemand tomaten dus wie wil er hebben??
Ow ja, en fruitbomen en struiken maar daar is geen werk aan.

Nils

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 08:31

Wij zijn ook al vanaf december aan het klussen maar zal blij zijn als alles klaar is. We hadden 5 tot 7 jaar uitgetrokken om het hele huis te verbouwen en buiten ook alles op orde te krijgen. Nu een half jaar verder en het merendeel is gedaan. Veel laten doen (badkamer, keuken, wc enz). Nu komen de kleine dingen die we eventueel zelf kunnen doen, plinten plaatsen, plafond schilderen en dergelijke maar heb er zo geen puf voor met dit warme weer... Zodra het koeler is gaan we verder met het slopen van de funderingen van de 2 schuren die verwijderd zijn. Deze stukken komen bij de paarden zodat ze een paddock van 300 m2 krijgen (het liefst met paddockroosters maar mijn god wat is dat duur!).

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 09:34

Pol0 de moestuin kan dus goed tegen de warmte, dat is een meevaller :)

Lynn stuur maar deze kant op die tomaten, hier zijn ze niet aan te slepen!

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 09:37

Wat mazz van die regenbui.
Hier niks....

Ja onze kids genieten enorm
Caya weer voor het eerst op Thana.
Veulen is nu 2 maanden oud. Kon zo lekker mee op stap. Volgt goed.

Verbouwen is leuk, mits:
Geen tijdstress
Voldoende budget

En meestal is 1 of beiden wel aanwezig. Jammer...

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 10:47

Wij zijn ook al 2.5 jaar aan het verbouwen.
Huis uit begin 1900 met een vloeroppervlak van +- 400m2.
We doen ook alles in gedeeltes en 90% doen we zelf. Alleen het stucen laten we doen en de aansluiting van de pelletkachel omdat we dat hier zelf niet mogen.
We zijn op de eerste verdieping begonnen en daarna de keuken, dan de zolder en nu zijn we beneden bezig.
Buiten doen we tussendoor het een en ander.
Gisteren onze eetkamer zo goed als af gemaakt.Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Wij hadden het geluk dat in 1991 bijna de hele bovenverdieping is afgebrand dus het hele dak is toen vernieuwd :')

Asbest heb ik nog op de schuur waar de paarden staan. Dit gaan we tzt wel verwijderen
Laatst bijgewerkt door ClaudiaHS op 31-07-18 10:52, in het totaal 1 keer bewerkt

scappa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 10:50

mentjuh schreef:
Dat kan ik me ook wel weer voorstellen mizzmontana.

Wij hebben ook een boerderij waar we echt wel het een en het ander aan moeten doen, hier ook een meer jaren plan. We proberen niet van het een in het ander te vallen maar iedere x iets en weer ff “rust” voor we aan het volgende beginnen. Helaas kunnen we niet veel zelf maar werken beide dus sparen telkens. Hier ook buiten eerst gedaan haha!
Alleen dat dak he... dat word me er eentje... achterhuis paarden stal en loods liggen vol met asbest. Dus als de keuken er eind van t jaar in komt word het even “staken” met de verbouwingen en sparen voor het saneren en het nieuwe dak.
We zijn van plan de platen te vervangen voor (geïsoleerde) dakpanplaten. Iemand hier ervaring mee?

Wij zijn dit momenteel aan het uitzoeken. Geïsoleerd zijn ze bijna niet te krijgen en prijzen liggen aardig hoog. Wij gaan denk ik toch naar een geïsoleerde golfplaat.
Of een ongeisoleerde dakpanplaat en dan zelf isoleren.

Asbest en schuren heeft de verkoper verwijderd. Hebben wel boktor in huis. Maar dat is niet zo heel raar dak bestaat nog uit boomstammen. Wordt nog een klusje voor komende jaren.

Wij hebben 4 weken vakantie(bouwvak) en doen een beetje klussen aan de schuur. Maar moeten ook bijkomen van het harde werken. Doen lekker rustig aan dingen uit zoeken en bestellen. Dan kunnen we straks weer aan de slag als het iets koeler is.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 10:54

Wij hebben hier ook altijd wel een project lopen. Het liefst had ik een jaar niets waar je je druk over kunt maken, maar ja.

Voor nu is de keuken nog steeds niet af. Dat doen we niet zelf.

En voor de winter moet de electrisch verwarmde waterleiding vervangen worden, die is niet helemaal goed aangelegd.

En natuurlijk heb ik nog wat kleine wensen, zoals Flappies in de deuropening enzo. Maar eerst zien dat ik weer kan lopen en de bramen onder de omheining weg kan bosmaaieren.

Ik geloof dat mijn verzorgers er weer op uit gaan, mijn auto werd verplaatst om de sulky in te kunnen parkeren. :j :D