[volg] een droom die uitkomt, mijn eigen stal....

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Free2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 16:01

Edit:

Sorry verkeerde topic :)

Deze stille meelezer heeft zichzelf juist verraden

Blackberry28

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 23:32

Wat ziet dat er fijn en gemoedelijk uit zeg zo, kan me voorstellen dat dat genieten is zo van je eigen stal.
Hopelijk gaat het met de volgende bewoners net zo!

En super leuk om zo te volgen van het opknappen tot nu. Veel succes en plezier met alles, maar dat komt vast wel goed zo te zien! :)

Muga

Re: [volg] een droom die uitkomt, mijn eigen stal....

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 23:44

Blijft genieten, de foto's en updates. Kun je niet gewoon eeuwig blijven verbouwen, knutselen en verbeteren. Heerlijk om te volgen!

baroeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 07:40

Wat is t gaaf geworden ts!

marion82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-16 11:41

Dank jullie wel.
Volgende week weer verder met klussen

marion82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-16 21:31

Vandaag, na het legen van de mestkar, gelijk de houten bak opgehaald.
Ik ben er echt super blij mee, nu nog even op de juiste hoogte zagen en netjes en veilig afwerken. Dan kan deze ook gaan dienen als hooibak

Afbeelding

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 14:38

Als dat door de helft kan wat hoogte betreft, bodem in het bovenste stuk en je hebt er twee :D

marion82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-16 14:58

Dat is ook een heel slim idee zeg, dank je wel. Had ik nog niet aan gedacht

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 15:18

Je bent er duidelijk handig genoeg voor om dat "even" zelf te doen :j

marion82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-16 16:43

Dank je wel, dat zou me idd wel "even" moeten lukken

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 18:33

Ik zou zo'n bak niet aandurven.
een ferme trap ertegen en tis gedaan

Moos99

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 19:52

Wauw super leuk en mooi TS! Je mag trots zijn op jezelf :)
Even misschien een tip voor als mensen straks in de bak willen gaan rijden, bij ons op stal heb je van die uitschuif draden (zoals een hondenriem) dat maakt het makkelijk iets dicht te maken en te openen. Je zou dan bijv. 1 of 2 draadjes onder elkaar van de ene kant van de bak naar de andere kant kunnen plaatsen, dan kun je makkelijk 2/3e van de bak gebruiken om te rijden/longeren. Die paarden overleven het wel even zo op een kleiner stuk, vooral als je ziet dat ze elkaars zijde toch al niet verlaten :D

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 19:54

CarinaR schreef:
Ik zou zo'n bak niet aandurven.
een ferme trap ertegen en tis gedaan

Nja, plastic is ook wel kapot te krijgen.
Ik zou me er niet zo druk om maken. Het ziet er niet uit als een kudde die om zich heen slaat en denk dat ze niet zo gauw de achterbenen richting een voerplek doen.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 19:59

Moos99 schreef:
Even misschien een tip voor als mensen straks in de bak willen gaan rijden, bij ons op stal heb je van die uitschuif draden (zoals een hondenriem) dat maakt het makkelijk iets dicht te maken en te openen. Je zou dan bijv. 1 of 2 draadjes onder elkaar van de ene kant van de bak naar de andere kant kunnen plaatsen, dan kun je makkelijk 2/3e van de bak gebruiken om te rijden/longeren. Die paarden overleven het wel even zo op een kleiner stuk, vooral als je ziet dat ze elkaars zijde toch al niet verlaten :D

Volgens mij zijn niet in die lenge (20 meter brede bak?) te krijgen volgens mij. Zowieso geen veer draad gebruiken veel te gevaarlijk omdat ze daar oa met de staart in kunnen vasthangen. Zo'n flex lijn is fijn gebruik ik ook meer ik gebruik hem op 10 mtr en volgens mij is dat ook de maximale maat

xLillith

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 20:02

Lynn_Nikita schreef:
Moos99 schreef:

Volgens mij zijn niet in die lenge (20 meter brede bak?) te krijgen volgens mij. Zowieso geen veer draad gebruiken veel te gevaarlijk omdat ze daar oa met de staart in kunnen vasthangen. Zo'n flex lijn is fijn gebruik ik ook meer ik gebruik hem op 10 mtr en volgens mij is dat ook de maximale maat

Die flexigate systemen zijn er ook in 19 meter. Maar dan kom je nog een meter te kort..

Moos99

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 20:35

Wij hebben dat probleem ook op 1 plek, er hangt een ketting draadje (zoals een hondenketting zeg maar) van een meter, daar klikken we hem aan vast. Dat trekt dan prima straks. Het is misschien allemaal niet ideaal maar het is niet je vaste afrastering. Tis maar voor eventjes!

marion82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-16 21:09

Dat is wel een optie om naar te kijken, dank jullie wel.

Nou moet ik zeggen, dat ik straks maar 2 mensen heb die rijden. De fries wordt ook af en toe gereden, maar dat is dan in de avond als alles binnen staat. Volgens mij hebben ze het ook geprobeerd, gewoon in de groep te doen en dat ging ook prima. Nu staan er natuurlijk maar 3, dus dat is nog te doen. Straks zal dat niet zo makkelijk lukken.

Ik heb gekeken of ik er 2 bakken van kan maken, alleen hou ik dan 2 hele lage bakken over. Dat is ook niet echt handig, dus dat ga ik dan maar niet doen. Toch vond ik het een heel goed idee

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 23:33

Die Fries af en toe nog bereden? Dat zou ik nou toch ook echt niet meer doen met zo'n rug joh...

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 23:48

Ooh. Wat betreft het afzetten.

Bij de manege in oenkerk hebben ze een paal /hokje in het midden en dan beide kanten 10 meter. Geen elastisch draad, maar het draad rolt op om de paal of zo. Is ook ideaal. (Al heb je dan dus wel een paal in de bak) daar hebben ze het in het midden van een 20x80 bak (2 exht lose bakken dus).

xRiiannex

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 23:49

Little_Gift schreef:
Die Fries af en toe nog bereden? Dat zou ik nou toch ook echt niet meer doen met zo'n rug joh...

Achjoh..

Heeft geen toevoeging aan dit topic. Als je het wilt bespreken dan zou ik het via de pb doen.

marion82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-16 08:03

Little_Gift schreef:

Ik ga er geen discussie van maken, ze moeten dat zelf weten.
Nou moet ik wel zeggen dat het in het echt wel meevalt hoor. Foto's zijn nou ook weer niet op een gunstige manier gemaakt. Meestal staat ze met haar achterbenen op een bult en met de voorbenen lager, dan lijkt het ook al erger dan het is.

Fair

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 08:22

Ik heb ook op een 18 jarige fries gereden die een doorgezakte rug had, en juist door goede rugspier training is het heel goed om te rijden. Zo komt de rug weer meer omhoog en kan het paard zelf zijn rug beter dragen.

Een doorgezakte rug heeft niet altijd te maken met pijn ;) friezen hebben gewoon niet een heel sterke rug. het kan aan de bouw van de fries zelf liggen, ouderdom of erg zwakke rugspieren :)

Nou nu ben ik onder mijn meeleessteen gekomen, oeps! :D ik vind dat je er een prachtig plekje van maakt! Het enige wat ik zelf zou veranderen is een houten omheining maken met 2 balken verticaal :D maar ik snap dat dat heel duur is, misschien, voor in de toekomst :D

En voor mijn gevoel lijkt het stalgeld zo duur, maar dat komt omdat ik zelf denk ik in friesland woon. Ik betaal hier namelijk 140,- in de winter (uitloopstal naar paddock, 4x daags hooi, hoef niet uit te mesten) en 90,- in de zomer. En ik kan altijd gebruik maken van de bak :) maar ik snap dat dat in een andere regio heel anders is.

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 08:32

Ik zou de foto's verwijderen waar de Fries opstaat, ik zou het in ieder geval niet leuk vinden als ik er achter zou komen dat m'n paard zo besproken werd in een topic van de pensioneigenaar. :)

Dana01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 10:17

je hebt er een waar paradijs van gemaakt, als ik nog een paard zou hebben bij jou in de buurt wist ik het wel, mijn merrie was insuline resistent en dit is de perfecte plek daarvoor.

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 11:34

Barbet schreef:
Ik zou de foto's verwijderen waar de Fries opstaat, ik zou het in ieder geval niet leuk vinden als ik er achter zou komen dat m'n paard zo besproken werd in een topic van de pensioneigenaar. :)

Ik ook niet. Foto zou ik dan trouwens juist níet erg vinden, wel alle andere info over mijn paard en mij. Wat mijn paard al dan niet mankeert, of het al dan niet bereden wordt, wanneer en hoe vaak etc.
Als pensionhouder zou ik dus wel foto's plaatsen, maar geen verdere info geven. Komen er vragen nav de foto's? Dan gewoon reageren dat je daar geen info over geeft ivm privacy van de eigenaar. Klaar, geen discussie.

Edit: en in dit geval de gegeven info laten verwijderen eventueel.