tita schreef:Nou nou wat een gezeik hier het is echt mensen die het ozo goed voor elkaar hebben want mijn paard komt ruim 10 per dag buiten tegen de mensen die in hun ogen een geen keuze hebben.
Volgens de mensen die hun paard buiten hebben, hebben de andere wel een keuze namelijk geen paard.
In een kleine straal om mij heen ff opsommen
- manege prinsenstad
-mange Lingenbos
-manege Giessenlanderij
-Jockyclub
-manege Prinsenmolen
- Langerak
- manege Alblas
-manege rottenmeren
-manege charlois
-manege reyerparc
-manege waalzicht
-manege Utrecht
_manege Amsterdam
- Zuiderpark
- Soest paardenkamp ---oei
nou ik kan nog wel ff doorgaan ik denk dat ik hier minimaal 400 pensionklanten heb...... waarvan de paarden allen niet buiten komen, die moeten dan allemaal maar naar de slacht of verkocht worden.
Er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden dan alleen het feit dat een groep mensen perse willen dat je mee telt als je paard meer dan 5-10-15 uur per dag komt.
Twiggy ken ik nog wel uit een ander topic, van hoogste toren blazen dat jij het zo goed voor elkaar heb, je paard in een soort natuur-gebied.
Niet elk paard is geschikt voor dat soort opties
Klopt alleen bij ons zijn het er al minimaal 20...
Nu moet ik wel zeggen dat bij ons de dierenarts weinig komt, de paarden zijn blijkbaar goed aangepast aan de manier van huisvesten.
Dan zie ik weer zo een boer waar er 150 verwaarloosde dieren worden weggehaald, maar die liepen dan wel vrij over het terrein rond, is blijkbaar ook geen garantie op een fijn leven...
Terwijl ze vrij rondlopen, veel sociaal contact hebben met elkaar, ruwvoer of gras krijgen.
Alleen de o zo belangrijke persoonlijke aandacht en (medische) verzorging ontbrak, daar gaat het dan dus mis....