Wie heeft zijn paard nu nog min. 4 uur buiten staan?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Hoe veel uur per dag staat je paard buiten (paddock of weiland)?

Helemaal niet, alleen als ik rij komt ze uit haar box
32 (1%)
1 á 2 uur
104 (3%)
2 á 3 uur
132 (4%)
4 uur of meer
1678 (55%)
24 uur per dag
1069 (35%)

Totaal aantal stemmen: 3015

jolanda20

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 08:08

In Woerden is er verder niets waar ze min 4 uur buiten staan en mogelijkheid hebben tot 24/7 wei....

Zoekende naar andere stal dus Woerden en nabije omgeving mensen.... Pm mij als je iets weet!!!! Tegen normale kosten graag

kellaxy

Re: Wie heeft zijn paard nu nog min. 4 uur buiten staan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 11:46

Ik ben een maand geleden verhuisd van een manege waat ze zo'n 3 uur buiten kwam, naar een hitactief stal. Mijn paard kon op stal echt niet aarden en zelf zat ik ook echt niet rustig. Nu heb ik een heel andet paard. Ze staat in de kudde en kan kiezen of ze op het zand, verharde of binnen staat. Hooi en brok uit voedingsstations en ze zit nu al veel beter in haar vel. Als ik ziek ben of een dag echt niet kan, kan ik gerust een dag over slaan. :j
Heeerlijk! Ze is pas 3,5 en kan heel de dag lekker doen wat ze wilt. Nadeel voor nu is dat ze af en toe wat bijtwondjes heeft en dat het zandgedeelte nu wat blubberig is. Verder TOP!

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 20:55

Hinke schreef:
Nikass schreef:
Hier regio Amsterdam zijn de paarden per 28 dec jl verhuisd van hun drie hectare land naar de 20x40 paddock. Het is wel wat saaier, maar voor deze regio nog steeds uniek. Ze staan er van 8 tot 5 op.

Mag ik vragen waar je staat?

Ik sta zelf nu op een stal waar ze in de winter ong 4 uur buiten komen. Ik moet zeggen dat ik daar eigenlijk helemaal niet zoveel problemen mee heb, want ze worden wel goed verzorgd.

Voor de mensen in de buurt van Amsterdam: stal Zeinstra biedt nu hit actief stalling aan! Ideaal, ze hebben alle faciliteiten maar je paard heeft wel alle bewegingsruimte.

Hoi, sorry, had t topic even niet helemaal meer gevolgd. Ik sta in Amstelveen zuid.

Ben je al bij Zeinstra wezen kijken? Ik ben wel benieuwd. Nadeel is daar wel dat je geen uitrijmogelijkheden hebt.

Bloempjeh_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 16:07

Mijn paarden staan altijd 24/7 buiten. Ze hebben elk een eigen wei met daaraan een binnenstal waar ze dus vrij in kunnen (allemaal naast elkaar). Ik merk wel dat ze uiteindelijk best wel wat uurtjes binnen gaan staan, zeker als het slecht weer is.

Momenteel heb ik ze even verplaatst naar een pensionstal, waar ze slechts een uurtje of 2/3 op een kleine paddock kunnen. Hier merk ik dat mijn 4-jarige toch een pak feller is met het rijden. Verder zijn ze ook wel ontspannen in de stal, niet dat ze op stal zelf vervelend zijn.

Timmie2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 16:16

Bij ons op stal Amelisweerd in de stad Utrecht, staan de paarden in de winter een dagdeel op het zand. Zomers 24 uur weide.
Je bent altijd vrij om je paard nogmaals buiten te doen als je er bent.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 17:38

Hier staan ze nog steeds 24/7 buiten, al is het door de dramatisch winter wel een modderbende geworden, ze staan nu op een stuk van 0,75 hectare met z'n drieën. Over enkele dagen verhuizen ze naar een 'vers' stuk van 0,60 hectare, kunnen ze dat lekker gaan kapot trappen...

Wel een positief punt, één van de drie paarden heeft COPD en de dierenarts was vandaag erg over hem te spreken, geen slechte geluiden vanuit de longen *\o/* Hij zei dat ons paard onder z'n patiënten atypisch is, de meeste copd'ers hebben meer last tijdens de winter omdat ze meer op stal staan.

Kiss2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 18:07

Mijn paard staat in de winter ongeveer 7 a 8 uurtjes buiten. In de zomer langer.... S'avonds gaat hij wel op stal.

Juulola

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 19:22

die van mijn vriendin staat 24/7 buiten, maar met een grote schuilstal die dicht kan waar ook hooi en stro ligt lijkt mij echt de meest fijne optie :)

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 19:25

WIE zei dat paarden rustiger zijn als ze de hele dag buiten staan?????

Die van mij wordt juist steeds frisser...

Woopy_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 19:26

Mijn verzorg paarden stonden van half v uur tot 4 uur buiten vandaag ze hebben er geen last van hoor :D
wat ik ook vaak hoor is dat als paarden in de wei staan en er is een schuilstal ze er vaak niet eens in gaan staan....

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 19:28

Haha, Natas, mijne is momenteel ook echt een friskikker. Maar ik wil niet uitproberen of dat minder wordt als ze langer op stal staat, ik gok van erger := :):) :):)

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 19:45

Hinke schreef:
Ik sta in de randstad met mijn paard (rond amsterdam) en alle paarden op mijn en andere stallen in de buurt staan nu niet veel meer buiten. De paddocks zijn 1 grote modderpoel en op de wei kunnen ze al helemaal niet.
Omdat hier op bokt altijd wordt gedaan alsof je aan dierenmishandeling doet wanneer je paard 1 of 2 uurtjes buiten en de rest van de tijd op stal staat, vroeg ik me af: staat jouw paard nu ook maar 1 of 2 uurtjes buiten? Of is dit alleen waar ik woon zo? Ik weet wel dat er wel stallen zijn waar ze 24 uur per dag buiten staan, maar dat is op de meeste stallen niet zo.
En wat vind je van het aantal uren dat je paard buiten staat? Zou je het anders willen?

mijn bijrijdpaard staat 10 min van amsterdam af en staat overdag de hele dag buiten in de bak met zn allen
het is wel nat, maar niet blubberig
ik ben er blij mee want anders wordt hij echt wel lastig als hij opgesloten wordt in stal
vind te lang op stal not done

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 20:22

Tancreda4 schreef:
Haha, Natas, mijne is momenteel ook echt een friskikker. Maar ik wil niet uitproberen of dat minder wordt als ze langer op stal staat, ik gok van erger := :):) :):)

Nou toen ze meer op stal stond was ze rustiger.

Maar goed ze voelt zich blijkbaar nu beter.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 20:24

En ze is altijd fris hoor.

badass

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 20:32

Mijn paarden staan in een groepstal en in de zomer 24/7 op de wei.
De wei en bak zijn 1 modderpoel hier

isawessels00

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 20:34

Mijne staan 24/7 buiten

X_Michelle_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 10:21

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 10:50

X_Michelle_X schreef:
Bij ons gaan ze de hele dag naar buiten. Behalve mijn paard: http://m.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f ... 0dfad20fbe

Dat is echt kl*te.
Heb da met Tommie ook gehad. Iedereen stond lekker buiten en hij mocht niet. Dat vond hij vreselijk.
Gelukkig is dat voorbij en geniet hij samen met zijn vriendjes van de buiten lucht.

X_Michelle_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 10:56

Ze doet t eigenlijk nog superbraaf alleen met wandelen is ze drukkig... Ff doorzetten en volhouden... T is voor een goed doel...

Joysieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 15:05

Bij ons kunnen ze naar buiten en naar binnen als ze willen, ze beslissen dus zelf hoe lang ze buiten en binnen zijn :p

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 15:27

Mijn grote paard heeft continue mok die ook met een dierenartsbehandeling niet weggaat (niet heel ernstig als ik het bijhoudt, maar zijn net een paar korsten). Die komt nu helaas heel weinig buiten, alles is te nat en hij heeft ook nog een peesblessure dus mag niet in de rijbak want dan gaat hij een feestje bouwen.

Jonkie van mij is nu hij meer op stal staat veel braver, buiten is hij zo alert en blijft maar om zich heen kijken om alles in de gaten te houden.

Verre van ideaal, komen elke dag eruit maar eigenlijk te kort, van de zomer weer 24/7 op de wei.

BOKTMANDYY

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 15:33

Luna staat de hele dag in de paddock, speels paard.
Na het rijden staat ze een uur op stal en snachts staat ze ook op stal

Mukkie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 17:43

Hebben sommige van jullie je paarden ok 24/7 buiten met deken? En zo ja, wat voor deken is geheel waterdicht?? Ik heb ze wel buiten maar haal ze binnen bij aanhoudende regen omdat de dekens dan wat klam worden en uiteindelijk lekken. Het zijn wel waterdichte dekens. Misschien een aparte regendeken erover? Al schijnen die ook niet geheel waterdicht te zijn....Wat is jullie ervaring?

L_isanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 17:53

Mukkie1979 schreef:
Hebben sommige van jullie je paarden ok 24/7 buiten met deken? En zo ja, wat voor deken is geheel waterdicht?? Ik heb ze wel buiten maar haal ze binnen bij aanhoudende regen omdat de dekens dan wat klam worden en uiteindelijk lekken. Het zijn wel waterdichte dekens. Misschien een aparte regendeken erover? Al schijnen die ook niet geheel waterdicht te zijn....Wat is jullie ervaring?

Wij! Ik heb zelf op het moment twee dekens op (geschoren). Eentje van weatherbeeta met hals (bovenste) en daaronder nog eentje van sectolin geloof ik. Ik moet zeggen dat ik nog niet heb ontdekt dat de bovenste deken water door laat. Droogt wel heel traag. De pony's die bij hem in staan hebben dekens van harry's horse en die zijn ook goed waterdicht. Dus niet eens de echt dure merken.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 18:02

Ja, hier 3 geschoren paarden met dekens op. Ze hebben nu Amigo en Horsewear op. Harrys horse zijn ook goed.