Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Hinke schreef:Nikass schreef:Hier regio Amsterdam zijn de paarden per 28 dec jl verhuisd van hun drie hectare land naar de 20x40 paddock. Het is wel wat saaier, maar voor deze regio nog steeds uniek. Ze staan er van 8 tot 5 op.
Mag ik vragen waar je staat?
Ik sta zelf nu op een stal waar ze in de winter ong 4 uur buiten komen. Ik moet zeggen dat ik daar eigenlijk helemaal niet zoveel problemen mee heb, want ze worden wel goed verzorgd.
Voor de mensen in de buurt van Amsterdam: stal Zeinstra biedt nu hit actief stalling aan! Ideaal, ze hebben alle faciliteiten maar je paard heeft wel alle bewegingsruimte.
Hinke schreef:Ik sta in de randstad met mijn paard (rond amsterdam) en alle paarden op mijn en andere stallen in de buurt staan nu niet veel meer buiten. De paddocks zijn 1 grote modderpoel en op de wei kunnen ze al helemaal niet.
Omdat hier op bokt altijd wordt gedaan alsof je aan dierenmishandeling doet wanneer je paard 1 of 2 uurtjes buiten en de rest van de tijd op stal staat, vroeg ik me af: staat jouw paard nu ook maar 1 of 2 uurtjes buiten? Of is dit alleen waar ik woon zo? Ik weet wel dat er wel stallen zijn waar ze 24 uur per dag buiten staan, maar dat is op de meeste stallen niet zo.
En wat vind je van het aantal uren dat je paard buiten staat? Zou je het anders willen?
X_Michelle_X schreef:Bij ons gaan ze de hele dag naar buiten. Behalve mijn paard: http://m.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f ... 0dfad20fbe
Mukkie1979 schreef:Hebben sommige van jullie je paarden ok 24/7 buiten met deken? En zo ja, wat voor deken is geheel waterdicht?? Ik heb ze wel buiten maar haal ze binnen bij aanhoudende regen omdat de dekens dan wat klam worden en uiteindelijk lekken. Het zijn wel waterdichte dekens. Misschien een aparte regendeken erover? Al schijnen die ook niet geheel waterdicht te zijn....Wat is jullie ervaring?