Show de huisvesting van je paard!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sieltjuh

Re: Show de huisvesting van je paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 20:51

Ziet er goed uit daar bij jou aan de "overkant" Zeeuwtje :D

Wij hebben hier kleigrond, dus dat is ook drama als het te nat wordt, maar vooralsnog ziet onze wei er droog genoeg uit om ze nu op te zetten. Staat grotendeels ook best hoog, dus dat zal ook schelen :)

Hier staan de deuren naar de paddocks ook altijd open, onze merrie loopt altijd heel veel heen en weer van binnen en buiten. Doordat ze elkaar ook heel de dag zien, merk je ook dat ze zich gedragen als een kudde. Ze staat in een rij van 5 paarden en als ze besluiten dat ze gaan slapen, dan houdt altijd er eentje de wacht. Enorm leuk om te zien dat ze, ondanks hun eigen stalletje, toch als kudde fungeren.

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 21:03

Dank jullie ik ben er ook erg blij mee al is het vrij eenvoudig, maar heerlijk om ze zo te zien spelen vanuit je raam :) hier ook zware klei hoor Sieltjuh!! das als het nat is ook een drama
Maar dan zet ik ze gewoon op het zandstuk :) waar ook de inloopstallen opstaan..

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 21:05

Ja, hier gaan ze dan inderdaad ook in de bak als het te nat wordt :)

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 21:39

bowilover schreef:
http://www.geere-stein.com

Dit is mijn stal. Sta er nu 5 maanden. Heb daarvoor op een andere stal gestaan, maar dat was te ver fietsen.
Stal beschikt over alles en is op 5-10 minuten stap afstand naar het bos!
Echt een top stal!

:wow: Dat is echt luxe. Mag ik vragen wat je per maand betaald?

Diertjec schreef:
Zo staat de mijne:

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Link naar de facebook van m'n stal (voor meer foto's): https://www.facebook.com/Paardenpension ... ve?fref=ts

Dit ziet er ook prima uit. Heerlijk voor de paardjes :j
Is het niet zo dat als er eentje in paniek is dat de hele rij in paniek raakt?

Zeeuwtje68 schreef:
ik heb ze aan huis staan :) fotos in mijn profiel voor de geinteresseerde :)

Wauw gaaf, paarden aan huis :j Mijn droom voor later :P

xClaudiaaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 21:42

Paniek heb ik niet meegemaakt, het is wel dat als er 1 naar buiten stormt, dat de rest ook mee gaat om te kijken wat er aan de hand is. Het is (zoals Sieltjuh ook zei) net een kudde :)

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 21:45

Naja, is dat ook niet in een dichte stal als er ergens "paniek" om is? :+ Alleen kunnen ze dan niet verder dan hun dichte stal zeg maar :P

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 21:48

Diertjec schreef:
Paniek heb ik niet meegemaakt, het is wel dat als er 1 naar buiten stormt, dat de rest ook mee gaat om te kijken wat er aan de hand is. Het is (zoals Sieltjuh ook zei) net een kudde :)

Haha wat grappig _O-

Sieltjuh schreef:
Naja, is dat ook niet in een dichte stal als er ergens "paniek" om is? :+ Alleen kunnen ze dan niet verder dan hun dichte stal zeg maar :P

Hier kunnen ze natuurlijk alles uitgebreid zien, in tegenoverstelling tot de meeste stallen :p

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 22:00

Beter zien staat imo niet gelijk aan sneller paniek :) Paarden zijn nieuwsgierig en houden volgens mij wel van alles goed kunnen bekijken :j
Bij ons is er nog nooit reden van paniek geweest (oke, we hebben een neuroot op stal, die, als hij denkt dat hij alleen achterblijft, gewoon door alles draden heen vliegt), dus staan ook gewoon lekker dag en nacht met deur open :)
Alleen met oud- en nieuw zijn ze voor de zekerheid op stal gezet met de deuren dicht, maar dat vind ik op zich nog niet eens zo gek dan :) Met slecht weer gaan ze uit zichzelf altijd binnen staan :)

SUSANNEx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 13:39

Wij staan met onze 3 paardjes op een ex-pensionstal van mijn opa. Verder staan er nog 4 paardjes van mijn tante en nichtje en een paard van een kennis. Het is tegenover ons huis, en vanuit de keuken zien we het weiland :) Vind het zelf een heerlijke plek, ook maar 5 minuten stappen naar Utrechtse Heuvelrug dus ik ben helemaal blij :D

Ze staan in de zomer 24/7 op wei, en in de winter overdag op wei en ’s nachts in de stal.

Dit is ons weiland, in de zomer meestal het achterste stuk afgezet omdat ze zich toch wel helemaal rond vreten.
Afbeelding

De stallen
Afbeelding

En ons zadel hokkie
Afbeelding

Pleintje vooraan de wei met in het winterseizoen onbeperkt hooi
Afbeelding

En de bak!
Afbeelding

__Elizabeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 01:10

Wij zijn afgelopen zomer verhuisd waar we nu begonnen zijn met het opbouwen van onze eigen stal.
Mijn ouders hebben het grootste stuk land en daarbij heb ik ook nog een stuk gekocht.

Mijn ouders hebben ongeveer 60 hectare en mijn stuk is 30 hectare.
Er zijn plannen om op mijn stuk een barn van 12 x 20M neer te zetten voor ongeveer 8 boxen en de rest natuurlijk :)

Afbeelding
Het rode is van mijn ouders en het groene is mijn stuk.

http://i219.photobucket.com/albums/cc29 ... eh/2-3.jpg
Dit is de barn met aan de linkerkant verstopt onder al de sneeuw onze roundpen waar we nog af moeten maken. Even wachten tot de sneeuw weg is :Y) Aan de rechterkant is de opening naar de wei. En de mesthoop ligt achter de barn. De barn is eigenlijk verdeeld in 3 stukken waarvan 1 deel is afgesloten waar dus de paarden staan.

http://i219.photobucket.com/albums/cc29 ... eh/7-2.jpg
Dit is waar ik nu rij en longeer.

Afbeelding
De stallen met een smalle gang waar ik ze in het midden vast kan zetten. De tussen wanden zijn hoog maar vooraan is open. ze kunnen dus volledig contact hebben.

http://i219.photobucket.com/albums/cc29 ... eh/8-2.jpg
Zo dus :)

Afbeelding
vanaf de andere kant

http://i219.photobucket.com/albums/cc29 ... eh/3-2.jpg
mijn zadelkamer. Deze word nog afgesloten dmv een wand.

http://i219.photobucket.com/albums/cc29 ... eeh/10.jpg
De wei achter het huis (palen zijn 1.80 hoog)

Geen geweldige foto's omdat ze met mijn telefoon zijn gemaakt maar het geeft een beeld. Perfect is het absoluut niet maar het werkt allemaal wel :)

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 07:06

Wauw wat bijzonder, Canada. Hoeveel kost een hectare daar?

Susannex, jij zit daar ook prachtig zo centraal in NL!

bowilover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 13:20

We hebben nu meer weidegang en er komen nog meer paddocks bij.
Je betaalt je wel krom, namelijk 500 euro per maand. Hier krijg je dan wel alles voor, behalve dierenarts en hoefsmid natuurlijk.
Ze krijgen 2 mals daags krachtvoer met graan en in de middag slobber. Ook krijgen ze tussendoor hooi en kunnen ze altijd met hun hoofd naar buiten. Ze staan 's ochtends of 's middags buiten.
Ze gaan nu ook springclinics van Lammert Laseur organiseren, wat heel leuk is. Die zijn trouwens ook voor mensen van buitenaf, dus als je wilt?!
Een super fijne stal.

jenn0dv

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 14:02

500 euro!? Goeie grutjes B-)

Dat ben ik nog niet eens kwijt met 3 paarden aan huis. Je moet het er maar voor over hebben zeg...

Mooi daar in Canada, ben benieuwd naar plaatjes zonder sneeuw!

__Elizabeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 14:08

.
Laatst bijgewerkt door __Elizabeth op 08-04-14 14:09, in het totaal 1 keer bewerkt

__Elizabeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 14:09

Amalarab schreef:
Wauw wat bijzonder, Canada. Hoeveel kost een hectare daar?

Susannex, jij zit daar ook prachtig zo centraal in NL!

Een hectare? Dan moet ik even omrekenen := Alles gaat hier namenlijk met acres. Het ligt eraan of het bos of goed hooiland en dicht bij de stad ligt of niet. Dat is dus anders in NL hoe verder buiten de bewoonde wereld hoe duurder de huizen + grond worden. Hier word alles duurder richting de steden.

1 hectare bos is ongeveer $1000 = 665 euro
1 hectare weiland is tussen de $1500 en $2500 = 995 en 1660 euro

Nou zit ik wel in een goedkoper stuk van Canada in het westen zal alles veel duurder zijn.

__Elizabeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 14:11

Ik zal even kijken of ik wat foto's heb zonder sneeuw.
Anders moeten julie nog even wachten want er ligt nog een dikke meter. Ookal regent het vandaag voor de eerste keer dus is er veel overstromingsgevaar.

jenn0dv

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 14:40

Ja jullie ook al, bij ons is de sneeuw wel aardig weg maar boven ligt nog veel. Ook overstromingsgevaar. Heb jij daar direct last van waar je woont?

__Elizabeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 16:31

Ja maar vooral dit jaar omdat we erg veel sneeuw hebben gehad in maart wat normal eigenlijk niet gebeurt. (160cm inplaats van 45cm gemiddeld) en ook vooral koud en nu word het ineens warm waardoor alles in een keer smelt. Het problem hier is vooral dat we in NB bijna alles langs de saint john river hebben liggen die dus overstroomt door het vele smelt water. Veel wegen komen onder water te staan. Ik woon gelukkig halverwege een heuvel dus wij zullen er niet veel last van hebben :)

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 23:03

Leuk om eens te weten Elizabeth! Wel een mooie bedragen voor grond!

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 06:46

Stuur dat extra water hier maar heen! Droogte, het heeft nog bijna niet geregend hier in CA :n

_Tamaartje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-14 21:50

Leuk plekje SUSANNEx, zeker met die geitjes erbij :D

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 02:26

Wij hebben 3 stallen, waarvan in 1 nu een kraan en stroom zit en waar we het voer hebben staan (Rechts).
Afbeelding
Afbeelding
En 3 weilandjes en een bak. Als je ''door'' het eerste hek heen kijkt, dan zie je nog een hek, tot daar loopt het 2e weitje. Het laatste weiland loopt tot het huis en loopt in een U vorm om de bak heen.
Afbeelding
Voor het eerste weilandje zit nog een klein stukje waar een trailer staat, wat hooi en strobalen, grasmaaier en de mestkar.

En ons hele stuk is shetlanderproof :)) De hekken die je horizontaal door de wei ziet, die staan helemaal rondom. De paarden kunnen er alleen uit als een hek open gemaakt word, wat dicht zit met een slot.

Christadk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 10:59

Ziet er mooi uit Daphne!

Stiekem ben ik wel jaloers op iedereen die zijn paarden aan huis heeft staan. Lijkt me heerlijk!

PaysBas

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 12:59

bowilover schreef:
We hebben nu meer weidegang en er komen nog meer paddocks bij.
Je betaalt je wel krom, namelijk 500 euro per maand. Hier krijg je dan wel alles voor, behalve dierenarts en hoefsmid natuurlijk.
Ze krijgen 2 mals daags krachtvoer met graan en in de middag slobber. Ook krijgen ze tussendoor hooi en kunnen ze altijd met hun hoofd naar buiten. Ze staan 's ochtends of 's middags buiten.
Ze gaan nu ook springclinics van Lammert Laseur organiseren, wat heel leuk is. Die zijn trouwens ook voor mensen van buitenaf, dus als je wilt?!
Een super fijne stal.

Op Marktplaats staat ook een advertentie van deze schitterende stal.

DeniesRos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 11:06

Hier staat mijn paard gestald :

Afbeelding

Afbeelding