Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

LOLLYYwood

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 20:57

Dat is dus het probleem hier.. mijn moeder is letterlijk dodelijk allergisch aan paarden, 1x kwam ze kijken en is ze naar de spoed moeten rijden, daar zeiden ze dat het effectief haar dood kan zijn en dat is natuurlijk niet de bedoeling! ;) Dus er mag niks tot zeer weinig hier thuis liggen.. momenteel ligt àlles thuis, maar dan buiten in het tuinhuis (wel vochtig als het regent) dus moet ik alles goed afschermen en doen, maar zij zelf kan dus ook niet in de buurt van het tuinhuis komen of ze krijgt 't op haar adem. Dus alles zou op stal moeten liggen..

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 22:07

Oef, dat is niet zo handig, laat me denken...
Zijn er geen dekenrekken op stal om alvast je dekens op te hangen? Scheelt heel wat plaats.
In de box van mijn pony is op het eind een balk op ongeveer 2 meter hoogte, handig om een stel dekens en dekjes op te hangen, scheelt een hoop plaats, weet niet hoe het bij jou zit.

nenaavdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 22:30

Zo dat is idd erg lastig!
Mijn mama gaat juist vaak mee en stapt ook nog wel eens op mijn rarebier.
Maar ik moet er maar voor zorgen dat al mijn spullen op stal liggen want als er dekens oid in de schuur liggen gaat me pa mauwen over dat de hele schuur naar knol stinkt haha.
Gelukkig staat mama vaak aan mijn kant!

esmespitfire

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 22:42

Hey nenaavdw waar heb ik dat vaker gehoord dat vaders zeuren dat het stinkt naar knol :) Die van mij doet dat ook altijd. Gelukkig ligt het sinds begin maart in me eigen schuur :) En sinds vorige week zaterdag ook wer veel op stal ivm extra zadel steun gemaakt in me kast. Schaam me kapot zou nog steeds een foto hier plaatsen helaas nog niet gedaan :)

Mijn moeder stapt nog wel eens op die van mij maar vind het maar niks. Sinds ze hernia heeft gehad en nog steeds last van de rug stapt ze er nog maar amper op. Maar ernaast dingen doen vind ze helemaal geweldig :)

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 23:03

Mijn vader heeft mijn paard 1 keer 5 min gezien, en mijn moeder is een keer naar een les komen kijken en 1 keer bij een onderlinge dressuurwedstrijd... Wou dat die van mij ook eens wat vaker meekwamen...
Maar hier hetzelfde liedje, heb enkele dekjes thuis liggen die ik niet gebruik, ze steken al gewassen in een donsdekenzak. Dan liggen ze in een kamertje in de garage. En verdacht genoeg ruikt volgens hen het hele huis naar knol. Hmm...
Ik heb momenteel niet de geweldigste kast... Ga eens nieuwe foto gemaakt. Ik rij momenteel nog een paardje op stal en haar spullen steken ook bij in mijn kast :D En laat het al zo klein zijn...

nenaavdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 23:12

haha ja mijn mama stapt er alleen op als er niet te veel mensen kijken en opletten en als mijn paard een beetje rustig is.. Ze heeft zelf vroeger altijd gereden maar dat was 30 jaar geleden haha.

papa moppert wel altijd.. maar hij vind die ouwe schille knol (bijna 6 jarige schimmel bijna arabier) toch wel leuk als hij er naast staat.. ook durft hij wel een appel te geven maar hem meenemen naar het land.. nee deze hond is hem te groot!
En mopper mopper mopper altijd dat gekwek over die knol.. kan het nou nooit eens over iets anders gaan

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 23:15

Mijn spullen die thuis liggen zijn trouwens net gewassen etc, er ligt hier niks wat niet naar een emmer wasverzachter en ariel actielift ruikt, is het dan ook nog een probleem voor je allergische moeder?

amies100

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 12:02

Wie kan mij helpen?

Ik heb zo'n ijzeren kantoorkast gekregen. Nu wil ik daar een zadelsteun in bevestigen aan de zijkant (achterkant kan niet want hij is niet diep genoeg) maar ik twijfel of dat wel kan ivm de stevigheid. Wie heeft dit zelf ook gedaan?

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 12:26

Vriendin van mij had ook zo'n kast en heeft er aan de zijkant ook een zadelsteun gehangen, ging prima!
Wel de juiste bouten voorzien :)

Vuri

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 13:34

amies100 schreef:
Wie kan mij helpen?

Ik heb zo'n ijzeren kantoorkast gekregen. Nu wil ik daar een zadelsteun in bevestigen aan de zijkant (achterkant kan niet want hij is niet diep genoeg) maar ik twijfel of dat wel kan ivm de stevigheid. Wie heeft dit zelf ook gedaan?

Ik heb dat ook gedaan. Gaat prima. Hebben zelfs twee zadels in gehangen. Zal kijken of ik deze week even tijd heb om een foto te plaatsen.

amies100

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 13:48

Vuri schreef:
amies100 schreef:
Wie kan mij helpen?

Ik heb dat ook gedaan. Gaat prima. Hebben zelfs twee zadels in gehangen. Zal kijken of ik deze week even tijd heb om een foto te plaatsen.

Super!! Dank je. Heb jij hem nog verstevigd aan de zijkant?

Vuri

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 13:55

Nee ik heb hem niet verstevigd. Wil met flinke bouten etc. vastgezet zodat hij echt niet los raakt. Ga er binnenkort weer een tweede zadel bij hangen in de kast en wat nieuwe hoofdstelhaken etc. maken.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 15:59

Ik zou aan de buitenkant van de kast een blok/balk van hout er tegenaan boren (met de schroeven waaraan je de zadelsteun boort...) zodat de schroeven door een groter iets gaan, dan enkel het metalen stukje.

Zighenya
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 09:57

Ik was gister naar de Welkoop met het idee daar te slagen voor de herinrichting van mijn kast. Mooi mislukt dus, ze hadden helemaal niks daar.
Wel eeeeiiiindelijk echt goed opgeruimd. Ga zo maar even naar de blokker/xenos om het af te maken.

Ik wil eigenlijk ook nog een extra plank en hangmandjes voor mijn beschermers...

Kast nummero uno:
Afbeelding

En de tweede:
Afbeelding

In de eerste liggen inmiddels bovenin mijn winterdekens, die moet ik nog even in een kist of bak doen want de muizen eten zo door de zakken heen. Mijn zadels liggen thuis omdat mijn merrie hoogdrachtig is, maar in ieder geval 1 moet er straks gewoon weer in.

LOLLYYwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 20:32

Nette kast!

Ik heb trouwens mijn maximale afmetingen gekregen voor mijn kast van de staleigenaresse :D
max. 120cm breed en 170cm hoog, daar kan ik toch al aardig wat mee? :)

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 20:52

Daar kan je inderdaad al een leuke kast mee maken. Ik hoop ook dat je diep genoeg mag gaan? 60 is toch een minimum voor een kast waar ook een zadel in moet.

Edit: Voor jou had ik toch een keer een 3D-beeld gemaakt he? Dan kan je nog een stuk groter gaan, die ik getekend had was 1m op 150.

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 21:25

Bonnieaw schreef:
Ik was gister naar de Welkoop met het idee daar te slagen voor de herinrichting van mijn kast. Mooi mislukt dus, ze hadden helemaal niks daar.
Wel eeeeiiiindelijk echt goed opgeruimd. Ga zo maar even naar de blokker/xenos om het af te maken.

Ik wil eigenlijk ook nog een extra plank en hangmandjes voor mijn beschermers...

Kast nummero uno:
[ Afbeelding ]

En de tweede:
[ Afbeelding ]

In de eerste liggen inmiddels bovenin mijn winterdekens, die moet ik nog even in een kist of bak doen want de muizen eten zo door de zakken heen. Mijn zadels liggen thuis omdat mijn merrie hoogdrachtig is, maar in ieder geval 1 moet er straks gewoon weer in.

Van die laden kastjes van bijv curver is ideaal.
Heb tegenwoordig 2 kleine kastjes( 2paarden)onder me zadelsteun heb ik zo'n laden kastje van 2 hoog.
Daar zitten losse rommel in en peesbeschermers.

Zighenya
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 21:36

haha Barcelano grappig, ik heb precies die ladekast gekocht vandaag. Heb er nu 1 staan, maar haal er nog eentje bij denk ik. Superhandig!

Heb het nu zo staan:
Afbeelding Afbeelding

LOLLYYwood dat lijkt me een aardige afmeting! Ga je de kast zelf (laten) maken?

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 21:39

Je kan ze ook op elkaar klikken als je de ruimte heb.
Ik vind ze ook super handig.
Ben nogal geordend in me kast :D

Tova

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 11:07

Leen_ schreef:
Daar kan je inderdaad al een leuke kast mee maken. Ik hoop ook dat je diep genoeg mag gaan? 60 is toch een minimum voor een kast waar ook een zadel in moet.

Edit: Voor jou had ik toch een keer een 3D-beeld gemaakt he? Dan kan je nog een stuk groter gaan, die ik getekend had was 1m op 150.

Je kan je zadel ook aan een zijwand hangen, dan moet hij minimaal 45 cm diep zijn.

LOLLYYwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 18:33

Leen_ schreef:

De diepte maakt niks uit :) moet wel geen 2m inloop kast zijn :')
maar mijn vriendin haar kast is 1m in de diepte dacht ik, ander iemand heeft dan een diepte van 70cm
dus ik dacht aan een diepte van 70/80 cm :)

Klopt! die heb je eens voor mij gemaakt! :) Ik ga alvast even kijken hoe en wat ik kan verbreden, bij kan zetten. Maar heb er eigenlijk geen idee van :')
Nu ja, 9 mei wordt hij in elkaar gestoken dus heb nog een aantal dagen de tijd! :)

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 19:53

Ik heb 70 diepte en dat mocht voor mij een 5cm meer. Ik heb mijn hoofdstellen aan de deur en die worden nogal eens geplet door de zadeldragers. Dus dan lijkt me rond de 75 ideaal
Als je je zou houden aan wat ik toen voor je gemaakt had dan zou ik gewoon een deel 20cm breder maken en nog een extra plank vanboven en dan de huidige bovenste nu wat lager. (Als je me begrijpt)
Als je het deel van het zadel breder maakt dan kan je daar eventueel halsters, longeersingel,... hangen en als je het deel waar je laarzen zouden komen breder maakt dan kan je daar nog wat kleine spulletjes zetten. Hangt er dus vanaf of je meer grote of kleine spulletjes hebt.

LOLLYYwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 20:00

bedankt voor je tips! :)
ondertussen had ik graag mijn zadel op heuphoogte, gezien dit handig is met het in- en uithalen vind ik :)
Daaronder dan mijn laarzen in een laarzentas :)
Helemaal bovenaan een plank voor mijn zadeldekens, daaronder voor zweet- en uitrijdeken (andere dekens liggen thuis gewassen in deken zakken) verder weet ik nog niet echt hoe en wat :+ Het moet vooral handig zijn, omdat de kasten in een schuur staan die vol ligt met dekens van de staleigenaresse en andere kasten natuurlijk :)

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 20:07

Wat ik het handigste vind ik een groot vak voor zadel laarzen en eventueel aan de zijkant halsters. En dan aan de zijkant leggers voor poetsbox, tok, producten, peesbeschermers,... En dan vanboven 2 planken over de hele lengte, eentje voor dekjes en eentje voor dekens.

Edit: een beetje zoals het eerste idee wat ik stuurde.

Dit was het laatste
Afbeelding

en dit was het eerste, maar dan met nog een vak erboven voor dekens en eventueel het schapje bij de dekjes weg:
Afbeelding

Nog een edit :P
Je kan nog een plank onder je zadel maken, dan moet je wel even uitrekenen hoeveel je nodig hebt voor je zadel + je laarzen eronder. En dan kan je helemaal beneden nog een plank maken zoals op de bovenste foto.

LOLLYYwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 20:20

Ja idd, misschien zo'n plank onder mijn zadel zou wel handig zijn voor curverboxen waarin mijn beschermers enzo kunnen inzitten :) Ik ga allesinds nog een paar uitgetekende voorbeelden bekijken hier in het topic, weet namelijk zelf nog niet hoe ik mijn kast precies wil, en dan krijg ik zo wel ideeën hoop ik :+