De wondere wereld van Cowboy Magic? Voor & na foto's.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: De wondere wereld van Cowboy Magic? Voor & na foto's.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 18:08

Dat is wel zuinig inderdaad.
Mijn huidige antiklit komt ten eind...die vond ik niet fijn trouwens,werd erg plakkerig..
(leovet silk spul spray)
CM is niet plakkerig?ook niet als je het met je handen erdoorheen werkt?

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 18:24

Nee, het plakt helemaal niet, het is super glad :j

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 18:28

Angela, doe jij de staart dus eerst met betadine en dan de shampoo ervan wassen?
Kan ik ook eens proberen dan bij mijn schimmel (witte staart)
hij is nu al aardig wit (zo wit geloof ik dat die model staat voor de shine in yellow out op de website van cowboy magic europe..), maar als ik hem zo nog witter kan krijgen, klinkt goed <<)

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 10:37

Ja, ik was de staart om precies te zijn zo:
Eerst 2 keer met gewone wasgel/shampoo (iets goedkoops) om de meeste rotzooi (blubber/mest) eruit te krijgen. Daarna met betadineshampoo, en dat laat ik minimaal 10 minuten intrekken. Daarna dus nog met de CM yellow out, en daarmee verdwijnt echt het laaste beetje geel voor zover mogelijk.

Hier een foto van afgelopen zondag:

Afbeelding

Candor heeft trouwens ook al eens op de CM facebookpagina gestaan :D

Mijn Yellow-out en detangler moet ik trouwens weer bijbestellen, iemand die weet of het ergens in de aanbieding is?

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 10:45

Die staart ziet wel knap wit ja!

Afgelopen weekend was het in de aanbieding bij paardendrogist dus je bent net iets te laat haha!
Ik haal t altijd hier bij het drunens ruiterhuis krijg ik standaard 10% korting. mijne is geloof ik ook weer bijna op.

uudje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 11:13

Die yellow out is dat een shampoo?
Ik was zomers mijn perlino fjordje met shampoo en betadine shampoo, maar toch blijven er nog iets gele plekken achter. Wil dan dit eens proberen.

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 11:14

uudje schreef:
Die yellow out is dat een shampoo?
Ik was zomers mijn perlino fjordje met shampoo en betadine shampoo, maar toch blijven er nog iets gele plekken achter. Wil dan dit eens proberen.

Jep is een shampoo :)

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 11:16

Ik zie heb even op internet zitten kijken, en kom bij uhg-shop uit dat het daar het goedkoopste is?

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 11:54

Heb je linkje? nog nooit van gehoord
ik weet dat ik hier een eurotje of 11 a 12 voor een fles betaal?

Als het goed is komt vanmiddag mijn bodyshine binnen :D
Hij was er gisteren eigenlijk al maar toen was er dus niemand thuis..

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 11:57

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 12:04

Hij is daar inderdaad niet duur! Als je geen ruitershop in de buurt hebt die het verkoopt.

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 12:13

Ik zie nu net via de boktmarkt dat ze bij de UHG shop geen verzendkosten hebben boven de 30 euro.... ik ga even winkelen!

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 12:16

Is ook een topic over problemen met ze ;)
Zelf nooit last met ze gehad.
Heb dit weekend met 20% korting bij de paardendrogist besteld. Had nog 15% extra korting. Dus gelijk maar de liter verpakking van de detangler besteld. Scheelde toch 20 euro bijna

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 12:32

Dat scheelt dan inderdaad behoorlijk! Volgens mij had ik het de vorige keer ook via de shop besteld, goede en snelle levering toen. Ik denk ook dat er verschil zit tussen dingen als CM die ze gewoon hebben liggen (snelle handel) en iets als dekens en pads waar meer haken en ogen aan zitten (lees over nog bestellen uit Amerika)?

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 12:42

Ja dat denk ik ook. Heb daar voorheen ook besteld maar afgelopen weekend kon ik niet laten lopen.

Keesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 12:49

Ik heb er een die een dunne staart heeft, en vind het echt zonde, heb werkelijk al vanalles geprobeerd, het is hem niet gegund.
Advies? :D

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 13:01

Ik heb bij uhg helaas wel n paar weken op CM producten moeten wachten om onduidelijke redenen. Heb t nu ook bij paardendrogist besteld.

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 13:05

Het is besteld, we gaan het zien.

Dunne staart zou ik wekelijks wassen, en daarna detangler erin. Niet kammen, maar met je handen ontklitten. Verder zorgen dat de staart nooit te lang is, anders gaan ze er snel op staan (vooral in stal), en dat kost (veel) haren. Het gaat wel echt een tijd duren voordat je ziet dat het voller wordt (minder haren die afbreken), al maakt het voor het oog al verschil als je wast en detangler gebruikt omdat de haren dan mooi los van elkaar zijn (niet samen klitten).

Keesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 13:28

En wassen dan ook met CM of maakt dat niet het verschil?

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 16:37

Wassen weet ik niet of het verschil maakt. Ik gebruik de yellow out echt voor het witte en heb geen ervaring met de gewone shampoo van cm

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 13:23

Cerilene_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 15:00

Ik ben echt jaloers op die superwitte staarten... Mijn paard heeft hele grove haren, die de vuiligheid echt lijken op te zuigen. Ik heb al veel combinaties van allerlei producten geprobeerd, maar zo wit als jullie foto's krijg ik het bij lange na niet helaas.
Ik doe nu vaak eerst met vloeibare groene zeep, dan de cm yellow out shampoo en dan eventueel nog met van die blauwe shampoo voor grijs haar (gewoon voor mensen). Ik probeer de shampoo zo geconcentreerd mogelijk aan te brengen met zo min mogelijk water, dan schuim ik het op en laat het trekken. Maar helaas nog steeds een gelige staartpunt (maar al wel een stuk witter dan voor het wassen uiteraard).
Ik probeer het ook wekelijks bij te houden als het weer/temperatuur dat toelaat. Ik ga vanmiddag denk ik een keer van dat white oxi-action proberen. Heb ik veel mensen over gehoord dat dat zo geweldig werkt. Maar dat moet je denk ik niet te vaak doen ivm chemicaliën.

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 15:26

Ik weet niet of je een merrie hebt Ceriiene? Die plassen vaak op hun staart, de amoniak uit de urine trekt letterlijk IN de haren. Daar kan geen shampoo tegenop, zelfs cowboy magic niet. Vaak worden ze wel wat minder gelig omdat de viezigheid die aan de haren zit natuurlijk wel verwijderd wordt door de shampoo, en de ene shampoo is daar beter in de dan de andere. De kunst is om het bij te houden. Wanneer je regelmatig de staart wast zal de amoniak minder goed hechten in en aan de haren, waardoor de staart minder geel kan worden. Maar dit is redelijk intensief om bij te houden, daar moet je ook maar net zin in hebben. De staart in een vlecht wil ook nog wel eens flink verschil maken omdat ze er dan niet/veel minder tegenaan plassen. Maar zomers is dit een minder diervriendelijke optie ivm vliegen. Al kun je in de zomer weer makkelijker de staart even in het sop hangen natuurlijk! Dus in de winter goed in een vlecht houden en zo nu en dan wassen (als de temp. het toelaat) kan echt al veel schelen.

Als je een ruin hebt, dan is het gewoon een smeerkees :+ En geldt het ook dat regelmatig bijhouden vaak het beste werkt. Maar bij ruinen blijft de staart meestal niet zo gelig na wassen omdat ze er niet tegenaan plassen en er dus geen amoniak bij komt kijken maar vooral viezigheid/mest.

Uiteindelijk maakt het niet veel uit welk middeltje je er tegenaan gooit, als de amoniak al in de staartharen zit is de enige optie het eruit laten groeien en vanaf dan goed bijhouden.

Cerilene_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 15:36

Ja klopt, het is een merrie, en het zit inderdaad echt in de haren getrokken helaas. Ik houd het zoveel mogelijk bij en probeer het vuil er zo uit te laten groeien. En ondertussen probeer ik zoveel mogelijk uit om uit te vinden hoe ik het toch nog een beetje schoner kan krijgen. Vlecht in de staart kan ik inderdaad wel proberen voorlopig nu er nog geen vliegen zijn. Goede tip!

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 16:11

Wat een goed topic dit, even onthouden, zodra mn anti klit op is dit maar eens gaan uittesten