Ninx schreef:Ik ontdek tot mijn verbazing dat mensen wel degelijk een paard aanschaffen in dit landsdeel terwijl ze het weinig tot geen weidegang kunnen bieden. Al vanaf dat ik een klein meisje was wist ik dat je een aantal zaken op je 'afvinklijstje' moeste hebben staan om een een paard te kunnen kopen:
- voldoende geld
- goede stalling
- mogelijkheid tot onbeperkte weidegang
- kennis en ervaring
En zo vast nog een stapel andere punten. Maar het belangrijkste m.b.t. tot dit onderwerp; in ieder geval RUIMTE hebben om het paard de benen te kunnen laten strekken in een weiland met soortgenoten.
Noem me naief, maar ik had niet verwacht dat mensen een paard/ pony zouden willen kopen, terwijl deze niet tot nauwelijks naar buiten kan. .
Nu ik in dit landsdeel woon ben ik wel eens in pensionstallen geweest waar paarden het hele jaar, of het grootste gedeelte van het jaar binnen staan. Luchtzuigers, kribbebijters, wevers, doffe ogen, verveelde of humeurige uitstraling... er blijft soms weinig van het edele dier 'paard' over in een dergelijke gevangenis.
En zolang ik hier woon komt er geen paard. Moet er dan toch een paard komen, dan verhuis ik wel naar een plek waar daar ruimte voor is....
Meningen?
Ja, ik heb wel een mening. Het is hier in de omgeving uiteraard niet zo weids als in Friesland maar die 'onzin' die jij nu uitkraamt...
Sorry ik heb er even geen ander woord voor. Ik woon niet al te ver bij jou uit de buurt en jij stelt nu heel zwart/wit dat ik maar geen paard mag hebben omdat ik in het Gooi/de Randstad woon. Mijn paard heeft (itt tot wat jij beweert) gewoon volledige weidegang en is ongetwijfeld net zo gelukkig als haar dochter in Friesland
net zoals heel veel stallen in de omgeving. Ik weet niet waar jij geweest bent maar jou informatie klopt gewoon niet. Er zullen heus een paar stallen zijn waar ze geen weidegang krijgen maar dat is maar een handjevol. En ik begrijp idd ook niet wat mensen bezielt op zo'n stal te gaan staan maar deze stallen staan helaas niet alleen hier in de omgeving hoor
Ik weet niet welk paard ik zieliger vind eigenlijk

Which happens to be a joke ofcourse!