Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

rayoow

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 15:50

Mooie plankjes halen met schors om daar krijtverf op doen :)
Heb zelf op dat doort plankjes de naam geverft en op de kasten krijtverf.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 16:05

Kleine ingepakte baaltjes wegen 35-40 kg en kosten 7-8 euro

Midi 90-110 kg en kosten tussen de 20-30 euro

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 16:14

Ik heb zelf grote rollen van 300 kg.
Gelukkig de voorraad voor het hele jaar al klaar liggen. 1e snede.

carika

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 16:36

Anke schreef:
Ik heb zelf grote rollen van 300 kg.
Gelukkig de voorraad voor het hele jaar al klaar liggen. 1e snede.

Zijn dat 1.20x 1.20m rollen?
Ik heb nu iemand met 1m x 1.20m rollen maar hij kan niks zeggen over het gewicht...

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 16:38

jitzkee, ik heb wel een neusnetje van mijn rambo over, die zit normaal met klitteband vast, als je er iets mee kan stuur ik hem wel op

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 16:38

Morgen gaan mn schoonouders de 50 baaltjes ophalen. Wordt ineens nerveus of t wel gaat passen :')

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-18 16:40

Hard gewerkt Mer! Mooi uitzicht zo.

Wel lief van ze Karin. Ik vond het al erg ambitieus met de buik alles sjouwen en doen. Zeker met de warmte. Het past vast wel. Anders kun je altijd nog ruimte maken in de woonkamer ;)

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 16:45

Ik moet morgen ook weer pakjes halen, 25 passen er in de trailer maar durf ze er niet meer in te laten liggen na de schimmel vorige keer

alles zit ( oals normaal bij een verbouwing) tegen
De inbouwwc moet verder naar achteren waardoor het afvoergat niet past, Nu is die 90 mm en dat is weer een afwijkende maat blijkbaar. Nu al 3 zaken afgegaan en net maar online besteld

Grootste probleem is dat ik net via de buren hoor dat de woonkamer en oude keuken ( nu ook woonkamer bij ons) houtvloer is. Er liggen dus 2 lagen tegels op die ik nog eraf moet halen maar dan kan vloerverwarming dus niet zomaar maar moet eerst al het hout eruit en beton gestort worden. Gaat nu al extra kosten ivm die vloerverwarming ( wat ik niet maar mijn man wel wilde) en geen idee wat dit nu extra gaat kosten, laat staan al dat extra werk en puin waar wij in komen te zitten. Alle meubels en honden moeten al buiten, planning nu was 3/4 weken maar dat wordt dan nog langer

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 16:49

Lynn-Nikita dat is inderdaad niet grappig meer := Pffff wat een werk.

carika

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 16:51

@ lynn-nikita dat klinkt als een heel project. Weet je zeker dat alles houtvloer is? Bij ons is de helft van de keuken bij voorbeeld hout en de andere helft al betonvloer. Als je erover heen loopt voel je verschil haast niet. Het is een tegelvloer.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 16:52

50 baaltjes, ik kan er 40 kwijt in mijn trailer dan is 50 niet heel veel meer qua ruimte. Je deed ze in een bis toch?

Balen Lynn. Mijn ouders hebben de vloer vervangen in hun woonkamer, moesten eerst broodjes in voordat er beton ik kon. Al met al veel tijd gekost. Geen idee hoeveel geld het heeft gekost aangezien ze de hele kamer van onder tot boven hebben aangepakt.

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-18 16:54

Ik heb inmiddels geleerd dat je met verbouwen je budget x2,5 moet doen en de tijd x5.
Onze verbouwing is hopelijk 1/11 af. De bedoeling was 2 maanden dat worden er bijna 10.

Vrienden van ons zijn ruim een jaar langer bezig geweest. Budget ook x2,5 en zo hoor je het van iedereen. Oh zo leuk verbouwen.. ;)

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 17:01

Ik vond de vloer vervangen niet onder verbouwen vallen, maar nu gaat de wc ook mee en ipv 1 laag tegels weg en gewoon nieuwe erop wilde mijn man vloerverwarming en daarom moesten alle tegels weg. De rest van het huis is in de afgelopen 8 jaar gedaan, keuken, badkamer, plafonds etc. Nu zou alleen het dak nog moeten en dan gewoon onderhoud natuurlijk ( en met kinderen en honden is dat behoorlijk veel onderhoud)

Carica, de aanbouw ( keuken en bijkeuken) is gewoon beton en daarop ligt 1 laag tegels, de gang en wc heeft ook beton en daarop liggen 2 lagen tegels maar volgens de buren ( 4 dezelfde vrijstaande huizen op een rij) ligt er hout in de woonkamer en in oude keuken. Hun hebben daar tig jaar geleden beton in gestort. kleine kans dat dat hier ook gedaan is, Dan lagen er geen 2 lagen tegels denk ik. de onderste laag is namelijk de eerste tegelvloer vermoed ik.
ik kan dat nu niet voelen of zien, maar ben er wel aan het denken om onder de bank bv een tegel eruit te halen en het na te kijken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 17:13

Lynn_Nikita schreef:
jitzkee, ik heb wel een neusnetje van mijn rambo over, die zit normaal met klitteband vast, als je er iets mee kan stuur ik hem wel op

Super lief! Ik heb helaas de versie zonder klittenband dus dat gaat niet lukken ;(
Heb morgen een gesprek bij een ruitersportzaak dus ik zal daar eens gaan kijken of ze wat hebben. :)

Verbouwen lijkt me verschrikkelijk, je hoort zoveel horror-verhalen :=

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 17:24

Verbouwen is niet verschrikkelijk. Je hebt alleen wel horror momenten ja....

Bijvoorbeeld de hele bovenverdieping gestript en opnieuw bekleed met gipsplaten. Over de helft klaar zijn en er dan pas achter komen dat je boktor hebt. Alles er weer af halen en behandelen. dat was wel horror ja ;(

Maar het levert je ook (voor minder kosten als je het zelf doet) en mooier en beter huis op. Er zijn echt momenten dat ik punt voor punt af ga wat we allemaal gedaan hebben. *\o/*
En momenten waarop ik bedenk wat we nog allemaal moeten/ willen:=

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 17:41

Hier gelukkig alleen in de schuur aan het verbouwen momenteel, dus we hoeven niet in de zooi te wonen. Willen als de schuur klaar is wel graag een nieuw huis laten bouwen, want ons huidige huis is een bouwval :=

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 17:50

Verbouwen is altijd weer een uitdaging :+

Voor de vloer, als de vloerbalken en eventueel de houten vloer nog goed zijn, kun je daar eventueel zwaluwstaart platen gebruiken die je dan op de oude vloer of balken legt, hier op stort je dan het beton, waar je meteen je vloerverwarming in kunt leggen.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 18:47

Bedankt voor de tip!

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 18:53

Dat is idd een prima tip :j
Trouwens, tegelen op hout moet je niet zonder zwaluwstaarten willen doen eigenlijk, dan krijg je uiteindelijk wat we hier op de badkamer boven ook hebben. Kapotte tegels omdat de houten vloer werkt...
Er is dus een kans dat ze er al zwaluwstaarten onder hebben gelegd destijds.

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 19:33

En evt heb ik nog wel een adres voor je waar die zwaluwstaartplaten goedkoop te krijgen zijn.

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 19:43

belle_boef schreef:
50 baaltjes, ik kan er 40 kwijt in mijn trailer dan is 50 niet heel veel meer qua ruimte. Je deed ze in een bis toch?

Bis = box gok ik? :D

Het gaat inderdaad in een box, van 3x4.
We gaan het zien morgenochtend!

@Selka, de wil is er wel en ben nog gek genoeg om het te doen ook. Maar wordt gelukkig tegengehouden haha.

Brrr verbouwen, blij dat wij daar even vanaf zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 20:01

pol013 schreef:
Gewicht weet ik zo goed. Iets tussen 100 en 200 kg. Zou bij voordroog ook niet zo op het gewicht af gaan. Want een zware baal is gewoon een natte baal.
De maat is hier 90cm. Maar ze kunnen vanaf 90cm alles maken tot 150 ongeveer.

Bij ons zijn de midi balen ook zo rond de 100/120 kg. Het wikkelen is wel een stuk voordeliger. 8,50 per baal. En dan worden ze voor ons nog extra gewikkeld ook.

De balen worden hier verkocht zo rond de 16/17 euro.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 20:04

Lynn_Nikita schreef:
Ik moet morgen ook weer pakjes halen, 25 passen er in de trailer maar durf ze er niet meer in te laten liggen na de schimmel vorige keer

alles zit ( oals normaal bij een verbouwing) tegen
De inbouwwc moet verder naar achteren waardoor het afvoergat niet past, Nu is die 90 mm en dat is weer een afwijkende maat blijkbaar. Nu al 3 zaken afgegaan en net maar online besteld

Grootste probleem is dat ik net via de buren hoor dat de woonkamer en oude keuken ( nu ook woonkamer bij ons) houtvloer is. Er liggen dus 2 lagen tegels op die ik nog eraf moet halen maar dan kan vloerverwarming dus niet zomaar maar moet eerst al het hout eruit en beton gestort worden. Gaat nu al extra kosten ivm die vloerverwarming ( wat ik niet maar mijn man wel wilde) en geen idee wat dit nu extra gaat kosten, laat staan al dat extra werk en puin waar wij in komen te zitten. Alle meubels en honden moeten al buiten, planning nu was 3/4 weken maar dat wordt dan nog langer

Oh bah wat een ellende. Ik ben zo blij dat de meeste verbouw ellende hier nu klaar is...…

Sterkte!

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 20:05

Verbouwen moeten wij nog altijd aan beginnen, zien er tegenop dus er gebeurt gewoon niets :+

De boer een appje gedaan, kan gewoon hooi krijgen komend jaar *\o/*

rover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 20:27

Fijn Azmay, dat is een hele geruststelling.

Dat past makkelijk Karin, als je wat hoger kunt gaan kan je er wel 80-100 kwijt.