Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 17:38

Ja eigenlijk wel leuk om te zien!

Ik doe gewone knotten met naald en draad, de voorpluk met elastiek. Paard is te beweeglijk en wil geen naald in zijn ogen of een schaar wanneer ik daar moet knippen.

Laurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 18:41

Ik doe de voorpluk ook altijd met naald en draad, veel makkelijker met zo'n dikke pluk :)

Afbeelding

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 21:11

Even geen tut spam... al heb ik wel net zn benen geschoren zn staart gevlochten en zn derde oor bijgewerkt... zelfs enorm bezweet is het nog zo'n ruig dier <3
https://www.instagram.com/p/BYOi1clF1bz/

Als je op de foto opzij klikt kun je een filmpje zien :)

Peelie

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 21:15

Leuk! Ik ga je volgen :)

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 21:21

Ik zag het! ben nog maar recent gestart met instagram maar ik heb jou ook gevolgd... superleuk.... :)

Ben zo verliefd op dit paard... als je nagaat dat we hem zo hebben gekocht (leeggetrokken door de kou... niet de schuld van de verkoper )
Afbeelding

Zo'n goed karakter... van tweespan paard naar enkelspan paard en niets is hem te gek.... alleen zodra ik onzeker wordt wordt hij onzeker en dat wil nog wel eens spaak lopen.. :)

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 21:22

Die is mooi opgeknapt

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 21:24

Die is zeker mooi opgeknapt!

Ik ben begin dit jaar veel actiever gaa. Posten op instagram en had begin dit jaar 200 volgers. Nu zit ik op 4500+ volgers <3

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 21:29

Afbeelding
Ik heb t 3e oor weer bijgeknipt

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 21:35

knip je het met een schaar??? indien ja, vind ik dat wel heel knap!

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 21:36

Is met een schaar ja, met tondeuse kom ik niet in de buurt

Laurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 21:39

Super strak gedaan! Dat lukt mij alleen zo met een scheerapparaatje :))

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 22:07

EmptyWords schreef:
Is met een schaar ja, met tondeuse kom ik niet in de buurt

Want?? :)

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-17 23:00

Waarschijnlijk omdat het paard in kwestie bang is, ik knip ook altijd hoor dan krijg ik het even kort en strak

LuffB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-17 01:09

Granoek schreef:
[ [url=m/x21xCx.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dit zijn de manen maar dan dus alleen de rechtermanenkam. Als ze naar 1 kant zijn komt daar nog zo'n laag op maar die is dan heel springerig natuurlijk

Wat is je doel met de manen? wil je liever dat ze altijd naar dezelfde kant hangen of vind je het prima dat ze normaal gesproken dit doen? en ook niet onbelangrijk, schuurt/ jeukt hij soms met zijn manenkam/ hals.

als je namelijk graag zou willen dat het altijd naar dezelfde kant hangt en als mooie voorbereiding op de knotten zou ik het om de 1 a 2 dagen vlechten. (dus bv maandag gewone vlechtjes in, dinsdag of woensdag eruit halen en doorkammen. donderdag vlechten, etc etc. door het vlechten gaan de manen wat makkelijker de juiste kant op vallen.

bovendien kan je dan ook goed kijken of alle vlechten even lang worden (zo niet, dan is er een verschil in diktes van de manen (dikke vlecht wordt korter dan dunne vlecht)

gaaf paard irene, mooie vooruitgang!

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-17 07:14

Ik hoef mijne juist niet te knippen.. dat geluid vindt hij echt vreselijk. Scheerapparaatje vindtie dan weer prima.

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-17 08:36

LuffB schreef:
Granoek schreef:
[ [url=m/x21xCx.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dit zijn de manen maar dan dus alleen de rechtermanenkam. Als ze naar 1 kant zijn komt daar nog zo'n laag op maar die is dan heel springerig natuurlijk

Wat is je doel met de manen? wil je liever dat ze altijd naar dezelfde kant hangen of vind je het prima dat ze normaal gesproken dit doen? en ook niet onbelangrijk, schuurt/ jeukt hij soms met zijn manenkam/ hals.

als je namelijk graag zou willen dat het altijd naar dezelfde kant hangt en als mooie voorbereiding op de knotten zou ik het om de 1 a 2 dagen vlechten. (dus bv maandag gewone vlechtjes in, dinsdag of woensdag eruit halen en doorkammen. donderdag vlechten, etc etc. door het vlechten gaan de manen wat makkelijker de juiste kant op vallen.

bovendien kan je dan ook goed kijken of alle vlechten even lang worden (zo niet, dan is er een verschil in diktes van de manen (dikke vlecht wordt korter dan dunne vlecht)

gaaf paard irene, mooie vooruitgang!

Ik vind het prima hoe ze nu hangen, want dat maakt het net makkelijker voor mij om hem met wol te vlechten voor keuringen :)
De knotjes wil ik gewoon proberen voor tijdens het rijden, lijkt mij erg mooi staan bij een ronde hals. En er is zeker een verschil van dikte in de manen, hoe meer naar de oren hoe dikker ze zijn, halverwege is het een stuk dunner. Maar hij schuurt dan weer niet gelukkig

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-17 08:50

Ir1ne schreef:
Ik hoef mijne juist niet te knippen.. dat geluid vindt hij echt vreselijk. Scheerapparaatje vindtie dan weer prima.

Ach ja, paarden bedenken altijd wel wat.

Aan zn oren kan ik niet komen als ik een tondeuse of schaar in mn handen heb. Heb ik niks in mn handen kan ik alles met zn oren doen. Voor nu laat ik t pluis maar zitten, als huj5van de winter geschoren wordt is alles weer netjes

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-17 09:41

Knap paard Irine!

Ik knot mijn pony zijn voorpluk met elastiek en zijn manen worden gedaan met naald en draad. Voorpluk knip ik alleen af en toe de dode puntjes bij.

Afbeelding
Afbeelding
Woensdag uitgebreid gewassen en daarna getoiletteerd (derde oor bijgeknipt, sokken bijgeknipt, oortjes bijgeknipt en staart bijgeknipt). Derde oor en oren doe ik ook vaak met tondeuse en normaal scheer ik zijn benen op, maar daar was even geen tijd voor. Die tea tree shampoo maakt ze idd mooi schoon en zacht, helaas staat hij nu zonder zijn Rambo Sweet Itch Hoodie omdat het hem wat te warm werd, dus hij zal een stuk viezer zijn nu. Nog lekker chubby want we zijn aan het opbouwen na een blessure en vakantie :P

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-17 13:56

Afbeelding

Boel weer lekker bijgepunt. Midden springt wat meer maar vind t wel weer chique zo

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-17 15:01

Gisteren met 2 paarden op oefenwedstrijd geweest... 1 Is bont, die hadden we helemaal gewassen, in de knotten etc. De andere een zweetvos, alleen de voetjes gewassen, verder alleen gepoetst en staart uitgeborsteld. En dan knotten.

Punten voor de verzorging; Bij de zweetvos een 8, bonte een 7.... WTF! Enige verschil was dat de vos een knotje in de voorlok had en de bonte niet. Maar ik zag dat een andere pony ook een 8 had, met een losse voorlok. En verder is er ook niks anders... Hebben voor bonte en vos hetzelfde merk en type zadel, zelfs dezelfde singel, beugels en teugels. Alleen dekje en hoofstel is anders. Misschien hield de jury niet van bont? :')

Paard was zo mega spierwit.. Echt geen vlekje te zien :\

Afbeelding
Afbeelding
M'n zus had haar shirt met rijden van het proefje gewoon bij haar broek in trouwens. Ze had hiervoor gesprongen en daardoor was het shirt uit haar broek gegaan :Y)

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-17 15:08

Wat suf is dat he daphne. Ik ken ook juryleden die iedereen gewoon een 8 geeft. Tenzijn je paard nog zwart ziet van de modder. Ik ben zo blij dat pu ten voor de verzoring alleen nog in de B is. Ik vind het altijd een beetje onzinnig. Iedereen weet dat je paard netjes gepresenteerd moet worden op wedstrijd. En als je dat niet weet, dan ben je nieuw met wedstrijd en start je in de B. Dan weet je het snel genoeg.

Afbeelding
Afbeelding
Hij is toch best wel knap zo. Geconcentreerd kop <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-17 15:31

Mooie frontriem!

Ik vind die punten toch ook voordeel hebben. JE winst mag er niet vanaf hangen, maar anders heb je ruiters die echt met een vies paard opdagen. Vind ik niet kunnen. Voor mij is een nette combinatie qua verzorging een blijk van respect voor je jury.

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-17 15:37

Maar zou een opmerking op het protocol en face to face dan niet beter werken? De jury kan je dan gewoon na de proef even bij het juryhok roepen en duidelijk maken dat er wel verwacht wordt dat de paarden die deelnemen er netjes uitzien. Ik vind dat je nog zo'n goede proef kan neerzetten, maar dat wanneer je paard er gewoon als een smeerkees bij loopt en je zelf je das nog niet eens mooi geknoopt hebt je dat wel mag zien in je punten. En dan is het beter en duidelijker om dat terug te zien in een punt specifiek voor de verzorging dat dat je overal op onderdelen minder scoort dan verwacht omdat de jury pissig is.

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-17 16:17

Voor de winstpunten hoor je de extra punt voor verzorging idd niet nodig te hebben en ik ben het ook eens met het respect voor de jury.. Maar andersom mag dat respect ook wel vind ik.
Als je iedereen een 7 geeft bijv, hoeveel moeite er ook gedaan is, vind ik dat prima. Want, iedereen word gelijk beoordeeld. Rijd je goed haal je je punten, rijd je slecht, haal je die niet. Maar als je als jury besluit mensen echt verschillende punten te geven, dan moet je dat ook eerlijk doen.

En voor de verzorging lijkt het me simpel om te bepalen wanneer je een 7 geeft en wanneer een 8. Ik dach gisteren dus ook echt dat het kwam door de losse voorlok, tot ik het protocol van een ander zag met foto's van de pony erbij, met losse voorlok.

Nou weet ik ook wel een jury die een punt van de verzorging af trekt als je 180 punten hebt, maar ze vind dat je geen winstpunt verdient. Dan denk ik.. Je beoordeeld alle onderdelen los en onder aan de streep blijkt dat genoeg... Nét genoeg, maar toch. Ze kunnen beter in de B de verzorging ook weghalen en er een kopje; ''Hoeveel punten gun ik je verder nog'' van maken :+

Hadden met vos trouwens 189.5 en met de bonte 187,5. Dus was het voor winstpunten, hadden we die sowieso gehad, ook zonder die 8 :Y)

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-17 17:15

Ja blijft jurysport natuurlijk. Vind zelf wel dat het witte dekje wat misstaat op de bonte, daardoor lijkt hij vies terwijl hij juist schoon is. Ik zou eerder voor een zwart dekje gaan.. dan lijkt ie veel witter.