En die brand joh! Jeetje!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
BernetteO schreef:Het is duidelijk heel persoonlijk/paard gebonden met hoe je de paarden het beste kunt houden. De mijne staan nu dus nog alleen op zand, ik denk dat het voor mijn eczemer vele malen onwenselijker is om 24/7 op het gras te staan momenteel. Hoewel ik de paddock graag nog iets groter zou hebben, laten ze nu al wel zien dat het ruim genoeg is om te rennen en te spelen.
Azmay schreef:BernetteO schreef:Het is duidelijk heel persoonlijk/paard gebonden met hoe je de paarden het beste kunt houden. De mijne staan nu dus nog alleen op zand, ik denk dat het voor mijn eczemer vele malen onwenselijker is om 24/7 op het gras te staan momenteel. Hoewel ik de paddock graag nog iets groter zou hebben, laten ze nu al wel zien dat het ruim genoeg is om te rennen en te spelen.
Hoe groot is je paddock als ik vragen mag?
Ik ben nu aan het overwegen zo'n 400 vierkante meter zand te maken met 400 vierkante meter tegels eraan.
Fabster schreef:Ik miste kvulden ook al, ja. Heeft ze bet nieuwe topic wel gevonden?
Zegt snellere groei iets over de gezondheid van je paard? Ik zie dan van die plofkippen voor me, die ook lekker snel groeien, maar het skelet het niet bij kan houden. Niet dat ik zeg dat dat met jouw veulen zo is, Caily, maar volgens mij hoeft het ook niet direct verband te hebben met wel gras-geen gras, gezond voor groei-slecht voor groei.
Natalie36 schreef:Mini trekt wel weer bij ohjajoh. Snap dat je je zorgen maakt. Ik denk dat ze weer even moet wennen aan het mooie weer, gras en de medicijnen. En ppiders kunnen gewoon af en toe een paar dagen 'raar' zijn. Het komt wel weer goed met haar. Tot dan![]()
Abbey, als je hek in een hoek staat gaan je draadjes mee in dezelfde hoek. Overgens heb ik een recht omheining met draad ervoor en daar nooit last van. Gebied de eerlijkheid wel om te zeggen dat ik mischien 10x per jaar in de bak rij.
Wendy en solleke gefeliciteerd!![]()
Iedereen die bij nieuwe paarden gaat kijken, veel plezier en succes!
Sterkte met de zieke hond.
Verder weet ik het niet meer. Heb braaf elke dag alles bij gelezen maar niet onthoudenEn proberen we nu elke maand een topic vol te kletsen ofzo??
Nog wel een vraagje. Twix had gisteravond een hele harde manenkam. Ze zijn al een paar weken niet het gras op geweest en omdat ze niets gedaan heeft heeft ze ook geen lekkers gehad. Je moet toch streng zijn. Heb wel sinds een week hooi van een andere partij maar die is nog van vorig jaar dus het lijkt me sterk dat daar nog veel suiker in zit. Muesli die ze krijgt (1 schep per dag) zit geen suiker en haver in. Andere paarden hadden nergens last van.
Vanwege het mooie weer en de hopelijk eindelijk droge grond wilde ik vanaf morgen de weidegang weer op gaan pakken maar dan moet ze niet zo gaan beginnen. Iemand een idee waar het door komt?? Ik heb totaal geen ervaring met hb of ir of eczeem gevoelige paarden.
Vanmorgen was alles trouwens weer zacht en soepel .
Azmay schreef:Ik ben nu pas bewust bezig met de gezondheid van mijn paarden eigenlijk, altijd gewoon met de pensionstal mee gegaan![]()
Nu ben ik echt naar voer, grasuren, uitloop etc aan het kijken en ik twijfel soms wel of ik te ver door sla