Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 2!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Kirrr

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 11:59

Van Eyck? Die zit niet meer op de Rawhide. Wel op de Cras.
Zijn heeft veel meer gymnastiserende oefeningen, terwijl Tom veel meer enkel op de manoeuvres oefent. Ik vind Tim ook zachter dan Tom. Maar geen slecht woord over Tom, is idd ook een fijne lesgever. Maar ik vind Tim net iets meer binnen mijn doelen passen.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 12:03

Nee, ik bedoel van Nueten Tim/Tom hoe hij ook heet :P

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 12:12

Haha ahja oké :+

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 12:50

Jadybabe schreef:
en volg de freestyle opleiding van Emiel Voest.

Wat leuk! Ik ben Voest instructrice niveau 3 :D

Edit:
Ine23, die hooibakken hebben wij ook :j Wij hebben ronde ringen bevestigd in de bak (met strotouwtje) en daar klikken we de hooinetten aan vast. Werkt perfect!
ClaudiaHS, wij hebben onze hooibakken in het zand staan, iets ingegraven. Zo kan de Shet er ook goed bij. Zij krijgt in haar stalletje (kunnen de anderen niet in) ook nog een hooinetje of hooitas, zodat ze zichzelf niet op de rand van de hooibak hoeft op te hangen om hooi te kunnen eten.
Laatst bijgewerkt door Hilary op 03-12-15 13:01, in het totaal 2 keer bewerkt

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 12:54

Weet er iemand nog een goede dressuurinstructrice in de buurt van Turnhout, België? Eventueel gecombineerd met grondwerk?

schumiegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 12:57

Hallo,
Ik meld mij ook aan. Wel alles alvast bij gelezen. Vroeger altijd paarden aan huis gehad maar dat was zo goed als professioneel. Dus veel voorziening. Daarna jaren voor stallen gereden of wat stallen gehuurd ergens.
Nu thuis eigen plekje en half december kan ik mijn eigen paard op gaan halen. Nu had ik nog drie boxen over en paard alleen wil je ook niet dus na een fiasco met een kale huurder, nu zelf pension aangeboden. Maar zit gelijk met een paar vraagtekens hoe alles in te delen, dus zou ik jullie mening mogen? Heb er nu twee mensen bij. Een paard moet apart. Andere twee hopelijk samen. Wil ze op het verharde stuk laten eten. Dus of een paard klein stukje en andere achterste stuk of koppelen aan bak. Dan hebben ze een groot stuk maar doen moeten mensen ze er eerst uitvissen als ze willen rijden. Wat zouden jullie doen?
Afbeelding

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 13:03

Ik zou zorgen dat ze zo veel mogelijk ruimte hebben, dus met de bak erbij. Dan zo inrichten dat je alleen de paarden er even uit moet 'jagen' en de draad dicht doen. Bij twee of drie paarden valt dat best mee. Vriendin van mij stond op een stal waar ze eerst 15 paarden uit de bak moest vissen en dan nog alle mest wegscheppen.

Cowgirl83

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 13:34

Wij hebben voor hooi ook van die halve 1000 liter vaten, met onderaan een gat in gemaakt zodat het water weg kan. Werkt perfect! Wij hebben er geen net in liggen of zo, ze morsen weinig.

Echt niet leuk Abby, wat een gedoe!

Bedankt Kirrr. Het is mij ook al bij verschillende trainers / lesgevers opgevallen dat ze vooral op de manoeuvres werken, en weinig op losmakende oefeningen, die het paard helpen om fysiek beter in staat te zijn om de manoeuvres te kunnen uitvoeren, en dat vind ik spijtig.

Ik had gisteren een dagje verlof, perfect getimed met het mooie weer! Productief dagje, allemaal 'kleinere' werkjes aan de nieuwe stallen gedaan die moesten gebeuren en veel meer tijd vragen dan je zou denken. Betonbalk boven staldeur gelegd en ingemetst, poutrels ingemetst, beton gegoten tussen twee poutrels zodat daar weer op gemetst kan worden. En dan nog stelling geplaatst zodat volgende keer meteen begonnen kan worden. Heb goed geslapen vannacht :D .

Molzebeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 14:02

Dat klinkt wel heel stoer cowgirl83!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 14:30

effe niet bijgelezen, maar net terug uit Utrecht voor paard met Sarcoïd, paard staat daar nog wordt morgenochtend behandeld. De d.a. was eigenlijk redelijk positief. Ze gaat de 2 grote behandelen bevriezen en de kale plek moet met virale zalf behandeld worden. Ze kan de plekken niet te "diep" vriezen (leuke woordspeling, vond ik, maar zij kon er niet om lachen :D ), omdat de kans dan aanwezig is dat ze door de wang heengaat. Dit is op zich ook niet heel erg, maar dat wilde ze liever niet.

De kans dat het met 1x bevriezen weg is, is 50%. Anders is een 2e keer bevriezen nodig en dat het daarna weg is, is 80%. Indien het dan nog niet weg is of weer terug komt, dan wordt een zogenaamd "frustratiegeval". Als het allemaal volgens plan verloopt dan kan hij morgen weer opgehaald worden. Ik ben erg benieuwd hoe het eruit ziet.....

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 16:05

[***], ik duim dat het de eerste keer al opgelost is!!

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 16:07

Ben benieuwd [***]. Weet je met welke zalf ze moet smeren?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 16:17

Weet nog niet met welke zalf. Die krijgt ze morgen ook mee. Ze had het over koortslip zalf? Ik hoop ook dat het met 1x bevriezen opgelost is. Als ik het goed heb begrepen gaat het paard van dat bevriezen ook nog wel een hele nare, pijnlijke plek krijgen.....

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 16:26

Hopen dat het mooi lukt [***]. Succes.

Jadybabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 19:29

S6 [***] met t'peert, duimen dat het in 1 x goed gaat/ komt.

Cowgirl, daarom lest mijn bijrijder bij Peggy de Kraa. Zij rijdt internationaal pleasure maar geeft heel goed les in het paard gymnastiseren, eigenlijk dressuur voor Western. Voorlopig hier mee aan de gang. Ze stopt niet met vragen tot ze doorheeft dat jij snapt het hoe en waarom.

amiette

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 19:43

Zoooo weer even bij gelezen... Geen tijd om te reageren, maar voor de gene met het huis gedoe, ik duim.! :j
En voor de gene die om foto's van Nijnen en Kipje, nog niet hele goede foto's. Ze moeten ook nog een beetje aan elkaar wennen:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Mijn hond heeft live-tv... :')

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 19:50

Caily je zei voir Rosie de wormkuur pyrantel. Kun je die zo kopen of gaat dat alleen via de dierenarts.

Wat adviseren jullie? De wormkuur gewoon geven of toch eerst mestonderzoek doen. ( ik doe dat nog niet zelf)

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 19:57

Alle wormenspuiten gaan via dierenarts toch? Bij mij wel :o Kan de namen van de betreffende spuiten ook nog wel opzoeken. Pyrantel is de werkzame stof. Jonkies sowieso ontwormen, ik durf wel geld erop in te leggen dat Rosie wormen heeft, hebben alle veulens het eerste najaar.

Mestonderzoek heeft in deze tijd van het jaar echt weinig zin. \

:wave: iedereen, zoek tijd om bij te lezen, maar moet eerst mn eten op eten en mn samenvatting afschrijven :o -O-

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 20:04

Wat een leuk schuurtje voor de konijnen/kipjes, maar wel open... Geen last van vossen daar ??

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 20:18

Ik had mijn da gemaild en die adviseerde wormonderzoek om te kijken naar spoelworm.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 20:29

Dan bestel je ze toch lekker bij orchard equestrian? Kvulden?

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 20:29

Ik had vorig jaar een opfokje hier. Die had ook wormenonderzoek gehad. Volgens de uitslag was ontwormen niet nodig, dat veulen was op jongere leeftijd wel al ontwormd ook. Ik wilde mijn veulen preventief ontwormen en heb toen de halve spuit die ik over had toch maar bij haar erin gedrukt. En ja hoor, kwamen best wat spoelwormen af. Ik klets ook mee in een topic met jaarlingen. Daar was er ook een met een fikse spoelwormbesmetting, moest behalve meerdere wormenkuren ook medicijnen via een zonde. Dat is een stuk rottiger en duurder dan ontwormen. Kwam aan het licht omdat de eigenaresse de DA heeft laten komen vanwege wat hoesten en dunnere mest.

amiette

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 20:36

Dubbeldun: Hier zo ie zo geen last van vossen... Wel bunzings en dat soort spul, maar met 2 honden in de tuin zelf geen last...!

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 21:26

Jong spul zou ik idd nooit op onderzoek vertrouwen. Gewoon paar x per jaar regulier ontwormen

dynamiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 21:43

Mag ik hier ook meekletsen? Ik heb sinds 1 week weer een groot iers jachtpaard aan huis staan in Harskamp, naast mijn 2 shetjes. Weer een hele zorg erbij :D maar wel leuk.