Het Paarden-aan-huis-tips-topic

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

DubbelFun

Re: Het Paarden-aan-huis-tips-topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 14:56

Ik heb ze maar binnen gezet, want hier hebben ze ook geen lol in.

Mosh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 14:59

Bak bij m'n ouders is niet te doen. Zit er toch zwaar aan te denken om mijn merrie alvast hier op stal te zetten. Dan kan ik iig in de binnenbak van de buurman rijden.

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 15:01

ja ze zijn wel opgepakt hoor, wij kende ze al meer dan 2 jaar, elke dag zagen we hun op stal... nu 2 jaar later is het proces uitgesproken maar helaas hebben nog niks van vergoeding gehad...

Ik heb gisteren mijn opzegbrief binnen gedaan op pension, ze komt 15/2 naar huis/wei :) we gaan de weide zaterdag afmaken :) materiaal hebben we al gekocht, kijk er naar uit

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 15:02

Hier een klein overzicht van ons plekje.
De paddock met de stallen. Ze hebben hier een kleine 200m2. Stallen staan altijd open en onder achterste open overkapping hebben we de slowfeeder/ hooibak staan. Ik heb nu 2 stallen leeg staan. De achterste 3 stallen/hokken hebben we in gebruik als hooi en stro opslag. Afbeelding
Aansluitend om de hoek hebben we de rijbak. Helaas 20x40 maar wilde hem niet naast de woonkamer leggen + dan moest je er via de wei naar toe. Wel super praktisch met slecht weer. Dan hebben ze 1000m2 redelijk droge paddock.
Dan weer om de hoek hebben we nog 1500m2 wei aan huis. Die kun je dan weer zien vanuit de woonkamer. Afbeelding

Hier kun je zien dat de paarden letterlijk in de achtertuin staan. Dit is vanuit de keuken.
Afbeelding

Dit is de wei aan de overkant. ruim 1ha met schuilstal
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door pol013 op 13-01-15 15:03, in het totaal 1 keer bewerkt

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 15:03

Mooi plekje!!

*vraagt leger om hulp*

Stom (overal zo nat)
Afbeelding

Stommer -O- (uitdaging: met volle kruiwagen erdoor zonder om te kiepen of uit te glijden)
Afbeelding

Dit is het enige lichtpuntje van vandaag! Een stukje zadelkamer af. :)
Afbeelding

Afbeelding

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 15:04

wauw, allebij hierboven :)

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 15:05

damian23 schreef:
Urielle, heb je gereden met dit snertweer? Ik zit een beetje te wachten tot het droog wordt. Maar dan moet ik ook door een klein "riviertje" om bij de bak te komen. Voor de bak zelf is het wel fijn want die kan wel een goed slokje gebruiken omdat het zand nog wat los ligt (is net nieuw)

Ja ik heb net gereden :j
Ben nu bezig met het heerlijkste deel van paarden aan huis: paard onder het solarium en ik in een warm schuimend bubbelbad en straks droge warme kleren aan.

De bak is een grote plas maar het is niet glad dus in feite kan ik dressuurmatig wel alles doen. Zij het dat mijn longeerlijn nu in de wasmachine zit :+ , ik elke keer tuig en laarzen moet poetsen en mijn paard tot over beugelhoogte grijs zag van de drek.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 15:05

@polo: leuke stek hoor.

Mijn eigen paarden kan ik vanuit de woonkamer niet zien, wel die van de buren :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 15:06

Mooi polo13!

Lorette ik voel zooooo met je mee. Ik moest vanmorgen heel vroeg werken (5.00) en dus gingen mijn paarden om 4.30 het land op, uiteraard met deken, maar het goot als een malle. Ben nu nog op mijn werk en het lijkt hier heeeeeeel langzaam een klein beetje op te klaren. In mijn wei lagen vanmorgen om 4.30 letterlijk 3 redelijk grote waterpoelen, ben benieuwd hoe het eruit ziet als ik straks thuis kom.

Het heeft bij ons een uurtje of 16 onafgebroken gehoost -O- .

Gave zadelkamer!

Urielle ik vind je een topper!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 15:07

@lorette; Netjes :))
Waar zijn die vierkante houten bakjes voor... met dit weer kun je ze goed als paraplubak gebruiken :D

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 15:07

Het is hier sinds gisteravond nog geen minuut droog geweest... Ik heb dit nog nooit meegemaakt. :\

Die bakjes hebben we gemaakt omdat we hout over hadden. Was eigenlijk niet de bedoeling. _O- Geen idee waar ik ze voor ga gebruiken. Ze moeten daar in elk geval weg, want er komt nog een dekenrek en een kast op die plek. Paraplubak is nu wel een goed idee!
Laatst bijgewerkt door _Lorette_ op 13-01-15 15:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 15:08

Mooi hoor!

Lorette als het een troost is: mijn terrein staat nu iets droger dan vorige week, toen liep ik tot halverwege mijn kuiten door het water, nu nog maar tot mijn enkel.

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 15:15

lorette, ik kan jou foto's niet zien.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 15:16

Vorig jaar heeft het hier op 2 dagen na geloof ik de hele maand januari geregend.
Het voordeel van onze wei is dan weer dat er veel hoogteverschil is en dat al het water dus naar beneden stroomt.
Dan krijg je eigenlijk een soort slootjes door je wei heen :D

Hier had ik nog een geul gegraven om het een beetje bij elkaar te houden
Afbeelding

Maar er is uiteraard weinig aan te houden
Afbeelding

Resulteerd uiteindelijk onderaan in zoiets..
Afbeelding

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 15:22

Oef, dat is niet mis. Maar ook bar weinig aan te doen natuurlijk.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 15:23

In erg droge streken (Spanje/Portugal) zouden ze een meertje maken om het op te vangen voor de zomermaanden...

damian23

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 15:27

Urielle schreef:
paard onder het solarium en ik in een warm schuimend bubbelbad en straks droge warme kleren aan.

Hoe bevalt je solarium? Wij zijn nu bezig met de binnenkant van de stal en ik sta nog in dubio om een solarium op de poetsplaatst te hangen.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 15:30

Hier hebben we niet echt tekort aan water :)
In de zomer is het meestal ook wel droog in de wei, soms iets te droog maar om daar nou water voor naar de wei te pompen is weer wat overdreven.

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 15:36

Mooi polo!
gave zadelkamer lorette!...plantenbakjes?

Ik zal eens een foto maken van mijn zadelkamer, ahum...haha

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 15:50

damian23 schreef:
Urielle schreef:
paard onder het solarium en ik in een warm schuimend bubbelbad en straks droge warme kleren aan.

Hoe bevalt je solarium? Wij zijn nu bezig met de binnenkant van de stal en ik sta nog in dubio om een solarium op de poetsplaatst te hangen.

Ik ben dolgelukkig met dat ding. Voor het rijden eronder als ze geschoren zijn, scheren ook onder de lampen, na veel regen, na het wassen, ... ik weet niet meer hoe ik het vroeger deed!

Het enige wat ik mis is dat er op pension een ventilator op zat, dan waren ze van kletsnat op tien minuten warm en droog. Maar met wat langer gaat het ook.

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 15:54

Tjeetje , dan zal ik niet meer klagen over de regen..
ik ga met wind en regen niet op mijn nieuwe paard zitten hoor. Wil er niet afvallen. (En heb er geen energie voor)
Hier is het vandaag ook nog niet droog geweest, wel wat minder hard aan het regenen. Bak was gister net weer mooi opgedroogd, grrr

Kim, wat heftig zeg! Echt bizar!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 16:02

Hier schijnt de zon!!!!! Eindelijk na zoveel regen en wind.

Donderdag weer storm

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 16:14

Bah! Dan heb ik morgen wel een dagje zon verdiend!

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-15 16:19

Leuk zo in de achtertuin Polo13!

Mooie zadelkamer Lorette, misschien als zwepenbakje? ;)

Hier was de zon er 5 minuten.. Nu giet het terug water -O-

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 16:23

Lorette wat gaaf! Al moet ik bekennen dat ik mijn zadelkasten gebaseerd heb op een zadelkast die jij op bokt hebt geplaatst. Ik geloof met je bruine springspullen van Charlotje in? Een ijzeren?

Solarium lijkt mij echt iets super-de-luxe. Ik zou niet weten wat ik er mee moet. Net zoals een stampmolen. Ik zal wel erg back to basics zijn maar ik zie daar het nut niet zo van in..

Hier giet het trouwens water. Volgens de weer App zou het tussen 15u en 17u droog zijn en wilde ik een poging tot logeren wagen maar ik vrees dat dat er niet gaat inzitten..