Mijn paard loopt ook los met me mee, maar komt niet altijd naar me toe als ze op het land staat. Ik moet vaak wel eerst een eindje haar richting op lopen en dan komt ze het laatste stuk wel naar me toe. Behalve als ze natuurlijk toch al het land af wilde

Mijn paard heeft eerst op een volpensionstal gestaan. 24/7 op "vieze zeikstal" (inderdaad mano29)
Daarna een jaar op een dhz stal waar ze veel buiten kwam maar wel slecht land en kleine paddocks zonder eten en op stal kreeg ze kuil

En nu sinds maart 2013 op mijn huidige stal.
In 2011 is bij mijn paard straalkanker gesconstateerd. (nog op de volpensionstal)
(Ze is hiervoor behandeld en alles gaat prima).
Al een paar maanden na verhuizing naar de dhz stal kon mijn hoefsmid me laten zien dat haar hoeven beter gingen groeien (het nieuwe deel zag er veel beter uit dan het oude)
Op dit moment zijn de hoeven in supervorm en mijn hoefsmid vertelde me laatst dat de hoeven zoveel sterker en gezonder zijn geworden sinds de tijd dat ik volpension stond.
Dit heeft te maken met meer beweging door buiten komen en minder op stal staan ook al is die nu brandschoon. Maar een stal is nooit zo schoon als buiten.
Echt geweldig om dan weer zo goed nieuws te krijgen! En dat is voor mij ook weer de bevestiging dat veel uit de stal beter en natuurlijker is voor een paard.