Stal A
* Onwijs aardige staleigenaren. Zijn erg begaan en geinteresseerd. Het voelt er als 'thuis'.
* Weinig pensionklanten, het is er altijd rustig en met de paarden en mensen die er staan kunnen paard en ik zeer goed overweg.
* Van voorjaar tot najaar 24/7 weidegang mogelijk
* De winters heb ik mij op verkeken. Mij was beloofd dat paard veel buiten zou komen. Dat blijkt nu niet het geval waar ik mij heel schuldig over voel. Als ik er ben laat ik paard met vriendjes in de grote bak , maar paard mag niet in de bak blijven staan omdat hij hierin gaat graven. Voer geven in de bak mag niet. Kortom hij komt er i.m.o. veel te weinig uit nu.
* Er is 1 paddock maar ondanks dat er niet veel paarden staan is dat toch te weinig en komt die van mij bijna nooit in de paddock.
* Iedere week 1 dagdeel paarden verzorgen en uitmesten. Echter komt het erop neer dat ik de dagen dat ik er ben bijna altijd mijn eigen stal nog bijwerk omdat er naar mijn mening niet goed uitgemest wordt. Ik vind de stallen smerig en er hangt vaak een ammoniaklucht.
* Vrij donkere stallen door kleine raampjes.
* Paard wordt beleerd voor de kar alleen de stal ligt aan een weg met blokkades waardoor ik alleen in de bak en het land kan mennen terwijl ik juist graag kilometers wil maken buiten. Met de kar bij stal weg rijden kan dus niet.
* Afstand tot stal vergelijkbaar met stal B.
* Op jaarbasis +- 400 euro duurder dan stal B.
Stal B
* Ook een zeer kleinschalige stal. Nog kleinschaliger dan stal A zelfs.
* Eigenaren ken ik nu nog niet goed maar lijken totaal andere mensen dan bij stal A. Meer van het stuggere, boerentype.

* Paard kan hier 's winters de hele dag met vriendjes in een kleine binnenbak.
*'s Zomers weidegang. Er is naar rato per paard gerekend veel meer land, maar dit wordt tevens gebruikt om te hooien. Paarden mogen er pas op als er gehooid is. Wanneer dit precies is weet ik niet, ik weet niet of ze van alle land t/m de tweede snede wachten bijvoorbeeld. Ik weet niet of ze 's zomers snachts ook buiten mogen blijven, volgens mij niet.
* Er is een buitenbak maar deze is kleiner dan op stal A.
* Goede uitrijmogelijkheden met de kar.
* Brandschone stallen met eergrote ramen, dus heel licht.
* Geen verzorgings of uitmestbeurten, alles wordt verzorgd.
* Op jaarbasis +- 400 euro goedkoper dan stal A.
* Afstand tot stal vergelijkbaar met stal A.
Ik hoor graag jullie mening.