Wie heeft zijn paard nu nog min. 4 uur buiten staan?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Hoe veel uur per dag staat je paard buiten (paddock of weiland)?

Helemaal niet, alleen als ik rij komt ze uit haar box
32 (1%)
1 á 2 uur
104 (3%)
2 á 3 uur
132 (4%)
4 uur of meer
1678 (55%)
24 uur per dag
1069 (35%)

Totaal aantal stemmen: 3015

fokfanaat

Re: Wie heeft zijn paard nu nog min. 4 uur buiten staan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 14:24

komen ze dan soms een hele dag niet buiten? Staan ze in loopstallen?

daphneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 14:28

Fokfanaat: Ik formuleer het verkeerd, ze komen dan niet meer in het land ( sorry), ze komen wel elke dag buiten, alleen zo nu en dan in het land. omdat ze de boel kapot trappen.
Elke dag komen ze met groepen van 2 in de bak ongeveer 3 uur.. ( We hebben momenteel 6 volwassen merrie's).
Als het een aantal dagen droog is geweest komen ze van 11:00/12:00 tot 17:00 op het land.

Jniena

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 19:43

Mijn paarden staan eigenlijk altijd buiten.
ze kunnen zelf bepalen wanneer ze naar binnen of naar buiten gaan.
Alleen als het weer echt heel slecht is gaan ze op stal (denk aan onweer, sneeuw etc)

Pacific

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 22:38

24/7 buiten hier :)!

_suus19_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 23:44

Tot een aantal jaar geleden woonde ik in de randstad, daar was het inderdaad super moeilijk om ze genoeg buiten te krijgen. Het komt nu wel steeds meer in opkomst en gelukkig doen veel stallen er wat aan om de paarden meer naar buiten te doen in de winter. Heb wel het idee dat het steeds meer te vinden is.
Ik ben uiteindelijk mede voor de paarden naar Twente verhuist. We hebben hier gelukkig zandgrond en veel meer mogelijkheden. De paddock is hier gewoon een kaalgegeten stuk weiland. Blijft hele jaar droog, staat zelden een plas in en wordt al helemaal geen modderpoel.
Mijn 2 pony's staan dan ook 24/7 op de paddock met schuilstal. Deze is overigens betegeld en liggen krullen in, zonder iets werd het hier wel een vieze prut wc. Mijn pony had vorig jaar geen deken op en met ieder zuchtje wind of drupje regen ging hij de hele dag binnen staan. Nu met deken staat hij gelukkig bijna niet meer binnen! :)

Mijn andere paard gaat wel snachts op stal in de winter. Zou hem liever ook 24/7 buiten hebben, maar hij is te groot voor de schuilstal, dus het is niet anders. Hij komt van 10 uur sochtends tot het donker wordt op de wei.

Mocht ik ooit weer verhuizen wil ik dat de paarden minimaal 5 uur per dag buiten komen en de tijd dat ze binnen staan in ieder geval andere paarden kunnen zien en vaak genoeg gevoerd worden.

Oliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 11:28

Die van mij staan 24 uur per dag buiten met inloopstal, maar daar zijn ze bijna nooit te vinden.

jolanda20

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 11:58

Hier gaan ze rond 12.00uur naar buiten op een zand paddock. Zelf binnenhalen.
Als het de hele dag giet van de regen of zoals nu met storm is het aan jezelf of je paard buiten wilt hebben.

Zijn er trouwens nog meer mensen hier uit de omgeving van Woerden?? Waar de paarden ook min. 4 uur buiten staan??

Anniejj91

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 17:20

Bij ons staan de paarden ook minimaal 4 uur buiten in Nieuwerbrug, vlakbij Woerden.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 20:58

Hier regio Amsterdam zijn de paarden per 28 dec jl verhuisd van hun drie hectare land naar de 20x40 paddock. Het is wel wat saaier, maar voor deze regio nog steeds uniek. Ze staan er van 8 tot 5 op.

JSH

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 21:18

Mijn paard en pony staan 24/7 buiten in de bak/paddock met een inloopstal. Het weiland heb ik nu afgesloten, maar als het weer goed droog is, lopen ze zo door het weiland in. Het hele jaar door ideaal, behalve op 31 december met al het vuurwerk... Ik kan ze helaas niet binnen 'opsluiten', dus ze staan nu wel een paar uurtjes te stressen van al het vuurwerk (gelukkig allemaal wel op meer dan 500m afstand, maar toch zielig!)

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 21:51

Heb je geen noodstallen?

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 22:10

Buitengroep bij ons doet er niet moeilijk over, hoor. Ze hebben goed uitzicht, hebben hun schuilstal, ruwvoer en elkaar, gaat al jaren uitstekend. Ze zijn ook rustiger dan de "stalgroep" die 's nachts op stal gaat.

JSH

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 22:50

Ik hoop ook dat dit goed zal gaan. Vorig jaar bracht ik ze voor twee nachten naar een pensionstalling hier in de buurt, maar ook dat leverde de nodige stress op. Ik ben vandaag speciaal nog bij de naaste buren langs geweest om me ervan te verzekeren dat er vlakbij geen vuurwerk wordt afgestoken en ze kunnen nu heen en weer rennen in de paddock en de bak waar ze al het hele jaar door in gestaan hebben. Ik vertrouw er maar op dat dat zo bekend en vertrouwd is, dat ze gewoon binnen de omheining blijven en na het ergste vuurwerk weer snel een beetje kalmeren... Iets beters kan ik er niet van maken.

RSJami

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 23:02

Hier staan ze 8 tot 10 uur per dag buiten. Dan wisselen we paddock en weide af.
Helaas hier geen ruimte voor een loopstal, dus ze kunnen niet 24/7 naar buiten. Maar ja je kan niet alles hebben he!

Minuscuul

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 15:27

Hier staan ze zolang het weer(omstandigheden) meewerken. In de zomer is dat gauw 8 tot 10 uurtjes weide gang + nog rijden. En de winter zolang het niet vriest op de weide ongeveer 4-5 uurtjes en als het vriest 3 uurtjes in de bak met nog een uurtje in de stapmolen.

Ilsesolero

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 20:11

Mijne staat 24/7 buiten en heeft een grote overkapping om onder te staan

claudiaM33

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 17:13

jolanda20 schreef:
Hier gaan ze rond 12.00uur naar buiten op een zand paddock. Zelf binnenhalen.
Als het de hele dag giet van de regen of zoals nu met storm is het aan jezelf of je paard buiten wilt hebben.

Zijn er trouwens nog meer mensen hier uit de omgeving van Woerden?? Waar de paarden ook min. 4 uur buiten staan??

Ja hier in Wilnis! Mijn paarden als weer het toelaat 24/7 's winters in de bak (20x60) in de zomer weiland. Maar ik heb wel een prive stal met 6 paarden.

VictorLyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 19:46

Mijn shetlandjes staan heel de dag gewoon buiten (van 9 tot 5). Voor onze staldeuren hebben wij een stenenplaats met afdak en daarnaast gewoon een klein weitje waar ze over dag heen en weer kunnen lopen. 'S avonds gaan ze op stal waar de deur nog open is.

dingogirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 22:38

Ook onze paarden staan de hele dag buiten van 's morgens 7 uur tot nu 6 uur 's avonds.
in de zomer natuurlijk langer.

Eliana

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 12:32

Vanaf volgende week staat.mijn pony 24/7 buiten met grote schuilstal :)

Cherdenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 12:34

Hier staan ze vanaf 08.00 tot 16.00 buiten op de wei.
alleen als er sneeuw ligt kunnen ze niet meer de wei op maar gaan ze op de paddock.
Hier staan ze dan ongeveer 5 uurtjes per dag

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-14 09:58

Nikass schreef:
Hier regio Amsterdam zijn de paarden per 28 dec jl verhuisd van hun drie hectare land naar de 20x40 paddock. Het is wel wat saaier, maar voor deze regio nog steeds uniek. Ze staan er van 8 tot 5 op.

Mag ik vragen waar je staat?

Ik sta zelf nu op een stal waar ze in de winter ong 4 uur buiten komen. Ik moet zeggen dat ik daar eigenlijk helemaal niet zoveel problemen mee heb, want ze worden wel goed verzorgd.

Voor de mensen in de buurt van Amsterdam: stal Zeinstra biedt nu hit actief stalling aan! Ideaal, ze hebben alle faciliteiten maar je paard heeft wel alle bewegingsruimte.

Cathleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 11:38

Mijn pony heeft een stal met een paddock eraan, en staat eigenlijk dag en nacht buiten.
Soms met hele koude nachten staat ze een nachtje op stal, maar word s'morgens er dan ook weer gelijk uit gelaten. :j

Devlins

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 12:12

Mijn paarden staan ook gehele dag buiten in de paddock,zo'n 6uur, Ze krijgen over heel de dag kuil.De hengsten daarin tegen hebben een inloopstal en hebben een stuk wei waar ze kunnen lopen.

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 17:33

Prettig dat de hengsten op de wei komen! Dat is natuurlijk altijd lastig te regelen.

Hier gaan ze 's ochtends vroeg in de bak die in twee is verdeeld, in groepjes van twee. Tijd is tussen 6 en 8u 's ochtends. Hier staan ze de hele dag met hooinetten en gaan rond 8u 's avonds naar binnen. Eerste stal die ik in de omgeving heb gevonden waar ze zo lang buiten komen en gevoerd mogen worden, zonder in de blubber te staan.
Zomers 24/7, alleen hebben we heel weinig grasland, dus moeten ze bijgevoerd en regelmatig gewisseld worden. Het is wat werk, maar mijn merrie met stalbenen heeft het nog nooit zo goed gedaan :)