Show de huisvesting van je paard!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

cooper

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 21:02

Mijn veulens zijn sinds een paar dagen ook verhuisd naar hun nieuwe thuis.

Ik huur een weide op jaarbasis. Het is hélemaal niet zo sjiek en luxe als sommige van jullie, maar ik ben er wel mega gelukkig mee, de veulens hebben hier plaats om te spelen , eten en op te groeien. Ze hebben de mogelijkheid om dag en nacht buiten te staan , en ze krijgen overdag een tweejarige vriend op de wei, en ze zijn omgeven door andere paarden. Véééél beter dan de veel kleinere weide waar ze enkele maanden met zijn tweetjes stonden.

Afbeelding
Hier sta ik op het einde van de weide, dus achteraan.

Afbeelding
De andere kant achteraan, helemaal in de verte zie je de schuilstal staan, met daarnaast nog een stuk weide waar de weide begint

Afbeelding
Dit is de schuilstal, die word verbouwd/opgeknapt aankomende weken

Afbeelding
de ingang van de grote weide

Afbeelding
Dit zijn de twee vaste stallen, ze liggen in de weide naast de grote weide. Deze weide gaan we in de winter gebruiken, en de ene stal is een opslagplaats, de andere stal zal enkel gebruikt worden in noodgevallen (bij de castratie , of ziekte bv)

Afbeelding
En de andere kant van de weide met de stallen.

Het ziet er wat marginaal uit in vergelijking met anderen, maar toch, ik en de ponys hebben alles wat we nodig hebben, en laat ze nu maar lekker groeien :)

capopjekop

Re: Show de huisvesting van je paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 21:08

Ach voor de paarden maakt het niets uit hoe mooi de stallen wel of niet zijn. Als het veilig is en ze kunnen lekker naar buiten dan zijn ze dik tevreden volgens mij. En ruimte heb je daar zeker.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 21:34

Wouw wat een luxe stalling gelegenheden komen hier langs. Bij ons is het eenvoudiger maar wij vinden het heel erg fijn.
Wij hebben de paarden rondom ons huis in Frankrijk. Ze hebben een paddock met inloopstallen en een grote bol baal, gras rondom het huis dat we hebben afgezet met stroomdraad en we hebben een wei die we mogen gebruiken in feite onbeperkt. We hopen hier nog eens een HA of anderhalf bij te kunnen kopen.
Het rijden doen we op wisselende weiden van onze buuf en vriend als de koeien er niet op staan en het gras laag is en natuurlijk rijden we buiten.
Elke ochtend rapen we alle kak die we brengen vlak naar onze buuf en vriend die boer is. Hij rijdt de kak een keer per jaar uit op zijn veld.

Paddock waar we inmiddels een grote badkuip hebben staan voor het water ipv een kleine bak die ze te vaak kapot trapten.

Afbeelding

Gras rondom het huis geschikt gemaakt voor de paardjes. Inmiddels is alles mooi afgezet met schrikdraad:

Afbeelding

Tja past niet echt in het onderwerp maar als je ze zo dicht bij hebt dan wordt er ook kroel tijd ingelast af en toe

Afbeelding

Op de wei van de buuf (dus lopen elke dag op en neer paar honderd meter) die ongeveer 1,5 HA tot 2 HA zal zijn dus voor onze paardjes groot zat. Zolang we deze wei kunnen gebruiken zijn we erg blij. Op de achtergrond zie je het hek waar we in en uit gaan. Paardje staat ongeveer halverwege de wei dus is echt een grote wei.

Afbeelding

Achter ons huis vanuit de keuken mogen ze ook af en toe staan want met zo'n goede grasmaaiers ga je natuurlijk niet maaien.
Afbeelding

Chouchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 23:22

Wauw wat lijkt het mij geweldig om je paard te zien grazen door je keukenraam!

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 08:42

Chouchou schreef:
Wauw wat lijkt het mij geweldig om je paard te zien grazen door je keukenraam!

Ja dat is zo gaaf. Het eerste wat we doen als we wakker worden is de gordijnen openen en kijken of paardjes er fris en fruitig bij staan. Altijd iets om blij van te worden. Dit hebben we nu al 2,5 jaar en het voelt nog steeds als heel nieuw en rijk elke dag dat de paardjes om ons heen zijn. Chouchou het is inderdaad geweldig en iets waar we heel dankbaar voor zijn. Het is mijn droomwens die ik als kind al had.

Marall

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 10:18

Gelukkig heb ik ook de luxe om mijn paarden vanuit mijn huis te zien grazen. Zou niet anders willen.

Isegrim

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 11:37

Geef mij maar een pensionstal, scheelt een hoop werk. :P

Marall

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 17:13

Ben ik niet met je eens, ik geniet iedere minuut dat ik thuis ben van de paarden. Ook het werk om de paarden heen is genieten. Maar deze discussie heb ik al eerder gevoerd.

Isegrim

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 17:14

Daar hoef je toch geen discussie over te voeren? :D Lijkt me gewoon een kwestie van persoonlijke voorkeur.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 17:33

Maar Isegerim heeft wel gelijk. Het scheelt je een hoop werk. Alleen ervaar ik het niet als werk want de paarden zijn me zo dierbaar en ik vind het leuk dat geprul. Het scheelt ons ook een hoop geld want we betalen per maand € 50,-- aan een grote baal hooi en € 36,-- aan voer. Daarnaast scheelt het haar een hele hoop plezier want toen ik de paarden in pension stal had , had ik niet die band met ze die ik nu heb. Dus beiden keuzes hebben zo zijn voor en zijn tegens. En als je heel druk bent en dat uurtje dat je hebt wilt besteden aan rijden, dan moet je ze gewoon op pension zetten. Daarnaast kan niet iedereen het geregeld krijgen de paarden aan huis en in die zin voelen wij ons echt bevoorrecht.

Isegrim

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 17:44

Nee, mijn balkon is denk ik nét wat te klein voor een paard.

Memere

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 20:02

Wij hebben de paarden aan huis staan, zijn wel alles aan het verbouwen.
In de winter staan ze aan huis op +- 15 are
en de andere seizoenen op 7 ha

2 stallen van 4 op 4 voor de grote, met erachter hooi opslag
Afbeelding

2 stallen van 2,5 op 3 : voor kleintjes van 92 cm en 84 cm
Afbeelding

De wei
Afbeelding

Afbeelding

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 20:29

Vind het er heel gaaf uit zien. Waarom in de winter op 15 are? Is dat dan steen of zo, want dat is klein dus lijkt me anders heel modderig. 7 HA is super groot. Gaaf hoor.

Memere

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 20:40

Nee is gras, maar er is een verharde paddock, waar ze op staan. :)

bowilover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 20:07

http://www.geere-stein.com

Dit is mijn stal. Sta er nu 5 maanden. Heb daarvoor op een andere stal gestaan, maar dat was te ver fietsen.
Stal beschikt over alles en is op 5-10 minuten stap afstand naar het bos!
Echt een top stal!

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 20:14

bowilover schreef:

Dit is mijn stal. Sta er nu 5 maanden. Heb daarvoor op een andere stal gestaan, maar dat was te ver fietsen.
Echt een top stal!

Sodeknetter wat een luxe stal zeg :wow: Prachtige accommodaties zeg, maar jammer dat er beperkte weidegang is (zoals ik lees).

xClaudiaaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 20:19

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 20:22

Geere stein Zeer luxe stalling. Het kost wat maar dan heb je ook wat want dit is vast niet goed koop. Mooi hoor, kan me voorstellen dan je daar graag staat.

Diertje C kunnen de paarden alle dagen in de uitloop zijn. Vind het mooi bedacht.

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 20:24

Heerlijk Diertjec, met zo'n soort principe staat onze merrie ook, helaas bij ons geen mogelijkheid om de uitloop zo lang te maken en met zand te doen, maar die van ons komen nog wel elke dag los in de bak of roundpen :) Maar prachtige stalling, ziet er nieuw uit, maar dat zijn ze ook denk ik als ik naar de FB pagina kijk :)

xClaudiaaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 20:27

Klopt, de rij waar ik in sta staat er pas sinds 1 januari. Het is echt genieten. Mijn paard komt ook nog dagelijks minimaal een uur in de paddock en ook elke dag nog longeren/rijden. En vanaf vrijdag gaan ze het land op (uiteindelijk 24/7 in een kudde van totaal 14 paarden).
Heerlijk dat ze zelf kunnen kiezen of ze binnen of buiten staan, en ze kunnen gewoon contact met de buren hebben :D

edit; pien_2010; Ja, stal staat altijd open, ze kunnen dag en nacht zelf kiezen waar ze staan :D

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 20:29

ik heb ze aan huis staan :) fotos in mijn profiel voor de geinteresseerde :)

Splendesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 20:32

bowilover schreef:

Echt een top stal!
Wauw wat een luxe zeg! :D

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 20:32

Heerlijk hoor, heb net even de FB foto's zitten bekijken, maar het ziet er prachtig luxe uit voor zowel mens al dier :j Zou ook zo voor zo'n stal tekenen (aan de hand van de foto's dan hè :D weet natuurlijk voor de rest weinig van de afspraken verder :D ).

Die van ons staan sinds een week gelukkig weer op de wei *\o/* Ik ben nog steeds jaloers op de mensen die hun paard in de winter ook op de wei kunnen houden. Hier veranderd alles in één grote drekboel met te veel nattigheid. En dan hebben wij nog geluk met een stalhoudster die ze er zo vroeg mogelijk op wilt en zo laat mogelijk weer afhaalt in het jaar zeg maar.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 20:35

Zeeuwtje68 schreef:
ik heb ze aan huis staan :) fotos in mijn profiel voor de geinteresseerde :)

Mooi hoor,niet verkeerd Zeeuwtje!!

Diertje, wat fijn dat de paarden dat zelf kunnen kiezen. Je hebt de twee stalletjes van ons gezien hierboven. Nu de merrie staat er alleen maar in om te eten. Heeeeeel soms staat ze bij de ruin een heel klein stukje in de stal. De ruin staat er wel graag in. Als hij niet eet of drinken hoeft gaat hij graag naar binnen. Dit ook vanwege de vliegen die daar veel minder komen. Is er niemand bij jullie die met twee paarden van een stal en uitloop gebruik maakt? Zou voor mijn paarden meer dan genoeg zijn als er daarnaast ook nog weidegang is.
Laatst bijgewerkt door pien_2010 op 06-04-14 20:39, in het totaal 2 keer bewerkt

xClaudiaaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 20:36

Onderling is het ook heerlijk, heel weinig 'gezeik' en de staleigenaar is ook een super vent! Staat open voor tips en opmerkingen en luistert ook echt naar ons (de pensionklanten)
Sfeer is super, ik blijf hier ook zo lang mogelijk staan, zowel paard als ik hebben het onwijs goed hier :D

Bij ons is het ook zo'n drama met land (leuk hoor, veengrond). Hier gaan ze dit jaar ook vrij vroeg het land op (ode aan deze 'winter'), komende vrijdag als het goed is. En dan blijven ze ook zo lang mogelijk op het land :D

Zeeuwtje68; ziet er mooi uit bij jou!