De wondere wereld van Cowboy Magic? Voor & na foto's.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 18:02

Zelf niet ik heb zelf een KWPN met simpele maantjes en staart :+
Maar genoeg mensen in omgeving gehad die ook last hadden van afbrekende (lange dikke) manen en met CM niet meer!

SDjurre

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 19:20

vandaar.. nu snap ik het!
Ik verzorg een fries die in zn hele leven nooit een dikke staart had.. nu is hij uit de sport en zn staart word maar voller en voller. Echt een prachtstaart heeft dat hij nu! wij snapte niet waarom die staart nu ineens zo begon te groeien. Waarschijnlijk zitten er vast meerdere redenen aan maar ik heb sinds ik hem verzorg vaak met Cowboy Magic gewassen en gesprayt!

Aartje

Re: De wondere wereld van Cowboy Magic? Voor & na foto's.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 21:34

Heb ik laatst weer opnieuw gewassen, maar ben ik vergeten een foto vooraf te maken.. maar heb wel mooie foto's van na de wasbeurt. Dus die komen er morgen aan. :D

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 13:35

Barvrouwke schreef:
Ja, maar straks breekt de rest ook af... Beetje zonde voor een fries.
Nu gebruik ik niets...

Zolang je de manenkam niet afsluit en je het alleen in de haren smeert kan t echt geen kwaad. (ik heb het nog nooit op de manenkam gesmeerd overigens.. maar dat lijkt me logisch. :+ )

Ik heb wel alles geprobeerd. Equishine duurt me te lang om te drogen.. en CM is ideaal.. als ik de staart gewassen heb smeer ik het er gewoon in en kan m direct al met gemak uitkammen (waar ik met equishine veel meer moeite mee had)

Jessica_1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 13:51

Hallo
Heeft iemand hier ervaring met greenspot remover?
Ik ben van plan om het te kopen, maar werkt het echt?

Lulychellu

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 15:38

Zou ik ook graag willen weten ogf je het ook kan gebruiken als je hele pony bruin is ipv wit en dat je dan juist geen witte vlekken ziet? Of dat je het viezige juist uitsmeert ipv weghaalt?

Jessica_1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 16:03

Inderdaad daar ben ik ook benieuwd naar.
Ik verzorg namelijk een shet die wit zou moeten zijn, maar meestal bruin is.
En 31 maart heb ik een fotomeeting , dan wel ik dr wel wit hebben.
En als het te koud is om te wassen zou ik dit graag proberen.

Werkt het ook met een dikke wintervacht?

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 16:11

Greenspot remover werkt heel goed, maar dan alleen om verse vlekken te verwijderen. Tenminste dat is mijn ervaring, voor oudere vlekken vind ik het minder geschikt ;)

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 16:21

Sowieso om een totale pony weer wit te krijgen met greenspot remover is wel heel kostbaar hoor! Die flesjes zijn behoorlijk prijzig en ze zijn echt voor de snelle noodoplossingsvlekken vlak voor een show of wedstrijd. Als je pony al redelijk wit is (en niet al maanden niet gewassen) en hij gaat precies met zn witte vacht in de mest liggen of hij krijgt grasvlekken dan is het echt het PERFECTE spul. Gegarandeerd dat die vlek er weer uit is. Maar op een ongewassen compleet vieze pony ga je denk ik heel veel spray verspillen. Dan zou ik eerder een aantal dagen vantevoren een dekentje opdoen en heel goed poetsen of evt. toch met warm water wassen.

Jessica_1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 16:23

Oke
Zou t werken als de vlekken snachts zijn gekomen en je t er sochtends opdoet?
Ik was dr dan zaterdag middag en zondagochtend ga ik erheen.
Zou ik t dan wegkrijgen?

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 16:24

ja daar is die spray echt voor bedoeld :j als je je pony gewassen hebt voor de wedstrijd en je treft de volgende ochtend een megamestvlek op dr kont aan oid. Dat is het moment om de greenspot remover uit de kast te trekken :Y)

Jessica_1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 16:25

Eliine schreef:
Sowieso om een totale pony weer wit te krijgen met greenspot remover is wel heel kostbaar hoor! Die flesjes zijn behoorlijk prijzig en ze zijn echt voor de snelle noodoplossingsvlekken vlak voor een show of wedstrijd. Als je pony al redelijk wit is (en niet al maanden niet gewassen) en hij gaat precies met zn witte vacht in de mest liggen of hij krijgt grasvlekken dan is het echt het PERFECTE spul. Gegarandeerd dat die vlek er weer uit is. Maar op een ongewassen compleet vieze pony ga je denk ik heel veel spray verspillen. Dan zou ik eerder een aantal dagen vantevoren een dekentje opdoen en heel goed poetsen of evt. toch met warm water wassen.

Ik ga dr wel wassen, maar wel met koud water.
En is het niet vervelend voor t paardje om een deken op te doen over een redelijk dikke vacht?

Jessica_1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 16:26

Eliine schreef:
ja daar is die spray echt voor bedoeld :j als je je pony gewassen hebt voor de wedstrijd en je treft de volgende ochtend een megamestvlek op dr kont aan oid. Dat is het moment om de greenspot remover uit de kast te trekken :Y)

Okee perfect , dan ga ik er snel 1 kopen :p

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 16:27

Nou een ongevoerde regendeken voor 1 of 2 nachtjes kan best hoor :j doe ik met mijn shetlander ook wel eens als ie schoon moet blijven in de winter.

Jessica_1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 16:29

Laat die er nou net niet zijn :p
Ze heeft wel een dekentje maar weet nu even niet of hij dik is.
En als laatste mogelijkheid heb ik nog wel een zweetdekentje

Moet lukken dus

Lulychellu

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 16:40

aah dan is het niks voor mij dus :n dan doe ik dr wel een deken om twee dagen van te voren ;) maar kan dat wel als ze anders nooit een deken om heeft en nu ineens wel twee dagen?

Aartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 14:02

Aartje schreef:
Heb ik laatst weer opnieuw gewassen, maar ben ik vergeten een foto vooraf te maken.. maar heb wel mooie foto's van na de wasbeurt. Dus die komen er morgen aan. :D

Dus zoals beloofd hier even wat foto's van mijn CM shampoo. :)

Meneer schaamt zich voor zn vieze staart.. }:0
Afbeelding

Zo ziet het eruit na een wasbeurt, hier nog een beetje nat

Afbeelding

En hier mooi opgedroogd
Afbeelding

Het geel is vrijwel helemaal weg gegaan :o

carolina1278

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 14:17

Ik kam elke dag de staart van mijn volbehaarde tinker door en door de CM is dat binnen 5 minuten gedaan en hij heeft nog steeds een volle staart en tevens lange volle manen. CM is gewoon ideaal.. ik gebruik de detangler, yellow out en greenspot remover

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 20:31

Bij de paardendrogist dit weekend korting op cowboy magic producten.
Vandaag is toevallig mijn equishine op gegaan is de bodyshine een goede vervanger hier voor en werkt ook beetje op schimmel dat de huid glad en evt glanzend word?

carolina1278

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 20:59

bodyshine is alleen glansspray en niet echt een antiklit

detangler is de antiklit en dat smeer je erin

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 21:09

Zover was ik ook ja. Mijn vraag was dan ook of het een goede vervanger is voor Equishine (of zeg dan maar: glansspray). Dat is zover ik weet ook voor de vacht en niet voor anti-klit (iig daar gebruik ik equishine niet echt voor want daarvoor heb ik de deathlanger)

carolina1278

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 21:18

dat durf ik niet te zeggen, heb geen ervaring met equishine

Cerilene_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 16:14

Ik kan niet wachten tot het weer wat warmer wordt. Dan kan ik mijn schimmel weer flink onder handen nemen.

Afgelopen zomer heb ik het goed volgehouden om de manen, staart en benen regelmatig bij te houden met de yellow out shine in shampoo, de detangler en de glansspray, maar ik vind het nu gewoon te koud (vooral voor mijn eigen arme handjes).

Vooral de staart werd er echt beter van toen ik die wekelijks bijhield. De staartpunten zijn bij mijn paard nooit helemaal wit te krijgen helaas, omdat het vuil er echt helemaal in trekt. Ik hoop het ooit zo goed bij te houden dat de vuile punt er helemaal uitgroeid.

De glansspray van CM doet overigens inderdaad hetzelfde als equishine en hij werkt echt goed, ik denk dat ik hem fijner vind dan equishine, hoewel ik ze niet direct na elkaar heb vergeleken, dus misschien ben ik bevooroordeeld...

De greenspot remover werkt op zich ook wel goed, maar het is ook weer geen wondermiddel. Ik gebruik het vaak als mijn paard mestvlekken op haar knieeen heeft van het liggen. De vlekken worden wel een stuk lichter en minder opvallend, maar om ze echt schoon te krijgen moet ik toch echt aan het wassen.

Ik ben vooral fan van de detangler, daar krijgt ze echt een mooie, gladde, en klitloze staart en manen van met een mooie zilverrglans. Echt een beetje barbie-effect :P.

edit: Nu ik trouwens de foto in mijn profiel (ongeveer een jaar geleden gemaakt) bekijk is de staart van mijn merrie echt een stuk dikker geworden in de tussentijd...

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 17:45

Ik ben ook een echt CM fan. Ik gebruik de detangler voor staart en manen, de greenspot remover voor nieuwe vlekken als hij echt wit moet zijn, en de yellow out bij het gewone wassen. Paard wordt er echt prachtig mooi wit, en glazend van. Wel gebruik ik voor de staart ook betadine shampoo voor de yellow out, dat geeft een nog beter resultaat. Manen willen niet echt groeien, maar daarvoor gebruik ik het ook niet vaak genoeg, zeker in de winter niet. Staart is van zichzelf al mooi vol, maar als ik de detangler gebruikt heb, echt nog veel mooier. Manen krijgen dan inderdaad echt een zilverglans (zie foto's in profiel)

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 18:04

Ik zweer ook echt bij de detangler. Toevallig vandaag weer een fles besteld, heb er precies 9 maanden mee gedaan. Het is prijziger dan andere merken maar ik vind 9 maanden met een 473 ml fles toch best netjes :j de meeste sprays gingen er zo doorheen, en dit werkt ook nog eens 10 keer beter!