Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
fojoe schreef:ipv. ecoraster dacht ik ook aan grasbetontegels, maar dat is ook een behoorlijke investering.
ik heb ook al zitten denken aan industriële stacco roosters op de natste plaatsen, maar daar moet ik de prijs nog van achterhalen.
Dinopino schreef:Dat zijn die rubberen tegels die je ook op modder kunt leggen. Je ziet ze hier veel. Voordeel is ook dat de paarden nooit meer super diep wegkunnen zakken ook al is het zand vochtig. Er zijn verschillende merken van en ook prijzen.
http://www.groenbestel.nl/index.php?paginaID=52
VanHuisUit schreef:@Caira: heb je ook een stuk met zand zodat ze zich kunnen rollen? Of is het allemaal betonplaat? Ik vind het er keurig uitzien hoor, maar vraag me af of ze het zand niet missen. Die van mij rollen zich (als het zand een beetje begaanbaar is) toch wel 2 of 3x per dag (of heb ik nou idiote pony's![]()
)
Citaat:@VanHuisUit : de roosters zijn 60x40 en over de lengte zitten 6 gaten en de breedte 4 gaten. Reken dus maar uit hoe groot ze ong zijn
fojoe schreef:mijn zandpaddock/bak gaat nu de 3e winter in.
de aarde werd licht afgegraven om een egaal oppervlak te krijgen, en daarop werden een paar vrachtwagens zand gestort.
3/4 ervan ligt prima, lekker stevig.
hier en daar een plasje, maar ook daar blijft de ondergrond stevig.
maar het stuk vlak aan de schuilstal, waar mest en hooi tussendoor geraakt is, lijkt nu wel een moeras.
ik probeer mest en hooi wel weg te halen, maar er blijft toch altijd nog wat achter, wat dan vermengd raakt met het zand.
dat wordt in het voorjaar wschl een stukje afgraven en nieuw zand storten, en vanaf nu geen hooi meer in de schuilstal![]()
zand om het pad te verstevigen lijkt mij dan ook niet de beste optie, tenzij je om de 2 à 3 jaar een nieuwe laag stort.