Geen weidegang kunnen bieden = geen paard?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

050206051012

Re: Geen weidegang kunnen bieden = geen paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 15:03

tita schreef:
En niet liegen om de reden want quellian weet blijkbaar meer en als is een leugen net zo snel de waarheid achterhaalt hem wel

Oh nee hoor, ik weet niets meer dan een ander, ken TS niet, kan me ook niet herinneren dat ik haar ooit op bokt ben tegengekomen (niet bewust in elk geval) Clown

Maar ik bedoel dat ik niet geloof dat iemand zijn paard verkoopt PUUR omdat de staleigenaar ineens aardappelen gaat verbouwen op zijn grond en alle boeren in de omgeving doen mee. Dus daar zullen wel meerdere factoren meespelen. Niet mijn zaak, hoef ik ook niet te weten, gaat me niets aan, maar ik kan me niet voorstellen dat je dat als enige reden hebt om je paard te verkopen.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-08 15:06

Quellian schreef:
Ninx schreef:
Ik heb geen weidegang, en heb mijn paard verkocht omdat hier te weinig ruimte voorhanden is. Ik koop er pas weer 1 wanneer weidegang of vrije uitloop gegarandeerd zijn. Ik lijk een uitzondering te worden

Ik geloof niet dat dat de reden is geweest, maar goed, daarover hoeven we niet te discussieren. Of was de wei ineens kaalgevreten en groeide het gras nooit meer aan?

Maar goed, je plaatst jezelf wel op een voetstuk he?

Ik ben van Friesland naar 't Gooi verhuisd, dat is nogal een andere omgeving... en dan vooral qua bevolkingsdichtheid per strekkende vierkante meter.
Ik zet mezelf niet op een voetstuk, ik heb een situatie opgelost zoals die mij het meest geschikt leek voor mijn paard.... En daarmee ben ik niet heilig, maar heel gewoon in mijn beleving.
Ik heb nergens gezegd superieur te zijn aan anderen.
wellicht zouden we het prive zelfs erg goed kunnen vinden met elkaar, alleen zijn we het niets eens met elkaar op dit punt.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 15:09

tita schreef:
Prisca maakt niet uit hoor

Zoals ik al eerder vermeld heb niet elke weide paard heeft het goed.

Joyce heb ff in je topics gekeken en jullie hebben een mooi spulletje, dan kun je precies doen wat je wilt.
Maar je snap toch wel dat dat voor een dood normale ziel niet weggelegd is

Ja, dat snap ik. En ook bij ons is het niet ideaal. Ik mis ook een binnenbak of in elk geval een goede all-weather bodem. Ik heb ook een minder geschikte bodem als het nat wordt, en moet de paarden dan in de paddock en bak zetten. En die kunnen ook flink nat worden, daarom een deel bestraat. Die voorzieningen hebben we ook zelf moeten treffen, want die waren hier eerst niet. Dat heeft heel veel geld gekost...

Als je je paard in pension hebt, ben je afhankelijk van de stalhouder.
Ik leg de verantwoordelijkheid om goede voorzieningen te treffen en het binnen/buiten zetten te regelen dan ook grotendeels bij de pensionhouders.

Goede paardenstalling is niet een box met goed voer en een buitenbak en binnenbak met kantine...
Goede paardenstalling is een box, met voer, goede rijbodem en de paarden elke dag minimaal een aantal uur (liever de hele dag) buiten in weide en/of paddock met ruwvoer...
Als een pensionhouder echt hart voor zijn klanten en de paarden heeft, dan zorgt hij dat er voldoende paddocks zijn, of weidegrond, in verhouding tot het aantal klanten.

Als zij het belang inzien van paarden elke dag minimaal een aantal uren naar buiten, dan is daar, eventueel met hulp van klanten, best iets aan te doen.

Je hoort het excuus: er is te weinig ruimte voor paddocks... Maar dan wel 50 paarden stallen op een terrein met rijhal, buitenbak, mestplaats parkeerplaats en stallen van 8000m2 in toaal ... Tja, je kunt dan ook zeggen: Er zijn teveel paarden voor dat stukje grond...

Bij de bouw en inrichting van een pensionstal hoort gewoon rekening gehouden te worden met uitloopmogelijkheden van de paarden. De beschikbare hoeveelheid grond in verhouding tot het aantal paarden moet kloppen. Daar gaat het vaak mis.

Daarnaast is voor een groep staleigenaren/boeren/particulieren de investering in all-weather rijbanen en/of paddocks een probleem waardoor de ruiters niet graag op een stal gaan staan, of de paarden op een stal 's winters niet buiten kunnen lopen.

Ik ga ervanuit dat als de voorzieningen ok'e zijn, en weide en paddock standaard aangeboden worden, mensen er ook gebruik van maken. Het gaat wringen op het moment dat voorzieningen niet ok'e zijn of er heel veel extra betaald voor moet worden.
Het is gewoon erg jammer dat die super de luxe stallen, vaak onvoldoende padockcapaciteit hebben voor het aantal gestalde paarden...

En ik ga er ook vanuit dat iets, beter is dan niets... Zeker in de winter moet je daar vaak genoegen mee nemen...

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-08 15:10

tita schreef:
NINX BEETJE FLAUW DOEN GELIJK JE POST WEGHALEN

WAAROM LAAT JE DAT NIET STAAN?

Hey Tita,

nou, dat font kan ik niet missen zeg... Haha!
welke post bedoel je eigenlijk?
Ben ik iets vergeten?

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 15:14

joyce B schreef:
Je hoort het excuus: er is te weinig ruimte voor paddocks... Maar dan wel 50 paarden stallen op een terrein met rijhal, buitenbak, mestplaats parkeerplaats en stallen van 8000m2 in toaal ... Tja, je kunt dan ook zeggen: Er zijn teveel paarden voor dat stukje grond... .

Helaas is het voor een bedrijf vaak niet mogelijk om met minder pensionpaarden een boterham te kunnen verdienen. Ook de gemeente kan tegenwerken als het gaat om paddocks.
Ook de omzet kan zo klein zijn dat de investering te groot is.
Ik noem nu maar wat redenen die zouden kunnen.....

Ik zie het niet zo zwart-wit .

Pauk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 15:15

Bedoel je dan geen weidegang of geen buitenloopmogelijkheden?

Mijn paarden staan zowel winter als zomer overdag buiten, in de winter vaak van half 10 tot 6 of het mocht echt heel slecht weer zijn.
In de zomer vaak tussen 8 en half 10 ergens naar buiten en dan savonds om 11 uur weer naar binnen..
Ik laat ze bewust snachts niet buiten. Waarom niet?
Grapjassen vonden het in het verleden nogal leuk het hek open te maken (Groot slot erop en dan helemaal eruit tillen is toch grappig)
Ik woon in een tuinderslaan maar toch met een drukke dijk in de buurt, en ik wil niet het risico lopen m'n paarden van de dijk te moeten schrapen.

En nee, ik kan m'n paarden geen gras bieden maar wel beweging.. We zijn dr druk mee bezig geweest maar sommige weilanden waren gewoonweg niet geschikt voor veulens en jonge paarden (die ik ook heb) en andere vroegen zoveel dat je met een kudde paarden het al niet meer kan betalen per maand.

Nu heb ik niet het idee dat ze bij mij wat te kort komen. Ze krijgen verschillende voersoorten, de jonge dieren groeien goed en alles glanst, zelfs m'n oudje van 28 weer..

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 15:16

ik ga het voorstellen aan onze stalhouder voor onze nieuwe locatie

Minder paarden en meer paddocks en weidegang in de winter waardoor hij geen hooi van zijn land kan afhalen.
ik ben bang dat ik mag vertrekken Haha!

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-08 15:18

Pauk schreef:

Mijn paarden staan zowel winter als zomer overdag buiten, in de winter vaak van half 10 tot 6 of het mocht echt heel slecht weer zijn.
In de zomer vaak tussen 8 en half 10 ergens naar buiten en dan savonds om 11 uur weer naar binnen..
Grapjassen vonden het in het verleden nogal leuk het hek open te maken (Groot slot erop en dan helemaal eruit tillen is toch grappig)
Ik woon in een tuinderslaan maar toch met een drukke dijk in de buurt, en ik wil niet het risico lopen m'n paarden van de dijk te moeten schrapen.

En nee, ik kan m'n paarden geen gras bieden maar wel beweging.. We zijn dr druk mee bezig geweest maar sommige weilanden waren gewoonweg niet geschikt voor veulens en jonge paarden (die ik ook heb) en andere vroegen zoveel dat je met een kudde paarden het al niet meer kan betalen per maand.

Nu heb ik niet het idee dat ze bij mij wat te kort komen. Ze krijgen verschillende voersoorten, de jonge dieren groeien goed en alles glanst, zelfs m'n oudje van 28 weer..

Ik heb het in de aanhef redelijk zwart/ wit gesteld, maar bedoel weidegang of vrije uitloop. Op jouw verhaal afgaand zitten we dus behoorlijk op 1 lijn.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 15:25

joyce B; je hebt wel een punt met die enorme stallen waar geen ruimte is voor paddocks, maar wel voor enorme rijhallen etc. Dat zou ook niet mijn manier zijn om een paard te houden, ik vind een paard hoort absoluut in de wei.

Maar er zijn altijd nog wel een stel 'maren' en ik denk dat iedereen denkt dat diegene het het best doet, want neem bv mij... er kan niemand zo goed zorgen voor mijn dieren als ik Clown Maar zo denkt iedereen toch?

Ik heb hier in het topic al gezegd dat mijn paard in principe niet meer de wei op mag. De bak zou nog een mogelijkheid zijn, maar er komen ook mensen die graag willen rijden en buiten dat mag mijn paard niet van de grond eten. Een ruif hangen in de bak is niet mogelijk, dus dan moet mijn paard in de bak staan met uitzicht op de wei (met vriendjes), zonder eten. Dat frustreert zo'n dier hoor! Dan heb ik haar persoonlijk liever op stal, met een ruif eten, een buitenluik en likstenen en bezigheidsdingen. Mijn paard is heel rustig op stal als alle anderen naar buiten gaan (is me verteld) en het doet een stuk minder pijn als je er niet bij bent (het is maar goed dat ik haar zelf niet zie staan op stal overdag, dan doe ik toch graag aan struisvogelpolitiek, zelfs mijn staleigenaar (varkensfokker) vindt het hartverscheurend). Dan heb je dus in principe 2 mogelijkheden: 1. verkopen aan iemand die haar binnenhoudt (maar die zekerheid heb je niet) of 2. in laten slapen. Best sneu als je dan bedenkt dat we hier te maken hebben met een 6 jarig paard die verder gezond is. Maar goed, ik ben eigenwijs, duw er kruiden in die vocht afvoeren, gooi haar 's avonds de wei op als ik er ben (zijn aan het uitbreiden naar 3 uur) en hoop er het beste van.

Mijn pony daarintegen is een Henkie Tankie die zich letterlijk doodvreet en dus vanaf 15.00u. de wei op gaat met graaskorf.

Rond 20.00u. roep ik mijn paarden, ik hoef ze niet te halen. Ik roep 1x en ze komen eraan... Ze krijgen hun plak hooi, muesli en appels en zijn tevreden ondanks dat ze niet 24/7 (of 1/3 ervan) op de wei lopen.

's Winters hebben wij geen weidegang, alleen een bak en een longgeerring waar beiden de paarden in los mogen, maar rijden en longeren heeft voorrang. Met een beetje mazzel is er overdag iemand die je paard een uurtje buiten kan gooien en je ze 's avonds zelf ook nog ff kwijt kunt, maar dat geluk heb je niet altijd. Dat is de pest aan pensionstallen, maar je moet roeien met de riemen die je hebt.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 15:27

Quellian, wellicht heb ik het gemist, maar vanwaar mag jouw paard de wei niet meer op?

Pauk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 15:27

Ninx schreef:
Pauk schreef:

Ik heb het in de aanhef redelijk zwart/ wit gesteld, maar bedoel weidegang of vrije uitloop. Op jouw verhaal afgaand zitten we dus behoorlijk op 1 lijn.

Oke, daar was ik toch even nieuwsgierig naar.. Haha!

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 15:29

Zie ik het zwart -wit dan? Volgens mij valt het heel erg mee hoor Knipoog

Kijk, ik snap heel goed dat particulieren en boeren voor dat beetje pensiongeld geen dure investeringen kunnen doen. Blijkbaar is er dan toch nog teveel concurrentie, anders konden de prijzen wel omhoog. Of misschien willen ze de prijzen laag houden zodat ook mensen met minder ruime beurs, in iets minder luxe omstandigheden, toch (pardvriendelijk) een paard kunnen houden. (zo'n pensionhouder ken ik in elk geval wel.)

Maar als je een nieuw bedrijf begint, dan maak je een bedrijfsplan om te kijken of het rendabel is. En dan moet je daar ook vergunningen voor krijgen. Ik vind het vreemd dat je 50 paarden mag en gaat houden op zo weinig grond... Ik snap niet dat een gemeente daar een verbunning voor afgeeft, en ik snap niet dat een potenti"ele pensionhouder daar voor gaat...

Als het niet uit kan begin je er toch niet aan? Dan ga je toch wat anders doen? Ga je voor het geld inleveren op het welzijn van de paarden?

Laat ze dan in de toekomst op die 8000m2 grond maar een Hit-actiefstal bouwen. Dan hoeven de paddocks niet naast de stallen gebouwd te worden, maar lopen de paarden gelijk dag en nacht vrij rond.

Ik kwam via de hoefslag advertenties een stal tegen met alle luxe van de wereld voor de eigenaren, en super verzorgd. Ook vreselijk prijzig. Maar
geen vrije uitloopmogelijkheden voor de paarden... Het verbaast me dat zoiets mag bestaan...

@Tita:
Misschien kun je het houden bij vragen om meer all-weather paddocks (evt. dan iets kleinere wei). Dan kan hij de wei sparen voor zijn hooi en beperkte weidegang en kunnen de paarden toch het hele jaar langer naar buiten Knipoog

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 15:40

Apple schreef:
Quellian, wellicht heb ik het gemist, maar vanwaar mag jouw paard de wei niet meer op?

Combinatie van grasallergie (waardoor de klieren opzetten) en niet goed sluitende klepjes in de buis van eustachius waardoor de luchtzakken vollopen (wanneer ze het hoofd naar beneden heeft, natuurlijke eet-houding). Door de zwellingen is de bloedtoevoer van het hart naar het hoofd niet meer optimaal, waardoor dus de aderen in het lichaam weer gaan opzwellen, ze zwellingen krijgt boven haar ogen, achter haar voorbenen. Heeft gezorgd voor heel wat slapeloze nachten, omdat me dit eind vorig jaar verteld werd door mijn DA en een aantal weken terug weer door een andere DA (ze ging het land weer op en het was meteen raak).

Ze krijgt nu kleefkruid (sterk vochtafdrijvend), heeft een ruif in haar stal (heeft ze al vanaf vorig jaar), 's avonds mag ze een uurtje de wei in (wat nu zelfs tot 3 uur per dag wel redelijk gaat) en zoveel mogelijk in de bak. Wil haar na het weekend met mijn pony mee naar buiten laten gaan om 15.00u. Dan kan ze lekker meteen mee en trek ik haar na mijn werk direct uit de wei.

Ik heb ook gezegd: 'liever een kort en leuk leven dan een lang en ongelukkig leven'.
In het ergste geval vind ik haar dood in de wei ja, maar dan hoef ik in elk geval geen keuze meer te maken.

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 15:45

joyce B schreef:
Zie ik het zwart -wit dan? Volgens mij valt het heel erg mee hoor Knipoog

Kijk, ik snap heel goed dat particulieren en boeren voor dat beetje pensiongeld geen dure investeringen kunnen doen. Blijkbaar is er dan toch nog teveel concurrentie, anders konden de prijzen wel omhoog. Of misschien willen ze de prijzen laag houden zodat ook mensen met minder ruime beurs, in iets minder luxe omstandigheden, toch (pardvriendelijk) een paard kunnen houden. (zo'n pensionhouder ken ik in elk geval wel.)

Maar als je een nieuw bedrijf begint, dan maak je een bedrijfsplan om te kijken of het rendabel is. En dan moet je daar ook vergunningen voor krijgen. Ik vind het vreemd dat je 50 paarden mag en gaat houden op zo weinig grond... Ik snap niet dat een gemeente daar een verbunning voor afgeeft, en ik snap niet dat een potenti"ele pensionhouder daar voor gaat...

Als het niet uit kan begin je er toch niet aan? Dan ga je toch wat anders doen? Ga je voor het geld inleveren op het welzijn van de paarden?

Laat ze dan in de toekomst op die 8000m2 grond maar een Hit-actiefstal bouwen. Dan hoeven de paddocks niet naast de stallen gebouwd te worden, maar lopen de paarden gelijk dag en nacht vrij rond.

Nou in deze omgeving betaald je bij een beetje boer ook de hoofdprijs tussen mijn oude en nieuwe stallen dus van 1 bak/kleine paddock enzz naar 2 bakken en betere paddocks, beperkte weidegang zit maar 40 euro verschil. Beetje erg weinig vond ik dus.

Omdat er wettelijk geen richtlijnen zijn voor hoeveel ruimte een paard moet hebben en ook voor andere dieren houden niet. Dus vergunningen is dan vaak geen probleem. Alleen het rendabel houden wordt voor de meeste een probleem ik ken genoeg stallen die weinig "over" houden nadat alles betaald is vooral met de dure stro en voer prijzen. Ook onderhoud is gestegen omdat mensen niet meer zo zuinig zijn op andersmans spullen. En dan krijgen we nog eens het mestprobleem.
Dus je krijgt hetzelfde als met koeien, varkens en kippen zoveel mogelijk op een kleine stukje grond.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-08 15:47

Ninx schreef:
tita schreef:
NINX BEETJE FLAUW DOEN GELIJK JE POST WEGHALEN

WAAROM LAAT JE DAT NIET STAAN?

Hey Tita,

nou, dat font kan ik niet missen zeg... Haha!
welke post bedoel je eigenlijk?
Ben ik iets vergeten?

Weet nu nog steeds niet wat je bedoelde Tita....

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 15:50

Jongens, Ninx woont om de hoek bij mij en er is hier echt wel weidegang te vinden, hoor. Maar je moet er wel je best voor doen, want op websites als marktplaats e.d. vind je het niet. Knipoog

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 15:54

Nadya schreef:
Jongens, Ninx woont om de hoek bij mij en er is hier echt wel weidegang te vinden, hoor. Maar je moet er wel je best voor doen, want op websites als marktplaats e.d. vind je het niet. Knipoog

hahahaha zie je wel had je je paard niet hoeven verkopen. Wei weet hoe hij het nu heeft misschien wel weiland maar geen aandacht enz...
Nee als ik voor een dier kies kies ik ervoor het hele leven tenzij het echt niet kan om financiele reden of tijd tekort aan dier.

Als je nu een beeeetje moeite doet kan het best Haha! (krijg ik ook de hele tijd te horen tja paste alleen niet bij mijn eissen van een binnenbak).

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 15:56

Prisca, kijk jij eerst maar eens naar jezelf, want zo'n ideale plek heb jij niet voor je paard. Haha!

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 15:58

Klopt maar we zijn wel tevreden en IK vind dat ik er zo goed aan doe. En ik wacht rustig op iemand die wettelijk oordeelt of ik werkelijk zo slecht ben voor mij dier.
Ik weet dat ik op een super stal sta voor mens en dier heb vele slechtere gezien ene alles is heeeeerlijk NIEUW.

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 16:05

runningkawa schreef:
Weide in de winter zie ik niet eens als must, dat is niet haalbaar in sommige delen van het land.
Dan wel door te weinig plek of te nat.
Maar ik vind wel dat elk paard elke dag in een bak of paddock moet kunnen lopen voor een paar uur.
Dus dat ze even kunnen doen wat ze zelf willen. Zonder ruiter, zonder longeerlijn oid.

Bij ons ook niet inderdaad. Ze staan zo'n 7 maanden op het land en de rest van het jaar zo lang mogelijk overdag in paddocks.
Voor mijn paard is weidegang eerste prioriteit, en daarna een goede bak. Die hebben we, dus afgezien van het feit dat ze nu op stal staat met een peesblessure kan ze normaal gesproken de hele dag buiten spelen. En toevallig is dat dezelfde stal waar Ninx een paardje bijrijdt Haha!

Heb ik veel rellen gemist? Go jij! Go jij!
Laatst bijgewerkt door Gulpje op 07-05-08 16:06, in het totaal 1 keer bewerkt

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 16:05

Prisca schreef:
Klopt maar we zijn wel tevreden en IK vind dat ik er zo goed aan doe. En ik wacht rustig op iemand die wettelijk oordeelt of ik werkelijk zo slecht ben voor mij dier.
Ik weet dat ik op een super stal sta voor mens en dier heb vele slechtere gezien ene alles is heeeeerlijk NIEUW.

Het is inderdaad een mooie stal, ben er een aantal jaar terug ook wezen kijken (ik stond bij Diederik Wismeijer en die verkocht de hut). De stal is erg mooi, alleen erg jammer van die woonwijk in de achtertuin. Maar dat is het hele grondprobleem hier in de Randstad.

En ach... Wat de een goed vindt voor een dier, vindt de ander weer niets. Mijn katten komen nooit buiten, zouden we ook een discussie over kunnen beginnen, maar alles heeft voors en tegens.

Na deze post van Prisca schoot me ineens iets te binnen. Jaaaaaaaaaren geleden stond ik op een stal waar ze alleen weiland een eind verderop hadden (te ver lopen om je paard elke dag naar toe te brengen) en op de stal zelf hadden we 3 kaalgevreten stukjes (te grootte van een dubbele rijbak), een buitenpaddock, 2 binnenpaddocks en een stapmolen. Mijn paard liep in de wei verderop en mijn pony hield ik in de paddocks op het erf (geen schaduw in de grote wei, pony heeft hitteberoerte gehad).

Op een gegeven moment krijg ik een discussie met een stalgenoot (wat uiteindelijke een regelrechte rel werd) en zij zou de DB wel ff bellen om te gaan vertellen dat mijn pony op het heetst van de dag binnen stond Clown

Toen heb ik ook gezegd dat ze wel even moest doorgeven wanneer ze kwamen, dan kon ik zien hoe ze zich voor schut zette.
Nooit een DB gezien, had haar anders ook dik geld gekost, ze zijn niet zo gecharmeerd van valse meldingen.

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 16:10

Quellian schreef:
Prisca schreef:

Het is inderdaad een mooie stal, ben er een aantal jaar terug ook wezen kijken (ik stond bij Diederik Wismeijer en die verkocht de hut). De stal is erg mooi, alleen erg jammer van die woonwijk in de achtertuin. Maar dat is het hele grondprobleem hier in de Randstad.

En ach... Wat de een goed vindt voor een dier, vindt de ander weer niets. Mijn katten komen nooit buiten, zouden we ook een discussie over kunnen beginnen, maar alles heeft voors en tegens.

Euh dit is het nieuwe terrien in Vleuten/De Meern dus niet het oude. De oude stal moest weg voor appartementen dus vandaar. Nu hebben een stuk groter terrein met wat weiland en paddock, longeerbak en 1 binnenbak en 1 buitenbak met SUPER bodems en dan nog een molen. Lekker kantine en terras voor de ontspannen. Ook is het asfalt ruim voldoende om met bv een kreupel paard te lopen. Weilandjes zijn nog niet klaar maar zal spoedig komen.
Ik heb even op de oude gestaan nou dat is niets tegenover dit.

Ene de mensen die er lopen zijn super iedereen helpt elkaar een keer ziek je paard wordt geregeld.

En nu ga ik naar mijn knol.

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 16:11

Prisca schreef:
Ninx schreef:
Wat is dan het probleem Lovely? Als de meeste pensionstallen in jouw omgeving weidegang aanbieden, dan kan jouw paard toch heerlijk naar buiten? Jij happy, paard happy, wij happy....

mhh betaalbaar misschien?.

Een stalling bij ons bied alles wat ik wil alleen alles bij elkaar bij ik bijna 550 euro kwijt en dan heb ik nog geen les. En les is ook in belang van paard goed leren rijden houdt je paard gezond.

Bij ons is het redelijk andersom in de buurt. De duursten bij ons in de buurt zijn de stallen met binnenbak van 30 bij 500, versierde kantines mét open haard, opzadelservice (ook dat is écht waar) en géén weidegang/paddocks. Echt waar! Maar dan heb je verdorie tenminste wel een open haard waar je lekker naast kan zitten als je hebt gereden. Prioriteiten stellen heet dat!

En nu ga ik met mijn arme Peesie eeh Daisy stappen, hebben jullie wel eens een paard zien huilen omdat ze niet op het land mocht? Kom dan maar eens langs op stal Verdrietig
Laatst bijgewerkt door Gulpje op 07-05-08 16:17, in het totaal 3 keer bewerkt

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 16:13

Oh ik wist niet dat ze elders zaten nu, ben er jaren geleden wezen kijken, dus dat zou wel de oude stek geweest zijn ja. Aan het einde van Reijerscop zat ook een stal die volgens mij toen een nieuwe locatie zou bouwen (of is dat HC Harmelen geworden?).

Ik ga er ook vandoor.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 16:17

Haha, Gulpje, bij ons zijn dat ook de duursten. En ze komen in de zomer hun paarden wel even bij ons dumpen voor een paar weekjes en dan zitten wij met die zenuwelijers (gelukkig niet allemaal), die lopen te trappen en te doen. Clown
Fijn.......

Ken hier zat stallingen met paddock en/of weidegang, ook 's winters, waar ook een prima bak bij zit e.d. en daar betaal je echt geen 550 euro . Dat is aan de andere kant van Utrecht Knipoog . Overigens laat ik altijd een goede instructrice komen van buitenaf, want ik vind de instructie bij ons helemaal niets. Haha!
Maar ik ben dan ook superkritisch, he, heb zo mijn eisen. Knipoog
Want ja, ook wij, oerpaard en geitenwollensokkentype Haha! , willen graag op de juiste manier (bitloos) rijden. Ja