het paarden aan huis topic deel 9

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

boemel

Re: het paarden aan huis topic deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-23 18:58

We waren een paar uur van huis en thuis aangekomen was de paddock en een stuk wei 1 groot waterballet.

Gelukkig hebben we camera beelden :D
Mirna had de buitenkraan vol open gedraaid en heeft heerlijk staan spelen en plonzen in het water. Voor deze keer is het haar vergeven :D

Flubberboot

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-23 19:01

boemel schreef:
We waren een paar uur van huis en thuis aangekomen was de paddock en een stuk wei 1 groot waterballet.

Mirna had de buitenkraan vol open gedraaid en heeft heerlijk staan spelen en plonzen in het water. Voor deze keer is het haar vergeven :D

_O- _O- _O-
Wat een clown is het toch :')

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-23 19:04

Ik hoop dat het grondwater was en anders is water gelukkig niet zo duur.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-23 19:24

Grondwater gelukkig :D

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-23 19:27

boemel schreef:

Wat een portret :+ Geef haar ongelijk.

Balko

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-23 19:32

Was het weer voor haha!

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-23 19:43

Slim paard! :D

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-23 19:51

Die wou alvast even de wei besproeien :P

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-23 21:08

Wat leuk dat je dan de beelden hebt!

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-23 22:21

Slim! :+

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-23 09:10

Ooh wat heeelijk.
En gelijk heeft ze :D

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-23 09:39

Ohhh in België hebben ze regen! Hoop zo dat t door trekt naar hier!

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-23 09:42

Hier (zeeuws-vlaanderen, Zeeland) regent het ook al sinds vanochtend. Ik werd wakker van de regen en ben gelijk naar buiten gerend om te zien of het echt was :')

Zo maar eens gaan uitmesten in de regen :D

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-23 09:45

Dais_ schreef:
Hier (zeeuws-vlaanderen, Zeeland) regent het ook al sinds vanochtend. Ik werd wakker van de regen en ben gelijk naar buiten gerend om te zien of het echt was :')

Zo maar eens gaan uitmesten in de regen :D

Ohhh zo jaloers! Ik wil ook regen ben het zo zat met al die sproeiers verzetten. Tuin is nieuw aangelegd en dat geeft nu zoveel extra werk

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-23 09:56

Heel herkenbaar, dat hadden wij vorig jaar ook. Dit jaar heb ik bewust niks meer aangeplant in het voorjaar want iedere avond stonden we een uur (of langer) water te geven :(

Als ik buienradar moet geloven komt er nog wel e.e.a. aan, dus nog even geduld :D

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-23 10:08

Als ik zo kijk blijft er maar weinig over van die regen voordat deze hier is.
Maar wel lekker bewolkt nu buiten.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-23 10:14

Ik vrees dat we vandaag ook niet meer dan de bewolking en benauwdheid krijgen, morgen weer een kans.

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-23 10:27

Fijn regen. Hier wel benauwd en broeierig.

Vanmorgen flinke wandeling gemaakt.
Afbeelding

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-23 10:34

Ik heb net uitgemest in de regen. Het regent niet hard. Perfect, want mijn lange gras gaat anders plat liggen en nu staat het nog mooi rechtop.

Ik heb trouwens heel veel timotheegras. Ik herkende de pluimpjes niet en vorig jaar had ik het ook niet, terwijl ik het wel gezaaid had. Ziet er wel grappig uit eigenlijk. Hopelijk eten ze het ook. Mijn gras staat ongeveer anderhalve meter hoog :=

Lekker al gewandeld Horsii! Had je niet teveel last van dazen met die benauwdheid en in het bos?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-23 10:38

Tegen de tijd dat ik wat met de paarden wil doen is het al te warm.

@dais: dat is wel erg hoog. Beide hier vinden het niet eens echt lekker als het zo lang/dik is. Jasmijn krijgt het ook haast niet weg.

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-23 10:41

Het is inderdaad bizar hoog. Ze kunnen gewoon eten zonder hun hoofd naar beneden te brengen.
Ik heb nog nooit zoveel gras gehad in de 3 jaar dat we hier nu wonen. Al die energie die ik erin heb gestopt (maaien, bemesten, doorzaaien, rouleren, niet erop als het nat is) loont. Had ik eerst helemaal niks, heb ik nu een overdaad aan gras. Ik laat het nu bewust in het zaad schieten zodat het vanzelf weer doorzaait :) En ze eten het gelukkig goed tot een cm of 15 hoog. Prima, want dan droogt de grond ook niet zo uit :j.

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-23 10:55

Het viel nog mee.

Fijn zoveel gras. Zou ik niet blij mee zijn.

Hier komt er waarschijnlijk een c pony in pensioen. Mag ook niet op het gras.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-23 11:01

Ik zag net dat hier zelfs al een strekkende meter van de ligusterheg dood is. Deze heg staat langs de weg onder de bomen. Ik had van de week al wel gezien dat ie dorst had, maar dat dode stuk viel me nu pas op.
Die bomen trekken natuurlijk ook het meeste water weg, misschien dat die nu ook eens een knauw krijgen.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-23 11:22

Hier valt wel veel regen! Helaas wel een beetje, vandaag verjaardagsfeestje voor mijn zoontje :+ maar ben wel heel blij voor de wei en stoffige paddock *\o/*

Stephanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-23 11:25

_Lorette_ schreef:
Ik moet t.z.t. ook een plannetje maken. Niet zo ingewikkeld als voor jullie... Voor mij staan er alleen nog jonkies klaar en die kunnen over 1.5 jaar pas iets. In de tussentijd zou ik wel iets willen rijden om een beetje aan de gang te blijven. Maar ook ik moet afwachten wat de bevalling doet met mijn lijf en hoe het is om te leven met een baby (dit was nooit mijn toekomstplan en ik denk er alles behalve licht over := ). Maar het is absoluut niet de bedoeling om mijn paardenhobby op te moeten geven. Het liefst zoek ik over enkele maanden weer een paard om te rijden.

Fijn om te lezen dat ik niet de enige ben. Soms lastig relateren tussen alle moms to be op een roze wolk :Y) . Ben er wel blij mee hoor! Maar als je mij dit tien jaar terug had gezegd dan had ik je raar aangekeken.
Ik speel trouwens zelf nog met het idee om te kijken of ik misschien tijdelijk iemands paard kan trainen die zelf met zwangerschapsverlof is/gaat na mijn herstel periode. Kan ik mooi even opbouwen richting het beleren van mijn eigen en ik help iemand anders ermee.

Had een aantal maanden intensief gezocht naar wat tijdelijk (betaalde) hulp ivm zwangerschap, maar uiteindelijk doe ik nu alles gewoon maar zelf. Niet te doen om iemand te vinden. :P Misschien ook wel juist, omdat ik dus niets om te rijden heb, maarja wie zal het zeggen...

Solleke_Noah schreef:
Herkenbaar al die overwegingen... ik heb er maar gewoon nóg een paard bijgekocht toen ik indertijd met dezelfde twijfels zat :') nu heb ik er dus vier _O-

Haha, Moet 'm er even weer ingooien hoor "I bought my horse a horse" :')
https://www.tiktok.com/@fionaungers_/vi ... 2571563270

Deze blijf ik trouwens ook hilarisch vinden :') :
https://www.tiktok.com/@viralhorses/vid ... 7174741253

Ok, genoeg tiktok, voordat ik straks weer allemaal capybara filmpjes aan het kijken ben _O-

Karin_deB schreef:
Gisteren even momentje van stress. Ik ging de trailer ophalen bij een vriendin (uur rijden) en toen kreeg ik de verlichting niet aan de praat.
Vindt een remlichten en knipperlichten toch best fijn op een trailer := (plus dat het gewoon verplicht is).
Uiteindelijk met een ander koppelstuk toch gelukt *\o/*

Over klein uurtje vertrekken we.
Paardengedeelte is al ingeladen en klaar, nu mezelf nog douchen en inpakken :D

Oef, gelukkig werkt het! Veel plezier, wat ga je doen dit weekend?

boemel schreef:

Ben benieuwd naar de video :)) ! Wat een grappenmaker.

@Solleke_Noah
Gefeliciteerd met je zoon. Veel plezier vandaag.

edit;
Zie net een nieuw topic op VN. Even terugkomend op die wolven gesprekken van laatst:
[VN] Opfokstal Grolloo: 'Subsidie voor wolfwerende rasters ontoereikend'

Die subsidie valt dus echt zwaar tegen en voorzorgsmaatregelen lopen hoog op in kosten als je een flink stuk weide hebt. En alleen al dat draad is meer dan een euro per strekkende meter :wow: :') .

----

Fijn dat bij jullie wat water valt. Hier tot nu toe nog helemaal niets. Lijkt ook niet alsof dat voor dinsdag gaat gebeuren. DE wei begint zo langzamerhand Zuid-Europese vibes af te geven. Moet echt nog weer even sproeien bij de haag vandaag. Net als Dubbelfun heb ik een paar laurieren die echt aan het afsterven zijn, mocht dat nog niet in het geheel gebeurd zijn... En m'n aardbeien hebben het ook zwaar. := m'n perenboom die twee jaar geleden genekt is geweest begint nu wel te floreren. Dan te bedenken dat ik hem bijna verwijderd had, omdat ik dacht dat 'ie echt overleden was na de aanval van het grasmaaier snoer :+ .

We hebben hier een nieuwe situatie. Onze nieuwe buren hebben kleine kinderen en die rennen steeds over het erf heen en weer en rijden met een skelter enzo. Onze honden weten alleen niet wat hun overkomt. Ze hebben niet echt super veel ervaring met jonge kinderen. Als aussie eigen proberen ze die kinderen op een afstand te 'herden'... Ik doe ze nu maar iedere keer naar binnen als ik zie dat ze het doen, moet nog even bedenken hoe ik hier effectief op ga reageren/trainen met ze. Heb het 'aha' moment nog niet gehad :+ . Ik weet dat hier een aantal andere aussie eigenaren zitten, mocht iemand hier ervaring mee hebben en er een idee over hebben...