Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Katisa schreef:[ [url=m/omzoZG.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/KrIdsM.jpg]Afbeelding[/url] ]
Vandaag weer in de zieligepony-valkuil getrapt en dit guppy opgehaald. Shetje was met 4 maanden (is nu 8mndn) kado gegeven aan mensen die nul verstand van paarden hadden, kreeg 1 plakje hooi per 24 uur. Zit vol wormen, luizen, dikke vervilte vacht maar eronder voel je alle botjes, erg lange en scheve hoefjes, ingegroeid halstertje.... morgen doen we rondje DA en smid, maar och wat is het een knuffel zeg. ...zucht eigenlijk was het al zo druk met 4 paarden en drukke baan...maar ik kon dit diertje toch ook niet salami laten worden?
Mochten er nog tips zijn, graag. Wat voor maat deken zou zo'n kleintje hebben?
DaisyDarling schreef:Katisa schreef:[ [url=m/omzoZG.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/KrIdsM.jpg]Afbeelding[/url] ]
Vandaag weer in de zieligepony-valkuil getrapt en dit guppy opgehaald. Shetje was met 4 maanden (is nu 8mndn) kado gegeven aan mensen die nul verstand van paarden hadden, kreeg 1 plakje hooi per 24 uur. Zit vol wormen, luizen, dikke vervilte vacht maar eronder voel je alle botjes, erg lange en scheve hoefjes, ingegroeid halstertje.... morgen doen we rondje DA en smid, maar och wat is het een knuffel zeg. ...zucht eigenlijk was het al zo druk met 4 paarden en drukke baan...maar ik kon dit diertje toch ook niet salami laten worden?
Mochten er nog tips zijn, graag. Wat voor maat deken zou zo'n kleintje hebben?
Gos wat sneu, dieren cadeau blijft toch zo'n dom iets![]()
Ik heb nog een regendekentje ondermaat 95 cm liggen. Vrijwel nieuw. Zitten alleen geen bilriempjes meer aan. Indien je wilt kun je die gratis overnemen.
[ [url=m/JX68OR.jpg]Afbeelding[/url] ]
Mijn eerste shetje kwam in dezelfde omstandigheden bij mij, die heeft om aan te sterken seniores priores en speedibeet gehad. Zodat ie niet zoveel energie kwijt was aan het binnen krijgen van ruwvoer. Wel rustig opbouwen natuurlijk. Ook gelijk helemaal geschoren, incl. manen eraf omdat de beestjes echt overal zaten
Antheman schreef:karev schreef:Dacht dat ik ook wel aardig safe zat qua rassen bij elkaar, shet en fjord, maar ik heb weer die uitzondering op de regel te pakken..
Ja, hier ook, plus een Merens. Mijn shet eet zeeeer langzaam en savonds met een bakje hou ik ook altijd Vliegje-bakwacht, wat me 25 minuten kost.En ik let op dat hij geen grof structuur dingen als Leichgenuss van Agrobs krijgt, en als ik de kruiden langs de rand van de bakjes strooi, krijgt hij altijd het gruis, want takjes en andere grove stukken is moeilijk voor hem.
Fangio schreef:@ Katisa, even de ruglengte meten en dan in een tabel opzoeken, mijn shetter van ong. 1m schofthoogte heeft onderlengte 125. Eigen merk epplejeck of mini horse shop vind ik persoonlijk fijne budget dekentjes voor die kleine als ze nog in de groei zijn.
T arme ding staat er inderdaad een beetje beteuterd bij, maar hopelijk niks dat een beetje TLC niet kan oplossen.