Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

bamsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-18 08:09

Ik knip de mijne ook altijd recht maar knip dan paar keer met de schaar in een kleine hoek in de puntjes omget wat minder strak te laten ogen. Nu moet ik zeggen dat zijn manen na 1x schudden al weer nonchalant zitten }>

Ik ga vandaag mijn blunder herstellen van vorige week en alles naar eraf halen :')
Scheer normal niet meer rond deze tijd maar hij heeft ook overal nog varkensharen + die geschoren hals ziet er niet uit. Dan alles maar eraf over 3 weken zie je er niets meer van.

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-18 09:57

Van de week Floris gevlochten. Meestal doe ik een hengstenvlecht, maar dat wordt zo snel slordig. Dus losse vlechtjes geprobeerd. Heb er drie kwartier over gedaan :')

Afbeelding

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-18 10:11

Jeetje drie kwartier :oo bij mijn haf deed ik er tien min over en die heeft ook echt een bos waar je u tegen zegt :+

Absolem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-18 10:17

Maanlicht schreef:
Van de week Floris gevlochten. Meestal doe ik een hengstenvlecht, maar dat wordt zo snel slordig. Dus losse vlechtjes geprobeerd. Heb er drie kwartier over gedaan :')

[ [url=m/CHEZBY.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ja dat probleem ken ik. Maak de plukken een stuk dikker. Dat scheelt echt een hoop werk!

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-18 16:48

Vandaag bij mn kleine verzorg-vriendinnetje geweest om lekker te tuttelen.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Lekker geborsteld, losse haren verwijderd. Geknuffeld en even de ergste modder van haar beentjes af.

Kriebelt enorm om haar helemaal door de wasstraat te doen maar dat is met het wisselende weer (en 24/7 op de wei) nog geen goed idee.

DreamGuide

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-18 18:05

@Maanlicht, ik zou volgende keer ook minder vlechten maken, dat scheelt tijd, maar de manen blijven er ook sterker van. Ik weet nog bij mijn friese verzorgpaard dat als ik veel kleine vlechten maakte er onherroepelijk toch veel haar sneuvelde, bij dikkere vlechten heb je daar minder last van.

@S_en_Z, sodeju! Die ziet er weer lekker fris en schoon uit? (Zeker inmiddels weer lekker liggen rollen?)

Ik had Horonae vandaag ook helemaal schoon gewassen (staart en benen tenminste), ben alleen met mijn stomme hoofd vergeten een foto te maken. :')
Kaaklijntje heb ik van de week ook weer bijgeknipt, ik doe dat altijd met zo'n gekromd schaartje.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-18 18:10

Ik heb vandaag voor een vriendin haar paard ingevlochten voor wat foto's. Ik zal eens kijken of ik een foto hier kan/mag plaatsen.

Faitherr

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-18 19:27

Vandaag weer een lekkere tut dag kunnen hebben, wilde ook de manen wassen maar achteraf heb ik toch besloten het niet te doen omdat ik het net wat te fris vond. (Heb alleen koud water en is gewoon in de wei)

Dus de beentjes en de staart zijn nu weer mooi wit, binnenkort de manen maar weer.
Hier lekker opdrogen in de wei
Afbeelding

En (alweer in de modder gestampt en over dr staart gepist natuurlijk -O- ) weet terug in de grote wei
Afbeelding

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-18 19:36

Lekker hoor toch weer een beetje schoon!

Afbeelding
Tadaaa de knotten. En dat voor iemand die nooit knot.

Zn manen waren wel heel ongelijk van dikte. Dat maakt het wel erg lastig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-18 08:16

Help!

Paard staat op de weide met regendeken op. Gelukkig.

Maar ik heb wedstrijd vanavond en net ontdekt dat de ontklitter op is. F*ck. Zou ik de staart kunnen wassen met haarspoeling van mezelf om het ergste vuil en vooral knopen uit te krijgen? En zou dat goed drogen bij 7 graden als ik een handdoek meeneem?
Zou dan eerst dat wassen voor ik begin met knotten.

puttertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-18 08:41

Hier ons oudje maar eens onderhanden genomen..
25 jaar alweer en we hebben haar ook 25 jaar..
Afbeelding
er kwam gewoon een hele pony vanaf hihi

Afbeelding
Wat is Evita toch een knapperd

M_ontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-18 08:44

Dat haar :oo :oo :wow: . Ik dacht dat die van mij erg was maar die heeft nog maar de helft van dit elke keer

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-18 08:46

Varekaj schreef:
Help!

Maar ik heb wedstrijd vanavond en net ontdekt dat de ontklitter op is. F*ck. Zou ik de staart kunnen wassen met haarspoeling van mezelf om het ergste vuil en vooral knopen uit te krijgen? En zou dat goed drogen bij 7 graden als ik een handdoek meeneem?

Ja hoor dat werkt prima!

Bij mijn paarden als ik was en laat ze daarna even lopen dan is de staart zo droog.

Ik zou gewoon wassen met shampoo en dan conditioner er in als je dat echt belangrijk vind. Ik doe zelf nooit conditioner in de haren en maar zelden anti klit.

Gewoon lekker wassen dus :)

DreamGuide

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-18 08:50

Ik was zelf altijd met 2-in 1 shampoo, daar zit al wat conditioner in en dat helpt bij mij wel goed om de ergste klitten er af te halen, daarnaast wordt de staart er ook mooi zacht van.
Wel opletten dat je condition grondig uitspoelt want dat gaat wat moeizamer dan bij gewone shampoo.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-18 09:40

Ik deed lange manen altijd met crèmespoeling, dus dat kan zeker. Manen en staart zijn ook zo droog, de vacht droogt een stuk langzamer.

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-18 10:02

Varekaj schreef:
Help!

Ik was altijd met groene zeep en gebruik bijna nooit ontklitter

Kimm4

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-18 10:22

Jester_ schreef:
Varekaj schreef:
Help!

Ik was altijd met groene zeep en gebruik bijna nooit ontklitter

Groene zeep werkt idd goed, daarna gebruik ik vaak wasverzachter. Ideaal om klitten eruit te krijgen

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-18 10:31

Lijkt mij alleen niet heel goed voor het haar wasverzachter? Of valt dat dus mee :+

Gister voor het eerst bij mijn 7 jarige zn derde oor weg geschoren. Was nog ingewikkeld want hij moest er niks van weten :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-18 11:13

Het is zondag, het is Pasen dus alles is hier dicht qua ruitershops.
Groene zeep heb ik niet in huis en de normale babyshampoo die ik anders gebruik is ook op :')

Vandaar dus de vraag of het met haarspoeling van mezelf ook zou lukken. De staart is grijzig en voelt droog aan omdat ie al hele tijd niet echt bijgehouden is. Uitpluizen met de hand is nu echt geen tijd voor en dan blijft ie iig nog steeds vies grijs. De manen zijn wel netjes en de rest krijg ik goed zonder wassen.

Maar dan probeer ik het straks gewoon :)

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-18 11:24

Ik was altijd met gewone mensen shampoo. Niks mis mee hoor ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-18 11:30

Ik gebruik de zeepvrije wasgel van zwitsal. Krijg ik ook zachte handen van :D die doet het werk prima, spoelt makkelijk uit en laat geen vieze schilfers na als er toch wat zou achterblijven.

Zuchini

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-18 13:12

Varekaj schreef:
Het is zondag, het is Pasen dus alles is hier dicht qua ruitershops.
Groene zeep heb ik niet in huis en de normale babyshampoo die ik anders gebruik is ook op :')

Vandaar dus de vraag of het met haarspoeling van mezelf ook zou lukken. De staart is grijzig en voelt droog aan omdat ie al hele tijd niet echt bijgehouden is. Uitpluizen met de hand is nu echt geen tijd voor en dan blijft ie iig nog steeds vies grijs. De manen zijn wel netjes en de rest krijg ik goed zonder wassen.

Maar dan probeer ik het straks gewoon :)

Ik gebruik altijd gewone shampoo en conditioner voor m'n paard. Werkt prima, ik vind zelfs dat de conditioner beter werkt hier als cowboy magic. Ik verdun het een klein beetje met water en gebruik het dan als leave in voor ik ga vlechten in de manen. En ik doe het ook altijd in de staart.

Kimm4

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-18 13:13

paljaslaura schreef:
Lijkt mij alleen niet heel goed voor het haar wasverzachter? Of valt dat dus mee :+

Gister voor het eerst bij mijn 7 jarige zn derde oor weg geschoren. Was nog ingewikkeld want hij moest er niks van weten :Y)

Valt mee, gewoon in een emmertje warm water doen en de staart er even doorheen halen. Maar ik was ze ook niet iedere week of twee weken :)

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-18 13:58

DreamGuide ja haha. Eerste dat madam ging doen was het nemen van een nieuw modderbad :D

DreamGuide

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-18 16:46

Omdat wij van tutten houden, presenteer ik jullie vandaag een mooi wit, gelakt voetje:
Afbeelding