Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

esmespitfire

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 15:48

Ziet er goed uit Mi_Amore nu nog ten uitvoer brengen :)

lovey_ou

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 16:10

Ziet er goed uit indd! :j Dat een zadel hoog hangt maakt sowieso niet zoveel uit. Met een spring en dressuur zadel zal er toch altijd 1 of hoog moeten hangen of laag. Het is dan natuurlijk wel verstandig om het zadel wat je het meest gebruikt op heuphoogte neer te hangen.

tinkersjakie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 17:15

Misschien hoofdstellen naast elkaar kun je daar onder nog een bak zetten met andere spullen.

Die draadmanden zijn ook handig! Hebben wij op zolder staan met alle omheining materiaal
Afbeelding
Afbeelding

Kunnen nog extra manden bij in gehangen worden. Is systeem van ikea en je kunt er ook dichte bakken van verschillende hoogtes in hangen. Incl deksel

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 18:30

Mi_Amore schreef:
Mijn eerste gedacht voor mijn nieuwe zadelkast :-) Iemand een idee wat er nog beter kan?

https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... =1&theater

Bekijk eens hoe hoog een hoofdstel is en of dat wel boven elkaar past. Volgens mij niet. Ik heb mijn op borsthoogte hangen en ze komen toch tot aan mijn knieen. Naast elkaar kan waarschijnlijk wel. En dan de middelste weg, dus 2 hoog naast elkaar en 2 laag naast elkaar.

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 10:27

Goed idee Leen_, ik had ook mijn twijfels bij 'boven elkaar', daarvoor moest ik wachten tot de kast enigszins in elkaar zat. Maar ik noteer het mee :D

_Natasja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 11:05

Ik weet niet of je zwepen hebt maar je kunt klik haakjes in de deur schroeven om ze daar in te klikken.

Goldenflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 11:16

Mi_Amore schreef:
Hoi,

mijn man gaat voor mij een nieuwe zadelkast bouwen.
Nu vroeg ik mij af wat voor indeling het meest interessant zou zijn.

Het zou een houten kast worden van ongeveer 2 meter x 70 x 70 of 2m x 80 x 80.

Maw, wat is onmisbaar voor een zadelkast?

Veel plankjes, of juist minder plankjes zodat je meer kan stapelen etc.
Zadelsteun onderaan, in het midden of bovenaan, waar de hoofdstelhouders,
maw, ik heb er geen verstand van en ik geraak er niet uit :+

Iemand begon al over de poten onder de kast plaatsen. Wat ook kan en handig is met verplaatsen van de kast is: de poten aan de voorkant en aan de achterkant van de kast wielen onderzetten. Dan kun je hem zo verplaatsen met zijn eigen wielen ;)

Luchtrooster aan de achterkant of zijkant is wel handig, anders kan jouw zadel of hoofdstel gaan beschimmelen.

Plankjes of vakjes onder het zadel vind ik persoonlijk onhandig. Ik zou juist de ruimte onder en naast het zadel leeghouden. Je kan altijd bakjes of emmers gebruiken in een 'lege' ruimte.

Als je de haken aan de binnenkant van de deur gaat ophangen, houd dan rekening met de legplanken. Bij diepte van de kast, bijvoorbeeld 80 cm, graag 70 cm of minder. Anders zitten de hoofdstel(len) en halsters geklemd tussen de deur en plank.

Bij Engelse zadel heb je naar mijn mening al voldoende aan de diepte van 70 cm. Korter dan 65 cm zou ik het niet doen. Dan kan het wat krapjes worden, afhankelijk van inch maat zadel. Bij alternatieve zadels zoals western zadel heb ik geen idee van. :+

Voor meer inspiratie, zou ik juist gaan zeggen, spits al alle pagina's en foto's door en maak schetsen voor jezelf. :D

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 11:56

Ondertussen ben ik nog steeds op zoek naar een fijne maar betaalbare kast.
Het weekend van goede vrijdag ben ik langs de gamma geweest maar deze zeiden mij dat ik de constructie nooit zou kunnen maken of met erg duur hout (€50,-) per plaat erg duur uit zou zijn..

Is er hier een handige bokker in Zeeuws Vlaanderen welke tegen vergoeding natuurlijk een kast kan maken! Of iemand met een erg handige man, of een bedrijf wellicht?

Een kast kopen is ook geen probleem maar ik wil niet meer als €150,- kwijt zijn eerlijk gezegd.
En velen versturen de kasten niet. Aan zon kleine ijzeren kast heb ik niet veel aangezien ik daar niks in kwijt kan.

_Bianca

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 15:19

Jaaaaaaa hij is eindelijk BIJNA klaar. Ik heb hem helemaal zelf ontworpen en gemaakt. Hij is dus niet perfect, maar ik ben wel heeeel erg trots! De basis is MDF en hij is geverfd met verf van Painting the Past in de kleur Chalk, een soort antiek wit.

Afbeelding

Nu wil ik mijn kast nog voorzien van knopjes. Ik zit te denken aan de knopjes van de Ikea Hemnes-serie, maar sta open voor suggesties die wat antieker zijn. :D Daarnaast wil ik een tekst boven de deurtjes schilderen. Zelf denk ik aan " Saddle " in klassieke letters, maar misschien heeft hier iemand een leukere suggestie?

Edit: nog wat feitjes:
H 1,40 m
B 1,00 m
D 0,80 m
En wat hij me gekost heeft? Ik denk zo'n €60 excl. verf.

ilse011

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 17:03

ik weet niet of jullie de zadelkast van mijn verzorg pony willen zien..
hij is ongeveer 2 bij 2 meter :o

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 17:05

ilse011 schreef:

We willen alle kasten zien :D Ik vind het altijd leuk om te kijken hoe andere het hebben ingedeeld.

ilse011

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 17:06

Leen_ schreef:
ilse011 schreef:

We willen alle kasten zien :D Ik vind het altijd leuk om te kijken hoe andere het hebben ingedeeld.

haha, ik zal van de week even een foto'tje maken van de kast ;) ben erg benieuwd naar wat jullie ervan vinden <<)

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 17:10

_Bianca schreef:
Jaaaaaaa hij is eindelijk BIJNA klaar. Ik heb hem helemaal zelf ontworpen en gemaakt. Hij is dus niet perfect, maar ik ben wel heeeel erg trots! De basis is MDF en hij is geverfd met verf van Painting the Past in de kleur Chalk, een soort antiek wit.

[ Afbeelding ]

Nu wil ik mijn kast nog voorzien van knopjes. Ik zit te denken aan de knopjes van de Ikea Hemnes-serie, maar sta open voor suggesties die wat antieker zijn. :D Daarnaast wil ik een tekst boven de deurtjes schilderen. Zelf denk ik aan " Saddle " in klassieke letters, maar misschien heeft hier iemand een leukere suggestie?

Edit: nog wat feitjes:
H 1,40 m
B 1,00 m
D 0,80 m
En wat hij me gekost heeft? Ik denk zo'n €60 excl. verf.

Persoonlijk zou ik er nooit saddle opzetten, stel dat ze inbreken oid. Dan weten ze onmiddelijk dat er een zadel in de kast steekt.
Eventueel de naam van je paard? Of een tekstje over paarden?

Hier wat voorbeeldjes: http://25.media.tumblr.com/tumblr_ly6e2 ... o1_400.jpg , http://25.media.tumblr.com/389afcc2c6d7 ... o1_500.jpg , http://media-cache-ec7.pinterest.com/19 ... 7f494e.jpg , http://media-cache-ec4.pinterest.com/19 ... a0ba73.jpg , http://25.media.tumblr.com/tumblr_mbcgr ... o1_500.jpg

Je kast is wel heel erg gaaf gemaakt, heb je ook een foto van de binnenkant?

_Bianca

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 17:27

Hij staat gewoon bij mij thuis, op de bovenverdieping, dus vandaar dat ik niet zo'n bezwaar heb tegen het woord Saddle. Maar jouw voorbeelden zijn ook erg leuk!

Foto van de binnenkant volgt nog, ik moet hem nog even organiseren! :D

liekensancho

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 17:47

_Bianca schreef:
Nu wil ik mijn kast nog voorzien van knopjes. Ik zit te denken aan de knopjes van de Ikea Hemnes-serie, maar sta open voor suggesties die wat antieker zijn. .

Bij de karwei hebben ze ook enorm mooie antieke knoppen/ grepen voor op de kast

ik moet echt zeggen, complimenten met het in elkaar zetten van de kast :j _/-\o_

_Bianca

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 17:50

Thanks Thanks Thanks!
Vind het altijd erg leuk om zelf dingen uit te proberen, en gelukkig is dit project goed uitgepakt hihi :D

Ik ga vanavond wel eventjes bij de Karwei kijken!

liekensancho

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 18:50

@_bianca, pin me er niet op vast hoor, ik heb 2 jaar geleden zo ongeveer grepen voor mijn antieke kast bij moeten zoeken en ik stond te kijken van de keuze :-) we zijn nu wel weer 2 jaar verder maar ik hoop dat ze het assortiment gelijk hebben gehouden, ben benieuwd als hij helemaal klaar is.
Ik ben hier in huis ook de klusser, mijn man kan wel íets maar de grotere projecten zijn altijd voor mij ;-)

_Bianca

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 18:55

Hahaha leuk hè? Ik heb al talloze meubels opgeknapt en het volgende doel is een buitenkeuken maken (verzoek van mijn vriend hahaha).

Ik kan me inderdaad wel herinneren dat ik bij de Karwei al eerder veel grepen en knoppen heb gezien, maar wat voor soort ze hadden, geen idee. Ik ben benieuwd!

Stelvio

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 20:33

Wauw Bianca, je kast is heel goed gelukt!

_Bianca

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 20:38

Stelvio schreef:
Wauw Bianca, je kast is heel goed gelukt!

Bedankt!!! :D

_Bianca

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 21:12

Wat vinden jullie van deze tekst op mijn kast:

"Feeling down? Saddle up!"

Maaike_Kealy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 22:37

_Bianca schreef:
Nu wil ik mijn kast nog voorzien van knopjes. Ik zit te denken aan de knopjes van de Ikea Hemnes-serie, maar sta open voor suggesties die wat antieker zijn. .

Bij de gamma hebben ze ook een breed assortiment antieke handgrepen

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 07:22

Vanavond komen ze een zadelkast ophalen bij ons, het weekend van de 28ste gaat de grootste en de kleinste zadelkast weg, en 1 mei is D-day: de bouw van de nieuwe zadelkast :D

liekensancho

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 15:00

@_bianca,
is het gelukt met de deurgreepjes? ben erg benieuwd :D

_Bianca

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 15:09

Helaas nog niet! :( Kreeg gisteravond ineens last van spontane luiheid.. 8)7 Hoop vanavond even langs Karwei te kunnen!