De wondere wereld van Cowboy Magic? Voor & na foto's.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

tinkergirl89

Re: De wondere wereld van Cowboy Magic? Voor & na foto's.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 12:32

fry, ik vind van wel!
heb alleen geen foto's met bewijsmateriaal, maar hierboven komt aardig in de goede richting haha

Lulychellu

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 17:51

Aartje schreef:
Even laten zien wat CM bij Stalker heeft aangericht ;)

voor
[ Afbeelding ]

en na een was beurd met CM
[ Afbeelding ]

Toch best opgeknapt :P

Welke CM is dat Aartje? Bij epplejeck kan ik alleen super body shine vinden

Fry_oud

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 20:23

tinkergirl89 schreef:
fry, ik vind van wel!
heb alleen geen foto's met bewijsmateriaal, maar hierboven komt aardig in de goede richting haha

Ah oke!
Even sparen en dan zal ik het ook gaan proberen :)

Aartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 22:34

banketstaaf schreef:
Aartje schreef:
Even laten zien wat CM bij Stalker heeft aangericht ;)

voor
[ Afbeelding ]

en na een was beurd met CM
[ Afbeelding ]

Toch best opgeknapt :P

Welke CM is dat Aartje? Bij epplejeck kan ik alleen super body shine vinden

Dit is de Cowboy Magic Yellowout Shampoo via Paardendrogist besteld. Na het wassen neem ik nog ekele druppels van de CM Detangler & Shine tube op mn hand en wrijf daarmee nog een laatste keer globaal over de staart voor een mooi glimmend eindresultaat. Het werkt dan als een soort antiklit en vuilafstotend laagje.

Moet ik wel zeggen dat ik dat na een paar dagen altijd weer goed uit was omdat ik toch van mening ben dat het haar moet kunnen luchten.

Heb trouwens erg goede ervaringen bij Paardendrogist. Vandaag besteld, morgen in huis. :)

renate85

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 23:37

Indy haar staart normaal gesproken
Afbeelding

Indy haar staart na een wasbeurt met Cowboy magic Yellow out en een nabehandeling met Detangler en Shine
Afbeelding

Manen ook maar gedaan :D
Afbeelding

Fry_oud

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 10:25

Wauw dat is geweldig!

Roomsx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 10:27

Wauw wat een geweldig spul, ik zal het onthouden.
Je ziet echt verschil!

Lulychellu

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 10:35

Dank je Aartje, ik zal het ook es proberen ;) . Mag je alleen de staart en manen ermee doen?

saskiamax

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 10:37

Ik heb even een vraagje.
Heb afgelopen zomer yellow spot shampoo gekocht voor mn schimmel omdat hij op zijn bil\achterbeen altijd een huge vlek heeft zitten van zijn mest. Ook zijn buik zit er regelmatig onder.

Nu is het probleem het werkt NIET, nouja nauwelijks. De shampoo die ik altijd gebruik is shampoo van 40 cent van de supermarkt. 2 keer zijn staart wassen en hij gaat van zwart naar wit. En de vlekken krijg ik er veel sneller uit. Vlekken die ik er niet uit krijg met CM willen er meestal wel uit met die goedkope shampoo.

Ik maak hem nat, wrijf het shampoo erin totdat het blauwe weg is. laat het even inwerken en spoel het dan weer uit. Doe ik iets verkeerd of het ik gewoon een raar paard?

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 11:35

HHDeal

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 14:23

HHDeal schreef:
Je hebt gelijk xSCWx ik heb het zojuist aangepast

http://www.bokt.nl/markt/ad/118686/cowb ... ngle-shine

Heb ik nog en kleine toevoeging per stuk 12,50 euro. 2 stuks wordt dan 25euro met 1 gratis, maar de actie is 27,95 euro. Ik wil niet mierenn..ken hoor
Overigens zou de "normale prijs" dan 3x12,50= 37,50 worden ipv. 49euro. (tenzij je de normale prijs bedoelt, maar die is alsnog 14,95 per tube. 3x14,95=44,85)

Is bij deze aangepast!

http://happyhorsedeal.nl/index.php/comp ... l?Itemid=0

Aartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 22:35

saskiamax schreef:
Ik maak hem nat, wrijf het shampoo erin totdat het blauwe weg is. laat het even inwerken en spoel het dan weer uit. Doe ik iets verkeerd of het ik gewoon een raar paard?

Gebruik je heet, louw of koud water? Voor staart gebruik ik (alleen de onderkant wat vaak het ergst is) heet water en gewoon warm/louw water voor de rest. Koud water laat inderdaad veel minder resultaat zien, dus misschien eens met warm water proberen?

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 22:39

saskiamax schreef:
Ik heb even een vraagje.
Heb afgelopen zomer yellow spot shampoo gekocht voor mn schimmel omdat hij op zijn bil\achterbeen altijd een huge vlek heeft zitten van zijn mest. Ook zijn buik zit er regelmatig onder.

Nu is het probleem het werkt NIET, nouja nauwelijks. De shampoo die ik altijd gebruik is shampoo van 40 cent van de supermarkt. 2 keer zijn staart wassen en hij gaat van zwart naar wit. En de vlekken krijg ik er veel sneller uit. Vlekken die ik er niet uit krijg met CM willen er meestal wel uit met die goedkope shampoo.

Hoe lang heb je die vlekken laten zitten en niet gewassen?
Meestal als het er langer zit moet je het vaker herhalen is mijn ervaring.

Bij goedkope shampoos gaat het er vaak makkelijker uit indd maar daar zit volgensmij zoveel zooi in dat het er volgensmij wel uit gaat ja.. als ik mijn schimmel zijn staart was met goedkope shampoo van een supermarkt dan word het helemaal stug en niet mooi.

Zou zeggen: herhaal het nog een paar keer. doe het met warm water. goed inwrijven, in laten werken en weer uitspoelen met warm water.
de mijne heeft altijd een glans witte staart!

Barvrouwke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 22:47

Even een vraagje aan deze fanclub. Ik gebruik eigenlijk altijd de goedkope versie. Meestal van Rapide
of grand national equipe. Maar bij 1 van mijn paarden zijn er veel haren afgebroken over de halve halslengte.
Het lijkt wel of de hele onderste laag manen af is gebroken. Het ziet er niet uit en is natuurlijk zonde -O-
Waarschijnlijk dus door die gel. Iets anders kan ik niet bedenken. Bij klitten dat spul erin en dan uitborstelen,
verder niets. Zal het wat uithalen als ik toch naar de CM overstap?
Of is het een no-go voor dit paard?

saskiamax

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 08:12

Bedankt voor jullie tips! Alleen in de winter gebruik ik warm water omdt ik niet standaard warm water beschikbaar heb
vanmiddag moet ik hem weer wassen en zal.het dan nog maar een keer gan testen! Kijken of warm water zoveel meer helpt.

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 08:23

Barvrouwke schreef:
Even een vraagje aan deze fanclub. Ik gebruik eigenlijk altijd de goedkope versie. Meestal van Rapide
of grand national equipe. Maar bij 1 van mijn paarden zijn er veel haren afgebroken over de halve halslengte.
Het lijkt wel of de hele onderste laag manen af is gebroken. Het ziet er niet uit en is natuurlijk zonde -O-
Waarschijnlijk dus door die gel. Iets anders kan ik niet bedenken. Bij klitten dat spul erin en dan uitborstelen,

Niet geschoten is altijd mis toch?

Barvrouwke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 09:25

Queelens schreef:
Barvrouwke schreef:

Niet geschoten is altijd mis toch?

Ja, maar straks breekt de rest ook af... Beetje zonde voor een fries.
Nu gebruik ik niets...

Jessicauvita

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 10:54

saskiamax schreef:
Ik heb even een vraagje.

Mag ik vragen welke shampoo dat is en van welke supermarkt? Mijn bonte merrie plast ook vaak over haar staart en ziet er nu niet uit. Heb al verschillende (zilver) shampoos geprobeerd maar helemaal wit word het nooit.

saskiamax

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 12:28

@ Jessica: Ik haal het bij de Supercoop weg. 39 cent kost het geloof ik. Een grote groene draaidop zit erop. Kan op dit moment geen foto vinden. Aan het eind vd middag ga ik naar stal dus dan kan ik wel even een foto maken als je wil!
Ik gooi altijd een dikke klodder op mijn hand en smeer per stukje (onderveer handbreedte) de staart elke keer in.

Jessicauvita

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 12:31

Ohh jammer die hebben wij niet in Den Helder. Ja heel graag als je een foto wilt maken, misschien kan ik hem dan vinden bij een andere supermarkt.

paardrijmiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 12:03

ik gebruik ook cowboy magic, detangler en shine, werkt erg goed moet ik zeggen. vandaag waarschijnlijk even naar me paardje toe en zal dan foto's proberen te maken.

_Naomii_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 12:06

Cowboy Magic! HALEEEELUJA! Ik bedankt degene die dit heeft uitgevonden!!! Wat een uitvinding..

Jammer dat het aardig aan de prijs is voor zo'n tube maar daarom is ie me ook heilig en mag niemand er aan komen :P

Annalovertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 15:54

Mijn pony heeft echt een mega staart.. Een beetje cowboymagic erin en hij is na een paar minuten kammen helemaal ontklit.. Echt een wondermiddel als je het mij vraagt! :D

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 16:49

Barvrouwke schreef:
Nu gebruik ik niets...

Vanuit de grond van mijn hart: van CM gaan ze echt niet meer verder afbreken. Wonderspul :)

Barvrouwke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 17:32

Queelens schreef:
Barvrouwke schreef:
Nu gebruik ik niets...

Vanuit de grond van mijn hart: van CM gaan ze echt niet meer verder afbreken. Wonderspul :)

Heb jij zelf die ervaring gehad, dat manen afbraken bij een ander product?
Zelf heb ik het verschil tussen de echt CM en namakers niet echt ervaren.
Maar misschien zit er toch wel degelijk verschil in. Met de hoeveelheid haarballen die ik hier op stal heb staan,
is de levensduur van een flesje te kort. Vandaar dat ik voor de goedkopere variant ging.
Maar ik kan natuurlijk voor dit paard een fles apart houden.