Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Jeddah schreef:Nou had ik juist net geleerd dat paarden het juist SUPER doen op eenzijdig hooi/gras? Ze hebben helemaal geen variatie nodig, want ze kunnen haast van niks een feestmaal maken in hun super geadapteerde lijf.
Jeddah schreef:Ik heb het vooral gelezen in het boek van PaardnatuurlijkMaar blijkbaar heb ik het verkeerd gelezen/begrepen?
Mijn paarden leven overiegns wel gewoon op hooi, winterpeen, grasbrok, berken takken en het gras uit de wei wat ze alleen in de zomer een paar uur krijgen.
bluebeauty schreef:quote uit het boek: In tegenstelling tot wat vaak wordt gedacht is de natuur niet 1 grote kruidentuin. Het komt veel voor dat er in een bepaald gebied, dat gemakkelijk honderden kilometers kan beslaan, nauwelijks sprake is van variatie. Een bepaalde plantensoort heeft daar dan precies de goede bodem en het goede klimaat om de andere soorten te verdringen.
Wij zijn zelf gaan kijken in de gebieden waar wilde paarden wonen en het meest opvallende was de eentonigheid van de vegetatie.
bluebeauty schreef:Wij zijn zelf gaan kijken in de gebieden waar wilde paarden wonen en het meest opvallende was de eentonigheid van de vegetatie.
Dinopino schreef:Het was handig geweest wanneer we van te voren hadden geweten dat er zo"n lezing plaatsvond. Volgens mij was het idee van pp toch dat paarden veel bewegen op verscheidene ondergronden om nu ook te gaan betuttelen in omheining en voer maakt het voor mij minder interresant. Het is gewoon een idee en waarom moet dat nu weer commercieel uitgebuit worden.