Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Kyno

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-19 08:24

O jeetje Libera, lijkt me aan de ene kant mooi maar ook spannend om zo te wonen! (Ben een stress kip hihi)

Wat leuk, meerdere bokkers uit die regio! Wanneer jullie handige adresjes voor mij hebben qua aanleggen paddock etc dan heeel graag pm! O:)

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-19 08:28

Ach, ze zijn banger voor ons dan wij voor hun... valt wel mee dus! Kan alleen geen jonge veulens ‘s nachts buiten laten staan enzo, en katten heb ik het liefst ook binnen. Hond kan ik sowieso miet alleen buiten laten want dan loopt ze weg :')

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-19 08:30

Hilary schreef:
Dat heb ik altijd met DPD. Staat in de track & trace dat het bezorgd is, maar heb ik nog niks ontvangen >;)

Ik dinsdag met post NL, kattenbrokken extra later laten leveren zodat ik thuis was, had ik een mail dat ze mij gemist hadden en ik het 5 km verderop op kon halen de dag erna. Ik was gewoon thuis {:)-:(

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-19 08:37

Maartje_M schreef:
Oh dat is wel een next level wild Libera :+

Haha, ja dat is wel ff wat anders dan de reeën roofvogels en vossen die hier zitten. ook een of andere marter of hermelijn, bruin met witte buik maar geen idee welke het nu exact is, beest verstopte zich toen ik de foto wilde maken
Blij dat die beren en coyotes niet hier zitten brrrr

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-19 09:06

Libera schreef:
Ja, als je 5acres of meer hebt mag je op eigen land schieten. Geen beschermde dieren natuurlijk, maar coyotes zijn gemeen en pakken vaak een hond of een kat. Of de kippen als ze erbij kunnen. Probleem met coyotes is dat ze in groepen werken en zo dus ook redelijk grote prooi kunnen pakken (zoals een veulen...)

Zo is de kat van mijn schoonouders eens gegrepen door (vermoedelijk) een coyote. Ze vonden er bijzonder weinig van terug naast zijn penning...

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-19 10:06

Ohja die post met het vosje, zoooo gaaf! Vosjes zijn echt leuk.

Dat vind ik hier ook wel echt leuk, al dat wild. Zien regelmatig eekhoorns. Heel veel vogeltjes natuurlijk en vleermuizen. Zeer regelmatig reeën. Ook al een das gezien (de gaten in de wei zijn wat minder...).

Maar Libera, jij wint hoor :+
Wel iets om wat meer rekening mee te houden natuurlijk... Maar evengoed erg gaaf!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-19 10:07

Heel gaaf inderdaad. Wij hebben hier een vaste mama met baby eekhoorn die tussen 2 bomen heen springen al spelend, te leuk <3

5 egeltjes, die gewoon gezellig mee eten met de katten.

Een vossenhol en denk wel vossen gehoord te hebben maar nog niet gezien.

Uilen horen we dagelijks.

Konijnen te veel om te tellen.

En een mol.

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-19 10:14

Robijntjah schreef:
----
En een mol.

Mollen hebben wij hier ook erg veel.
Tijdje geleden een geplette mol op de track gevonden :(:)

Daar stond wel heel duidelijk precies een hoefafdruk op. Oeps.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-19 10:16

:+

Zo heeft de shet van een vriendin ooit een stalkat te grazen genomen op onze toenmalige stal :=
OEPS.

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-19 10:49

Oh ja egeltjes hebben we ook heel veel ja <3 en konijnen ook. Uilen hoor ik wel maar nog niet gezien.
En mollen, maar daar ben ik dan weer minder blij mee. Die worden overigens wel fanatiek gevangen door de kat :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-19 10:52

Ooooh dat hebben onze katten nog niet ontdekt. Ze hebben wel al eens een konijn meegebracht. Ohja en koolmeesjes, dat was dan weer net NIET de bedoeling :+

Ik vind het nog steeds onvoorstelbaar, ik werk in een grote stad en was gisteren zooi voor de bruiloft aan het ophalen bij iemand in een hele luxe flat... Ik zou zelfs dat niet meer willen.
En dan rijd ik naar huis en het laatste stukkie moet ik gewoon groot licht aanzetten omdat ik op een verlaten landweggetje rijd _O- FANTASTISCH!

Morpheus81

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-19 11:06

Heel herkenbaar....wij zijn ook echt te verwend geworden...Zelfs met dit rotweer vind ik het nog steeds genieten allemaal. Laat staan als het straks weer voorjaar wordt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-19 11:08

Ja joh, eergisteren keek ik uit het raam, stond pensiontinker onder een boom uit een net te eten in een regen van gele blaadjes. Prachtig, alsof je zo een filmscene in kijkt <3

De paddock negeer ik gewoon even :+

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-19 11:37

Ik geniet ook nog elke dag <3 Zelfs nu ik iedere avond met eigenlijk te zware hooinetten op mijn rug door de paddock loop (ik kom er met de kruiwagen niet doorheen als hij zo zwaar beladen is :') ) en mijn broek zeiknat is omdat ik met dat zware net niet zie of ik door de plassen of de drogere stukken loop in het donker. Zelfs dan geniet ik

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-19 11:47

Bij dagen met alleen maar regen geniet ik niet zoveel. Dan baal ik vooral.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-19 12:21

Ik vind het juist een stuk fijner dan toen ik ze in eigen beheer had maar niet aan huis, Het is dichterbij, ik heb stroom en water, kan tussendoor naar binnen, die luxe had ik eerst niet.
Enige nadeel zijn de bomen van de buren achterin, alles ligt nu vol met bladeren en de bladblazer die ik heb werkt op stroom en zoveel verlengkabels heb ik niet. Geld voor een zware op benzine heb ik nu helaas ook niet en harken is onbegonnen werk. Hoe doen jullie dat?

Fangio

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-19 12:46

Ik vind het ook heerlijk om ze aan huis te hebben, maar zou dat om een of andere reden niet meer kunnen dan gaan ze terug op pension, in eigen beheer maar niet aan huis lijkt me echt het slechtste van alles. Maar nu ben ik ook altijd wel tevreden geweest op pensionstal ook, dat scheelt misschien al.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-19 12:47

Ik vind het wel lekker om ze aan huis te hebben maar denk dat het voor mij dadelijk ook wel veel rust geeft als ik niet meer "moet".

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-19 12:52

pension was voor mij met 3 paarden niet te betalen toendertijd en het is ook wel een voordeel dat je zelf bepaald hoeveel voer, welk voer, geen lastige stalgenootjes hebt Ik vind juist de verzorging en bezig zijn leuker dan het rijden alleen de winters zijn echt niet leuk! Nu is het wel een stuk makkelijker geworden

en ik zie ze meer, ik kijk uit mijn raam en zie wat ze doen. Je krijgt zoveel meer van hun doen en laten mee dan als je er 2 keer per dag een half uur bent

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-19 12:58

Lynn_Nikita schreef:
en ik zie ze meer, ik kijk uit mijn raam en zie wat ze doen. Je krijgt zoveel meer van hun doen en laten mee dan als je er 2 keer per dag een half uur bent

Precies dit! Ik heb geleerd dat Elevada enorm houdt van liggen slapen bijvoorbeeld. De eerste dagen maakte ik me een beetje zorgen omdat ik haar zo vaak per dag zag liggen :+ maar blijkbaar voelde ze zich meteen heel comfortabel en veilig

Morpheus81

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-19 13:21

Lynn_Nikita schreef:
Ik vind het juist een stuk fijner dan toen ik ze in eigen beheer had maar niet aan huis, Het is dichterbij, ik heb stroom en water, kan tussendoor naar binnen, die luxe had ik eerst niet.
Enige nadeel zijn de bomen van de buren achterin, alles ligt nu vol met bladeren en de bladblazer die ik heb werkt op stroom en zoveel verlengkabels heb ik niet. Geld voor een zware op benzine heb ik nu helaas ook niet en harken is onbegonnen werk. Hoe doen jullie dat?

Hier hetzelfde probleem en wij hebben ook niet eens een elektrische, dus het is harken, harken, harken....gelukkig komt het einde in zicht. Hopelijk volgend jaar budget voor een benzine blazer.

Zapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-19 13:53

Ik heb een betaalbare bladblazer (+-100?) op accu van makita en ben daar heel blij mee! Geen gehark meer, scheelt veel tijd.

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-19 13:56

Ik heb een kennis met een bladblazer op benzine, dus voor een kleine vergoeding blaast hij blaadjes als ik daarom vraag. Heel blij mee!

Oh dat klinkt ook aardig Zapje; hoe lang doet die accu het en zit er een beetje blaaskracht achter?

Zapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-19 15:32

20 minuten ongeveer, maar als je meerdere accu's hebt kun je wisselen. Accu's passen ook op de andere klusdingen van dat merk, dus die hadden we al.

Ik vind de blaaskracht prima. Vriendin van mij heeft een benzine en zij vindt die beter, maar op accu is wel veel lichter en maakt ook minder herrie. Ik blaas vooral blaadjes uit het zand van de track (100 meter lang/3,5 meter breed). Staat een dubbele bomenrij naast. Harken was een dagtaak.

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-19 19:16

Ik wil dat soort dingen eigenlijk altijd eerst testen voordat ik het aanschaf. Wij hebben zand, kale grond en gras om te blazen. En evt de oprit, maar dat lijkt me de makkelijkste.
20 minuten is niet heel lang, maar aan de andere kant: kun je weer even wat anders doen of verplicht pauze houden :P