Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
De ruin is helemaal gefixeerd op mijn merrie. Hij laat haar niet met rust, hij probeert haar te dekken, ik kan ze nauwelijks scheiden. Hij lijkt heel onzeker te zijn en vanuit die onzekerheid reageert hij voor mij onvoorspelbaar. Het heeft echt al tricky situaties opgeleverd. Nadat het me gelukt is om ze ze uit elkaar te zetten is hij bij het hooi geven door het draad heen gegaan. Ik had hem al hooi gegeven als eerste, maar hij was zo bezig met mijn merrie dat toen hij bij haar hooi zag hij een aanloop nam en onder het bovenste lint heen dook waardoor de andere 2 linten losschoten. Ik had een paar dagen terug al besloten dat hij verkocht moet worden. De klik is er niet met mij, hij is te onzeker voor mijn dochters en het werkt niet met mijn merrie. Gelukkig wil de verkoper hem wel bij haar stallen (tegen betaling) zodat hij uit deze ook voor hem stresserende situatie is. Betekent dat mijn merrie weer in pension moet,ze kan niet alleen staan (en dat wil ik ook niet) en ik trek het niet om weer emotioneel te investeren in een dier na dit fiasco en het verlies van mijn oudje. Hier in de omgeving is geen stal te vinden voor mijn merrie. Wel 25 km verderop. Niet een ideale stal, maar alles beter dan dit, en dan kan ik vanuit ontspanning verder zoeken. Nu de puzzel om ook voor haar vervoer te vinden zodat ze tegelijkertijd weg kunnen. Ik denk niet dat zij alleen kan staan. Maar vervoer is echt een ding, ik heb alleen een B rijbewijs, maar onze auto is te zwaar om met B rijbewijs een trailer te trekken. Als iemand tips of ideeën heeft?DeGelukkige4 schreef:Supermooie
s hij bij het dag stress, ben er zo verdrietig om.

MarjaR schreef:Belker schreef:Wat een stress. Is er nergens een shetlander te koop of te leen? Ik heb er toen 1 gekocht met de gedchte dat die ook weer zo verkocht is als we hem niet meer nodig hadden.
Dat lijkt me dan weer erg stressvol voor zo'n shetlander, steeds maar weer verhuizen.

opeens viel alles op z'n plek vanmorgen vroeg
dat heb ik ook met andere dieren hoor. Maar voor nu wil ik even geen nieuwe binding aangaan met een dier en me richten op mijn merrie. Het is een emotionele rollercoaster geweest de afgelopen maanden, zo gericht op alles thuis in orde maken, het afscheid van mijn oudje. In de afgelopen week kwam ik erachter dat ik dat helemaal nog niet echt een plekje heb gegeven. Ik ben meteen in de regelstand gegaan om ze toch zsm thuis te kunnen krijgen. Omdat de reisafstand naar stal zo groot was dat ik nauwelijks kon gaan, en ik miste het bezig zijn met paarden zo.
dus vandaar de keuze tegelijk verhuizen. En nu eerst rust en plezier en wie weet wat er dan nog in de toekomst komt!